بین الملل

قیمت بیت‌کوین به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

قیمت بیت‌کوین به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

یک کارشناس رمزارز گفت: پیش‌بینی این است که از اوایل تابستان امسال، ارزش جهانی بیت‌کوین نسبت به دلار افزایش یابد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین به قیمت‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار برای هر واحد نیز دست یابد.

 عباس آشتیانی کارشناس رمزارز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روند قیمت رمزارز‌ها را پیش بینی کرد و گفت: طی چند روز آینده پدیده هابیت بیت‌کوین را در پیش خواهیم داشت. طی این مرحله نرخ تولید رمزارز بیت‌کوین نصف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این مورد بدیهی است که عرضه بیت‌کوین نصف خواهد شد. این در حالی است که تقاضا برای این رمزارز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: شایان ذکر است که تقاضا برای این رمزارز از سمت صندوق‌های قابل معامله در ایالات متحده و همچنین صندوق‌هایی که به دنبال تصمیم ایالات متحده در بورس کشور‌های دیگر تصویب خواهد شد افزایش خواهد یافت؛ از این رو افزایش قیمت رمزارز بیت‌کوین قطعی به نظر می‌رسد.

آشتیانی ادامه داد: تصویب صندوق‌های قابل معامله رمزارز بیت‌کوین به خصوص در انگلستان دور از ذهن نیست. بدیهی است که هر کالایی عرضه آن نصف شده و تقاضای آن رو به افزایش باشد، با رشد قیمت شدیدی مواجه خواهد شد.

این کارشناس رمزارز تاکید کرد: پیش بینی من این است که از اوایل تابستان سال جاری، قیمت جهانی بیت‌کوین نسبت به دلار افزایش یابد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که بیت‌کوین به قیمت‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار برای هر واحد نیز دست یابد.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز حدود ۵ سال است که مسئله رمزارز‌ها بین عموم مردم شناخته شده است و بیش از ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این موضوع درگیر هستند و این موضوع تاثیر گسترده‌ای روی سبد درآمدی آنها خواهد داشت.

قیمت بیتکوین به بیش از ۱۰۰ هزار دلار می‌رسد

بیت‌کوین باقی رمزارز‌ها را نیز متحول می‌کند

آشتیانی گفت: طبیعتا زمانی که تقاضای عمومی از سمت‌ ای تی اف‌ها به بازار بیت‌کوین فشار می‌آورد، فروشندگان خصوصی نسبت به فروش رمزارز در اختیار خود اقدام می‌کنند. دور از ذهن نیست که سرمایه حاصل از این فروش به سمت دیگر رمزارز‌های موجود در بازار میل کند.

وی تصریح کرد: از این رو بعد از روند افزایش قیمت بیت‌کوین و با اصلاح روند افزایشی و یا اصلاح آن ما شاهد تغییر قیمت دیگر رمزارز‌ها خواهیم بود

بیت‌کوین در ایران قانونی می‌شود؟

این کارشناس رمزارز تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در سال جاری روش‌های خود تنظیم گری و ارائه جمعی از الزامات، جایگزین مجوز‌های سفت و سخت در حوزه رمزارز بشود. با توجه به تغییراتی که در مجلس شورای اسلامی در جریان است، به احتمال زیاد از سمت مجلس ما شاهد قانون گذاری نخواهیم بود، اما الزاماتی از سوی دولت ارائه خواهد شد.

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا