علم و سلامت

کلات در وضعیت قرمز کرونایی؟

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی رئیس‌جمهور شهرستان کلات با بیان اینکه تاثیر جمعیت با تعداد مبتلایان به کرونا در کلات افزایش یافته است، گفت: معمولاً ثبت نام بیماران در شبکه خدمات یا بهداشت و درمان براساس کد ملی جمعیت انجام می‌شود. . با توجه به اینکه در سال های گذشته شاهد مهاجرت گسترده به کلات بوده ایم، بسیاری از مردم در کلات زندگی نمی کنند، اما چون در کد ملی شهرستان کلات به آن اشاره شده است، بیماری آنها نیز در آمار ثبت شده است. از شهر کلات

مدیر بهداشت و درمان شبکه کلات نیز در این خصوص تاثیر واکسیناسیون را در کاهش علائم این بیماری نشان داد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در ماه های گذشته در بیمارستان شهرستان کلات بوده و یا نه واکسن باید یا با وزن مصرف شود یا نه. تزریق شده است

پس از یک دوره مهار شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن یک تنظیم قابل توجه و مشهود، برای چند هفته بود که روند صعودی شیوع این بیماری در بسیاری از مناطق آغاز شد، اما تنظیم. در خیلی جاها ادامه دارد.

بر اساس آخرین به روز رسانی اطلاعات وزارت بهداشت و اعلام رنگ ایالتی ایالت ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، شهر کلات در حالت قرمز قرار گرفت. این در حالی است که به گفته مسئولان شهرستان وضعیت واقعی شهر کلات بر اساس آمار ثبت شده در روزهای اخیر نارنجی است.

علی صلاحی رئیس کلات، ثبت نام بیماران کووید را بر اساس کد ملی یکی از عوامل قرمز شدن شهرستان کلات اعلام کرد و در این مرحله در گفت و گو با تی تی آنلاین، اظهار کرد: شهرستان کلات تنها 6 بیمار کرونا در کل ماه تیرماه و با توجه به نگهداری آماری شبکه توسط بهداشت و درمان شهرستان و طبق فرمول های مربوطه وضعیت شهرستان نارنجی است.

تاکید بر رعایت پروتکل ها و رعایت فاصله اجتماعی با جدیت بیشتر است

وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به اینکه کرونا هنوز ریشه کن نشده است، توجه و توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی حائز اهمیت است. حتی اگر شرایط زرد باشد، برای جلوگیری از شیوع کرونا باید تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: شهرستان کلات شهر شهرستان هاست و مردم ویژگی های متفاوتی با این شهر دارند. بنابراین نیاز به مدیریت هوشمند، آنها باید بر روی کنترل ها تمرکز کنند و آنچه ما بر آن تاکید داریم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

فرماندار کلات در خصوص آمادگی شهرستان برای برگزاری هفتمین اجلاس سران کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به جلساتی که داشتیم و در پی شیوع بیماری ها، آمادگی هایی که در شبکه وجود دارد و درمان بهداشتی و پیشگیری از کرونا. ستاد در سطح شهرستان قطعاً این امر امکان پذیر است: مدیریت به دلیل معرفی بیماری تاج قبلاً درمان شده است و اعضای ستاد هم تاج و هم شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در اختیار دارند. آمادگی لازم و تجربه لازم برای رویارویی با حامل.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلات همچنین تاثیر جمعیت بر رشد آمار ویروس کرونا شهرستان را نشان داد و گفت: آمار بر اساس سامانه وزارت بهداشت بر اساس کد ملی است و با توجه به اینکه کلات دارای جمعیت زیادی که در سایر مناطق نیست، کشور پراکنده است، در حالی که آمار درج شده در کد ملی خواه ناخواه این آمار برای شهرستان کلات محاسبه می شود.

زین العابدین آزاد در تشریح آخرین وضعیت کرونا در شهرستان کلات گفت: از ابتدای تیرماه تا اواسط تیرماه افزایش چشمگیری در تعداد مبتلایان مشاهده نشد اما از اواسط ماه گذشته این بیماری رو به افزایش بود. افزایش و تمایل به سمت بالا داشت، به طوری که موارد مثبت از 6 به 36 افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هیچ بیمار کرونای مثبتی در بیمارستان کلات وجود ندارد، افزود: از ابتدای تیرماه تا پایان تیرماه تنها 6 بیمار مثبت داشتیم که 20 تا 25 بیمار مشکوک به کرونا بودند.

بیماران بستری یا بدون دوز واکسن یا فقط یک دوز واکسن دریافت کردند

آزاد در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون تاثیری در کاهش بستری ها داشته است، توضیح داد: پس از برگزاری ششمین اجلاس روند را تغییر دادیم و همه مواردی که ادعا را ثابت می کند را با توجه به درجه علائم و اینکه آیا بررسی و ارزیابی می کنیم. آنها یا واکسینه شده اند یا نه.

طبق بررسی ها و ارزیابی ها نشان می دهد که تفاوت بسیار معنی داری در سطح علائم بین واکسینه شده و واکسینه نشده مشاهده شده است به طوری که واکسینه شده به هیچ وجه متضرر نشده است. در بیمارستان بستری نشدند و اکثر آنها علائم خفیف داشتند و به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: از 6 نفری که در تیرماه بستری شده اند یا هیچ دوزی از واکسن تزریق نکرده اند و یا فقط یک نوبت واکسن تزریق کرده اند و واکسن را کامل نکرده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلات استان گفت: یکی از تفاوت های پیک ششم و هفتم با محدوده های قبلی مصونیت از واکسیناسیون و تاثیر آن در کاهش بستری است.

وی افزود: درست است که این بیماری رو به افزایش است اما تعداد بستری ها زیاد نیست و خوشبختانه فشار اضافی به کادر درمانی وارد نمی شود. ادعا می شود که این نتیجه به دلیل واکسیناسیون است. بنابراین همچنان توصیه می شود شهروندان در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن یا تکمیل آن اقدام کنند.

عادی سازی سخت ترین کار ماست

آزاد یکی از مشکلات کنونی را ساماندهی پس از موج ششم برشمرد و افزود: یکی از مشکلات و معضلاتی که در حال حاضر منطقه از جمله در شهرستان کلات با آن مواجه است قانون اساسی است. طبق سایت بازدید از شهری که داشتیم چیدمان کاملا قابل توجه است و این مشکل کار را بسیار سخت می کند.

وی گفت: در جلسه اخیر که در محل تاج در ستاد شهرستان برگزار شد، مصوباتی به تصویب رسید که در این میان بر شدت پروتکل های بهداشتی برای کنترل رعایت بهداشت افزوده می شود. با توجه به مقرراتی که در ادارات، فضاهای عمومی و گروه ها دیده می شود، افزایش کنترل ها ضروری است.

آزاد با بیان اینکه شهرستان کلات همواره پیشرو در واکسیناسیون استان است، درباره درصد پوشش واکسیناسیون در این شهرستان گفت: در شهرستان کلات درصد پوشش دوز اول 91 درصد، دوز دوم است. 84 درصد؛ و دوز سوم 64 درصد است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کلات پیشرفت روند واکسیناسیون را در روزهای اخیر نشان داد و هشدار داد: مراکز واکسیناسیون این شهرستان در نوبت صبح و عصر فعال است.

بر اساس آخرین به روز رسانی وزارت بهداشت در خصوص اعلام وضعیت رنگ ایالت ها با توجه به گسترش ویروس کرونا در تاریخ 31 تیرماه، استان های کلات و کاشمر اکنون در خراسان رضوی در حالت قرمز قرار دارند.

همچنین شهرهای مشهد، تربت حیدریه، خواف، گناباد، قوچان، کوهسرخ، سرخس و سبزوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد یا آبی قرار دارند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا