اقتصادیکسب و کار ویژه

قفل هوشمند درب حیاط هوشمند

قفل دیجیتال درب حیاط چیست؟

قفل دیجیتال درب حیاط یکی از انواع قفل‌‌های هوشمند بوده و مدل بسیار پیشرفته‌تری از قفل‌های فیزیکی و کلاسیک است که در أنواع خانه هوشمند نصب می شود. طیف کاربرد آن‌ها بسیار گسترده بوده و از امنیت بالایی برخوردار هستند. بعضی از انواع این قفل‌ها بی‌نیاز از کلید‌ بوده و می‌توان آن‌ها را از طریق تگ، کارت، رمز، بلوتوث و… از فاصله‌های مختلف باز نمود.
این قفل‌ها علاوه بر قابلیت نصب روی درب حیاط،‌ روی درب ورودی ساختمان‌ها نیز قرار می‌گیرند و از بهترین‌های قفل هوشمند درب حیاط در شهرک‌های مسکونی و تجاری هستند. بسیاری از افراد قفل دیجیتال درب حیاط را با نام‌های دیگری همچون قفل حیاطی برقی، دستگیره درب برقی و قفل الکترونیکی درب حیاط می‌شناسند که هیچ‌کدام با یکدیگر تفاوتی ندارند.


در بسیاری از موارد نیازی نیست که برای باز کردن قفل‌های دیجیتال درب حیاط از کلیدهای فیزیکی استفاده کنید؛ همچنین در اغلب مدل‌های تولید شده شما می‌توانید حتی وقتی خارج از شهر هستید نیز از طریق اینترنت آن‌ها را باز یا بسته کنید؛ بنابراین این قفل‌ها علاوه بر امنیت بسیار بالا از دسترسی راحت و آسانی نیز برخوردار هستند.

انواع قفل دیجیتال درب حیاط

قفل دیجیتال درب حیاط در انواع بسیار متفاوتی تولید می‌شود که از نظر نحوه دسترسی، سطح امنیتی، تعداد کاربران و… با یکدیگر تفاوت دارند. قفل هوشمند درب حیاط در سه نوع ریموت‌دار، اثر انگشتی و رمزدار تولید می‌شوند که در ادامه مطلب به شرح کامل ویژگی‌ آن‌ها خواهیم پرداخت.

قفل ریموت‌دار درب حیاط

قفل ریموت‌دار درب فلزی حیاط از انواع قفل‌های تحت عنوان قفل دیجیتال درب حیاط در بازار بوده که برای تأمین امنیت هر چه بیشتر درب‌های ساختمان، حیاط‌ها و محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود. این قفل در انواع مختلفی تولید شده که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند؛ ویژگی‌هایی که در نحوه اتصال و نوع کاربرد آن‌ها تمایز ایجاد می‌کند. از انواع قفل‌های رمزدار درب حیاط می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

قفل ریموت‌دار مقابل برقی

از این قفل‌ها زمانی استفاده می‌شود که افراد قصد ندارند قفل کلاسیک و قدیمی خود را تعویض کنند. در این نوع از قفل الکترونیکی درب حیاط سیستمی مکانیکی را روی قفل قدیمی سوار می‌کنند و از این طریق با فشردن یک کلید، درب مکان مدنظر باز می‌شود. از قفل ریموت‌دار مقابل برقی علاوه بر درب حیاط‌ها در اماکن دیگری همچون درب ورودی‌های شرکت، درب ورودی اتاق افراد سرشناس شرکت‌ها، درب ورودی مطب‌ها، درب آرایشگاه‌ها و… نیز استفاده می‌شود.
این قفل‌ها بر روی انواع درب‌های زیر سوار می‌شوند:

  •  درب‌های چوبی
    •    درب‌های لمسه چرم‌کوب شده
    •    درب‌های ضدسرقت
  •  درب‌های فلزی

قفل‌ ریموت‌دار کله‌گاوی

قفل کله‌گاوی از انواع دیگر قفل دیجیتال درب حیاط بوده و از فروش و محبوبیت بالایی در بازار قفل‌های هوشمند برخوردار است. این قفل از ایمن‌ترین قفل‌های الکترونیکی بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط مختلف آب‌و‌هوایی از جمله آفتاب و برف‌وباران دارد؛ بنابراین قفل کله‌گاوی از بهترین گزینه‌ها برای نصب روی درب حیاط است.
این قفل هوشمند درب حیاط روی درب‌های فلزی و شیشه‌های سکوریت نصب می‌شود و در صورت نیاز می‌توانید مکانیزم کلید را از بخش بیرونی آن حذف کنید. نصب این قفل به‌صورت روکار است.

قفل ریموت‌دار میله‌ای یا شفتی

از بهترین قفل‌های ریموت‌دار در بازار بوده و دارای کاربرد‌ها و مزایای بسیاری است. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    بهترین گزینه برای نصب روی درب‌هایی است که هیچ قفلی ندارند.
•    برخلاف قفل کله‌گاوی، نحوه نصب آن به‌صورت توکار است.
•    قفل ریموت‌دار شفتی داخل چهارچوب درب نصب می‌شود.
•    از جمله محدود قفل‌هایی است که به‌صورت هم‌زمان از بیرون و داخل باز می‌شود.
•    ظاهر شیکی دارد.

قفل ریموت‌دار مغناطیسی

از انواع دیگر قفل الکترونیکی درب حیاط می‌توان به قفل ریموت‌دار مغناطیسی اشاره کرد. این قفل نیز مانند قفل‌های شفتی قابلیت نصب روی درب‌هایی را دارد که هنوز هیچ قفلی بر روی آن‌ها قرار نگرفته است. قفل ریموت‌دار مغناطیسی بر روی چهارچوب و بالای درب نصب می‌شود و از نظر امنیتی سطح متوسط و قابل‌قبولی دارد. نصب این قفل‌ها به‌صورت روکار است.

قفل اثر انگشتی درب حیاط

از جمله امن‌ترین و کاربردی‌‌ترین قفل دیجیتال درب حیاط می‌توان به قفل‌های اثر انگشتی اشاره کرد. مزایا و کاربرد این قفل‌ها بسیار زیاد بوده و بیشتر برای درب ورودی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. می‌توان به کمک این قفل محدودیت‌های تردد را روی درب‌ها اعمال کرد؛ برای مثال شما می‌توانید دسترسی به ساختمان موردنظر خود را به ساعت‌های ۸ الی ۱۴ محدود کنید و اجازه ندهید که کسی خارج از ساعات کار اداری وارد آن ساختمان شود.
از دیگر مزایای چشمگیر قفل اثر انگشتی درب حیاط می‌توان به کنترل از راه دور و دسترسی آن‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید در فاصله چندین کیلومتری از ساختمان موردنظرتان به‌وسیله یک نرم‌افزار قفل را فعال یا غیرفعال کنید. احراز امنیتی این قفل بر اساس اثر انگشت‌های ثبت شده انجام می‌شود و باتوجه‌به نوع قفل اثر انگشتی خریداری شده، می‌توانید تعداد حداقل ۴ اثر انگشت را به ثبت برسانید.

قفل رمزدار درب حیاط

قفل رمزدار درب حیاط همانند قفل‌های اثر انگشتی از بهترین گزینه‌ها برای خرید قفل حیاطی برقی هستند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این قفل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    امکان هک‌کردن و نفوذ به سیستم نرم‌افزاری آن‌ها بسیار دشوار و سخت است.
•    قفل‌های رمزدار مقاومت بسیار بالایی نسبت به شرایط مختلف آب‌و‌هوایی برف‌وباران، رطوبت و آفتاب دارند.
•    این قفل‌ها ضد شوک هستند و سارقان نمی‌توانند به‌وسیله وصل کردن قفل به برق و ولتاژ دادن، آن‌ها را غیرفعال کرده و از کار بیندازند.
•    می‌توان به کمک اپلیکیشن مخصوص، این قفل‌ها را از فاصله‌های بسیار دور فعال یا غیرفعال کرد.
•    تعداد کاربران مختلفی که می‌توانند از رمز برای کنترل قفل استفاده کنند زیاد بوده و به مدل و نوع قفل رمزدار خریداری شده بستگی دارد.

فروش قفل دیجیتال درب حیاط

قفل الکترونیکی درب حیاط در انواع متفاوتی تولید می‌شود و می‌توان پارامترهای مختلفی از جمله موارد زیر را برای انتخاب آن‌ها در نظر گرفت:
•    بودجه در دسترس برای خرید قفل دیجیتال درب حیاط
•    تعداد کاربرانی که باید از قفل استفاده کنند.
•    سطح امنیتی مدنظر شما
•    نوع درب
•    روکار یا زیرکار بودن قفل
•    محل استفاده
•    نوع دسترسی به کنترل قفل
بنابراین، بهتر است قبل از خرید قفل هوشمند درب حیاط به پارامترهای ذکر شده توجه کنید و بر اساس شرایط موجود، دست به خرید دستگیره درب برقی بزنید.

مزایای قفل دیجیتال درب حیاط

قفل‌های دیجیتال درب حیاط از جمله امکاناتی هستند که باید در ابتدای امر هزینه نسبتاً زیادی در مقایسه با قفل‌های قدیمی برای آن‌ها پرداخت شود؛ اما این صرف هزینه نوعی سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت بوده که می‌تواند خیال شما را از بابت بسیاری از موارد راحت کند. از جمله مزایای خرید قفل الکترونیکی درب حیاط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امنیت بسیار بالا

بارها مشاهده کرده‌ایم که در صورت مفقودشدن کلید درب‌های ورودی، کلیدسازها تنها با صرف یک ساعت وقت توانسته‌اند قفل درب را باز کنند؛ این مورد یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های امنیتی قفل‌های قدیمی بوده و افراد حرفه‌ای و باتجربه می‌توانند با صرف کمی وقت آن‌ها را غیرفعال کنند.
قفل هوشمند درب حیاط این ضعف امنیتی را تا حد بسیار زیادی برطرف کرده‌ است. شما می‌توانید رمز ورود قفل‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف تغییر دهید یا به‌وسیله اپلیکیشن قفل‌های دیجیتال، تردد اثر انگشت‌های ثبت شده را محدود کنید. در واقع این شما هستید که تعیین می‌کنید چه کسی در چه زمانی بتواند از درب حیاط مکان موردنظر عبور کند.
از طرف دیگر بسیاری از قفل‌های هوشمند درب حیاط ضد شوک هستند و سارقان نمی‌توانند با وصل کردن برق به آن‌ها، سیستم الکترونیکی‌شان را بسوزانند و آن‌ها را غیرفعال کنند.

امکان پایش و رصد تردد افراد

قفل دیجیتال درب حیاط این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید تردد افراد را در بازه‌های زمانی مختلف پایش و رصد کنید. برای مثال اگر قفل درب انبار شرکت شما از نوع دیجیتال باشد و در آن سرقتی رخ دهد، می‌توانید با گرفتن استعلام ۱۰۰ تردد آخر، متوجه شوید که چه کسی برای آخرین بار در بازه زمانی سرقت وارد انبار شده است.

کنترل از راه دور

همواره به‌خاطر داشته باشید که در هنگام خرید قفل الکترونیکی درب حیاط، نوعی از آن را بخرید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:
•    به اینترنت وصل باشد یا سیم‌کارت روی آن نبازرگانی اسپیناس یراق پایتخت

بازرگانی اسپیناس یراق پایتخت

قفل دیجیتال درب حیاط یکی از امن ترین مدل های قفل حیاطی است. این قفل ها در دسته قفل برقی درب حیاط قرار دارد. برای خرید و اطلاع از قیمت این مدل از قفل درب حیاط با یراق ابزار تماس بگیرید.

بازرگانی اسپیناس یراق پایتخت

قفل درب حیاط یکی از مهم ترین قفل های مورد استفاده در ساختمان ها می باشد. این قفل ها در گذشته فقط در مدل های مکانیکی تولید می شدند ولی امروزه علاوه بر قفل مکانیکی درب حیاط انواع قفل الکترونیکی، برقی و هوشمند نیز در بازار موجود می باشد. قفل دیجیتال درب حیاط، از امن ترین مدل های قفل مورد استفاده برای درب ورودی ساختمان می باشد. قفل هوشمند درب حیاط علاوه بر امنیت امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با قفل هوشمند و دیجیتال درب حیاط آشنا سازیم و محصولات مرتبط را معرفی تا در صورت نیاز از فروشگاه یراق ابزار خریداری نمایید. این مدل از قفل های حیاطی یک نمونه از درب ورودی است که با نصب آن امنیت بسیار بالایی برای ساختمان شما ایجاد می شود.

قفل دیجیتال درب حیاط

قفل دیجیتال حیاطی یک مدل پیشرفته از است. در قفل دیجیتال درب حیاط همانند قفل هوشمند درب آپارتمانی، برای باز نمودن درب بی نیاز از کلید مکانیکی خواهید بود. در این قفل ها با استفاده از رمز ورودی، کارت و اثر انگشت می توانید اقدام به باز نمودن درب نمایید. قفل های دیجیتال درب حیاط را می توانید بر روی انواع درب حیاطی و درب ورودی ساختمان نصب نمایید.

از بهترین و محبوب ترین مدل قفل هوشمند درب حیاط، میتوان به قفل برند تسا اشاره نمود. قفل تسا در دو مدل برقی و هوشمند الکترونیکی در بازار موجود است. در هنگام خرید قفل هوشمند درب حیاط دقت نمایید، که قفل دارای آنتن باشد. در این قفل ها برای باز نمودن درب کافی است، تگ را در نزدیکی آنتن قرار دهید و به هر نفر هم یک تگ برای باز نمودن درب بدهید.

قفل کارتی درب حیاط

همان طور که اشاره شد یکی از انواع قفل هوشمند، قفل کارتی درب حیاط می باشد. در این قفل ها برای باز نمودن درب نیاز به کلید مکانیکی نیست کافی است کارت را در مقابل سنسور مورد نظر قرار داد تا درب باز شود. قفل برقی کارتی و ریموتی از محصولاتی است که امنیت بسیار بالایی را برای ساختمان شما فراهم می آورد. در این روزها افراد زیادی تمایل دارند از قفل هوشمند و دیجیتال برای درب حیاط ساختمان خود استفاده نمایند. دلیل این محبوبیت قفل دیجیتال، امینت بسیار بالا، راحتی در استفاده و ظاهر شیک و زیبای آن می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا