عمومیکسب و کار ویژه

فعال سازی شرف شمس چگونه است؟ شناخت انگشتر شرف الشمس مردانه و زنانه

همواره افراد سودجو از محبوبیت این حرز (دعا شرف الشمس) سواستفاده کرده و با بیان کردن مواردی همچون : اعتبار بالای حکاکی آنها و یا رعایت کامل آداب خاصه حکاکی و یا… مبالغ هنگفتی را بابت فروش سنگ های حکاکی شرف الشمس اخذ می کنند.

در نظر داشته باشید که شرف الشمس از نظر معنوی ارزش بالایی دارد ولی تهیه آن نیازمند پرداخت هزینه زیاد و هنگفت نیست .
تنها موردی که باعث افزایش قیمت سنگ شرف الشمس می شود ، کیفیت و ارزش سطح مورد استفاده حکاکی (مانند سنگ گرانبها و یا پوست با ارزش و یا…) و یا حکاکی هنر دست اساتید خبره است و صرف انجام آداب و اصل بودن شرف الشمس به هیچ عنوان دلیل بر گران بودن آن نیست.

خاطر جمع باشید که در شرف آنلاین محصولات شرف شمس قیمت بسیار مناسبی داشته و طبق سلیقه مشتریان عزیز انواع زیورآلات شرف شمس نقره نظیر انگشتر شرف الشمس مردانه گوشواره‌های جواهری شرف الشمس، انواع محصولات شرف الشمس یمنی و غیر یمنی و همینطور لوح شرف الشمس قابل ارائه می‌باشد.

 

حکاکی شرف الشمس چیست؟

ایا شرف شمس واقعیت دارد؟ دعای شرف شمس چیست؟ بسیاری از ما نام دعای شرف الشمس 19 فروردین را شنیده‌ایم و شاید انگشتری از جنس عقیق زرد رنگ در دست اطرافیانمان دیده‌ باشیم.

بسیاری از افراد شرف الشمس را نگینی زرد می‌دانند که پشت یا روی آن ذکری نوشته شده است اما در حقیقت شرف الشمس سنگ نیست ، بلکه ذکری ارزشمند بوده که بر روی سنگ / کاغذ و با رعایت آداب خاص خودش حکاکی/نگارش می‌شود.

بنابراین ، این سوال که شرف الشمس چه سنگی است ، اشتباه است! و باید دید که فلسفه شرف شمس چیست ؟!

برخی افراد شرف شمس را با نام شرف خورشید نیز خطاب می‌کنند و یا به آن شرف الشمس خورشید می‌گویند. در واقع همه‌ی این عناوین یکی هستند و به ذکر شرف الشمس اشاره می‌کنند و برای اینکه بدانیم شرف شمس چیست و چه خاصیتی دارد ، باید به سند دعای شرف الشمس مراجعه کنیم:

طبق فرموده‌ی شیخ بهائی در کتاب سرالمستتر ، شامل سیزده اسم اعظم خداوند می‌باشد که سالی یک مرتبه فرصت نوشتن آن پشت جسم زرد رنگ و با رعایت آدابی مخصوص وجود دارد .

که به حروف ابجد نوشته می‌شوند.

اما شرف الشمس چه روزی است و در چه تاریخی حکاکی می‌شود؟ از دیدگاه اخترشناسی هنگامی که خورشید 19 درجه در حمل قرار دارد به اوج انرژی خود رسیده و اینکه چه روزی شرف الشمس است از قدیم  معادل تاریخ 19 فروردین بوده است.

کلمه «شرف» یک اصطلاح نجوم است که در زمینه‌ی شکل قرار گرفتن ستاره‌ها در صور فلکی و مشخص کردن میزان خوبی و نحسی آن‌ها ، بکار می‌رود. از دیدگاه برخی منجمان اینکه هر ستاره در برج و درجه‌ای که شرف آن هست قرار گرفته باشد، تاثیرات زیادی دارد.

در نظر داشته باشید طبق سند شرف شمس ، هیچ الزامی برای بنام زدن شرف الشمس وجود ندارد! در واقع اینکه استادکار حکاک در زمان نوشتن شرف الشمس نام شما را در ادامه و بر روی سنگ حکاکی کند، هیچ تاثیر مثبت یا منفی برای شرف الشمس ندارد و صرفا یک کار اضافه است! با این حال اگر تمایل دارید که استادکار در زمان حکاکی شرف الشمس ، نام شما را هم حک کند (به اصطلاح: شرف الشمس به نام شما حک شود) فقط کافیست در زمان ثبت سفارش‌تان این موضوع را مطرح نمایید تا انجام شود.

همچنین به‌خاطر داشته باشید ، هیچ نیازی به تمدید شرف الشمس نیست! اگر شرف الشمس طبق آداب و روش صحیح نوشته شده باشد ، پس خواص خود را دارد و دیگر لازم نیست برای شارژ شرف الشمس کاری انجام دهید.

و بنابراین ، استفاده از محصولاتی که دعای شرف الشمس (که با رعایت تمامی آداب خاص خودش حکاکی شده باشد) ولی حکاکی آن مربوط به سال‌/سال‌های گذشته است ، هیچ ایرادی ندارد و تمامی خواص شرف الشمس (بدون هیچ محدودیتی) برای آن محصول نیز وجود دارد.

دعای شرف الشمس برای حاجت

استفاده از دعای شرف الشمس برای حاجت روایی بسیار موثر است. هر کس حاجتی دارد و گره‌ای در کار او افتاده است توسط این دعا گره از مشکلاتش باز شده و به موفقیت خواهد رسید. از دیگر خواص آن که زیاد گفته شده است ، استفاده از شرف الشمس برای چشم زخم است.  همچنین استفاده از خواص شرف شمس برای ازدواج و همچنین دعای شرف الشمس برای بخت گشایی نیز داستان ها و گفتنی‌های زیادی مطرح شده است.

خواص انگشتر شرف الشمس زنانه و مردانه

بدون شک همه ما تا کنون درباره خواص شرف الشمس کبیر و نگین زرد رنگ آن مطالب زیادی شنیده‌ایم. در قسمت قبل ذکر کردیم که حروف شرف الشمس می‌بایست بر روی عقیق زرد حکاکی شود و از منظر اسلام به داشتن آن توصیه‌های زیادی شده است. از این رو برخی به اشتباه گمان می‌کنند شرف شمس سنگ می‌باشد و این سوال مطرح می‌شود که ایا شرف شمس عقیق است؟ اما علت اصلی این توصیه از کجا آمده است و چرا تاکید فراوانی به استفاده از سنگ عقیق زرد شده است.

روایات بسیاری برای استفاده از عقیق زرد شرف الشمس آمده است که به اهمیت شرف الشمس در اسلام و تاریخ اشاره شده است. اما در پاسخ به این سوال که شرف الشمس چه خواصی دارد در روایتی آمده است که جبرئیل بر پیامبر ظاهر شد و فرمود” انگشترت را در دست راست قرار بده و نگینش را عقیق انتخاب کن”.

در توصیه ای دیگر از دیدگاه پیامبر اسلام آمده است که ایشان فرمودند” هر کس انگشتر عقیق زرد در دست داشته باشد به جز خیر و نیکی و افزایش روزی و سلامتی از بلاها نمیبیند و از شر پادشاه ظالم و هر فردی که از ان حذر دارد در امان است.”

از خواص دعای شرف الشمس باید گفت که در گشایش کارها و وسعت رزق و روزی بسیار تاثیرگذار است. هر کس حرز شرف شمس را نزد خود نگه دارد، خداوند به واسطه این دعا همواره از او محافظت خواهد کرد.

چگونه شرف الشمس اصل را تشخیص دهیم؟

با توجه به وجود بازارهای داغ عرضه محصولات تقلبی و ارائه خدمات بی کیفیت، هنگام خرید شرف الشمس می‌بایست نهایت دقت خود را به کار گیرید. به همین جهت لازم است شناخت کافی نسبت به شرف الشمس تقلبی و اصل داشته باشید.

امروزه در برخی بازارهای سیاه محصولات متنوعی تحت عنوان شرف الشمس اصلی به فروش می‌رسد و قیمت سنگ شرف الشمس را در مقادیر بالا و نجومی تعیین می‌کنند اما غافل از اینکه چیزی جز فریب مردم در پشت این بازارهای غیر قابل اعتماد نیست پس در قدم اول توصیه می‌کنیم حتما از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر شرف الشمس خرید کرده و گول افراد متظاهر را نخورید.

فروشگاه شرف آنلاین در زمینه فروش شرف الشمس انلاین بسیار تخصصی عمل کرده و این تضمین را به شما می‌دهد لذت خریدی مطمئن و راحت را تجربه خواهید کرد.

اعمال شرف الشمس

اعمال روز شرف الشمس در مفاتیح ذکر نشده است. سند اصلی شرف الشمس کتاب شیخ بهایی بوده که قبلا درباره آن صحبت کرده‌ایم. در نظر داشته باشید اگر محصولی با حکاکی شرف الشمس دارید ، نیازی به انجام اعمال روز شرف الشمس نیست. اینکه روز شرف شمس چه کارهایی باید انجام داد صرفا برای زمانی‌ست که شما قصد حکاکی یا نگارش ذکر شرف الشمس را داشته باشید و اگر قبلا آن را تهیه کرده‌اید ، دیگر کاری خاصی نیست.

نکته مهم دیگری را درباره‌ی فعال سازی شرف شمس یادآوری می‌کنیم: نیاز به انجام هیچ کاری نیست! دقیقا.

چرا که اگر نگارش یا حکاکی شرف الشمس با رعایت تمامی آداب خودش انجام شده باشد ، تمامی خواص خود را داشته و نیازی به فعال سازی و یا تمدید ندارد!

همچنین طریقه شارژ سنگ شرف الشمس هم هیچ ارتباطی به ذکر شرف الشمس ندارد. موضوع شارژ فقط درباره سنگ‌های قیمتی مطرح می‌شود که هر سنگ با توجه به مشخصات خودش ، راه و روش خاصی را برای شارژ شدن دارد.

در سایت شرف آنلاین ، خواص هر سنگ (گوهر قیمتی) بصورت کامل توضیح داده شده و نحوه شارژ آن نیز ارائه گردیده است.

پس با خیال راحت و بدون دغدغه از خواص شرف الشمس بهره ببرید 🙂

آداب نوشتن شرف الشمس

هنگام نوشتن شرف الشمس اداب بخصوصی وجو دارد که می‌بایست حتما رعایت شود. اما چگونه نوشتن دعای شرف الشمس نیاز به دانستن این آداب دارد و فردی که قصد نوشتن آن را دارد باید اطلاعات لازم در زمینه تاریخ شرف شمس و نحوه نگارش داشته باشد.

زمان نوشتن دعای شرف الشمس 19 فروردین هر سال (19 حمل) از طلوع خورشید تا غروب آن می‌باشد که باید در ساعات خارج از قمر در عقرب نوشته شود.

شرف شمس اعمال خاصی دارد که تاکید شده است حتما انجام شود. شخص قبل از شروع به نوشتن شرف الشمس وضو بگیرد ، رو به قبله بنشیند و در ساعات سعد دو رکعت نماز حاجت مانند نماز صبح بخواند و سپس دعای شرف الشمس را خوانده و بعد از آن ، با خلوص نیت حروف شرف شمس نوشته شود .

حکاکی شرف شمس باید روی جسم زرد رنگ مانند عقیق زرد انجام گیرد. اما می‌توان ذکر شرف شمس روی کاغذ هم نوشت که باز هم شامل رعایت آداب می‌باشد.

هنگام نوشتن حروف شرف شمس دقت زیادی لازم است. جدول شرف الشمس می‌بایست به درستی و بدون خطا حک شود.

(شرف الشمس‌های موجود در سایت شرف آنلاین در روز 19 فروردین و با رعایت تمامی آداب حکاکی شده است.)

خواص انگشتر شرف الشمس چیست؟

مهم ترین خواص انگشتر شرف الشمس چیست؟ از سالیان گذشته تا به امروز استفاده و به همراه داشتن سنگ عقیق رواج بسیاری داشته و همگان از خواص سنگ عقیق بهره‌مند می شدند. در اسلام نیز انگشتر ها و نقش ها و دعاهایی که روی آنها حکاکی می شوند اهمیت بسیاری دارند از همین رو افراد زیادی به دنبال اصل مردانه و زنانه و بهره بردن از خواص آن هستند که در روایات نیز توصیه بسیاری شده است. همچنین سنگ عقیقی که این دعا بر روی آن حکاکی شده است خواص بسیار زیادی دارد برای روح و بدن بسیار مفید است.

البته توجه داشته باشید که امید اول همه ما خداوند و ائمه اطهار هستند در کنار این وجود دعایی همچون شرف شمس و به همراه داشتن انگشتر شرف شمس می تواند کمک کننده باشد. از امام موسی کاظم (ع) در روایتی نقل گردیده است که انگشتر عقیق زرد در دست کنید که سبب راحتی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

پیامبر اکرم (ص) در مورد انگشتر عقیق می‌ فرمایند: هر کس یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا ها نمی ‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می باشد. همچنین امام صادق (ع) فرموده اند: انگشتر عقیق باعث ایمنی در سفر می شود.

افزایش برکت و رزق وروزی و گشایش امور از مهم ترین خواص انگشتر شرف شمس و سنگ عقیق می باشد. امام صادق (ع) فرموده اند: انگشتر عقیق در دست داشته باشید که مبارک بوده و صاحب آن عاقبتش به خیر و نیکی است. امام علی (ع) نیز فرموده اند که ثواب خواندن دو رکعت نماز با انگشتر و سنگ عقیق برابر هزار رکعت بدون این انگشتر است.

گاها از انگشتر شرف الشمس بعنوان نمونه ای از انگشتر سلیمانی نام برده اند و آن را به عوالم خمسه تفسیر کرده اند و رمزی از کتاب تورات و انجیل و قرآن می دانند. در کتاب شمس معارف کبری جلد اول مطالب بیشتری در باب فضیلت های انگشتر شرف شمس آورده شده و حضرت آیت الله حسن زاده آملی و شیخ بهایی نیز در مورد آن نکاتی بیان کرده اند .

دکمه بازگشت به بالا