علم و سلامتکسب و کار ویژه

لیزر برای چروک

لیرز:  لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. به طور خلاصه وساده، لیزر یک نوع نور باریک وبسیار قوی بوده که دریک موضع هدف،باعث ایجاد گرما وایجاد سوختن،برش دادن، ذوب کردن ،بخارکردن و… میشود.کاربرد لیزر بسیارگسترده بوده واز صنعت تا پزشکی وارتش را دربر میگیرد.هر لیزر بنابه کاربرد خاصی ساخته شده وبدیهی است که هیچ لیزری به جای دیگری قابل استفاده نیست.  شکل زیر تفاوت طول موج انواع طیف های نورومحل اثرآنها رادرپوست نشان می دهد.  سالها پیش یک لیزربه نام CO2 ساخته شد که یک لایه بردار قوی پوست بود.

ولی به دلیل ایجاد سوختگی عمیق وشدید که به ماهها زمان برای بهبودی نیاز داشت ومراقبت دقیق وطولانی را طلب می کرد،  کم کم جای خود را به نوع مدرن تری به نام فراکشنال داد.  این دستگاه جدید با کوچک ومتعدد کردن امواج لیزرباعث تخریب کمتر پوست ونیازکمتروکوتاه مدت تر به مراقبت، می شود. عوارض بعد از این نوع لیزر بسیار کم است و زخم بسیار سطحی بعد از این لیزر بسرعت طی ۳ تا ۵ روز و قرمزی بعد از ان هم حداکثر بعد ازدوهفته بهبود می یابد و شخصی که لیزر شده براحتی میتواند به فعالیت های روزمره و خارج منزل خود براحتی و بدون نگرانی ادامه دهد .  لیزر فراکشنال  علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و جای جوش صورت  (جوشگاههای پوستی)  در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک صورت و چروک های دور چشم و دوردهان هم کاملا موثر است.  موارد استفاده :

– اسکار (آکنه، جراحی، سوختگی)
– لک پوستی
– چین و چروک
– منافذ باز پوست
– قوام و استحکام پوست
– خطوط کشش پوستی
– جوانسازی

مکانیسم اثر: مکانیسم این لیزر بدین صورت است که ( به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرک در لیزرهای قدیمی ) ستون هایی از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده میشود لذا مناطقی از سطح پوست ( اپیدرم )عملا سالم می ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست به سرعت انجام میشود.  در واقع در این نوع لیزر مناطقی از سطح پوست ( فواصل بین نقطه ها )  آسیب نمی بیند و بیشترین نور تابیده شده از این نوع لیزر وارد درم ( با عمق نفوذ حدودا یک تا دو میلی متر )یعنی همان لایه میانی پوست می شود یعنی درست جایی که باید لیزر انجا اثر کند تا بتواند مشکلات فوق را بهبود بخشد چرا که علت اصلی مشکلات فوق خرابی لایه میانی پوست یا همان درم می باشد

تعداد جلسات لیزر لیزر فراکشنال بین 3 تا 5 جلسه که هر جلسه ماهی یک بار انجام می شود.بلافاصله بعد از لیزر پوست ملتهب و بروافروخته میشود که با کمپرس یخ یا سرما این التهاب بهتر میشود ، 12 تا 24 ساعت بعد از لیزر محل لیزر حالت افتاب سوختگی پیدا میکند ( قهوه ای سوخته ) و این حالت طی 3 تا 6 روز با پوست اندازی برطرف میشود ، بعد از ان پوست نسبتا شفاف و کمی قرمز ظاهر میشود که این قرمزی خفیف ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد .در 3 تا 6 روز اول که پوست حالت سوختگی دارد در معرض افتاب مستقیم حتی به میزان کم هم قرار نگیرد. اکیدا توصیه میشود شخص نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به مقدار کافی از ضد افتاب با عیار مناسب استفاده کند.

دو هفته بعد از اولین جلسه لیزر پوست نسبتا شفاف و روشن میشود و در صورتیکه شخص کرم ضد چین و چروک گاتیو خود را خوب استفاده کند با ادامه هر جلسه لیزر ( ماهی یک بار ) پوست شفاف تر میشود .  در مورد اسکارهای فرورفته و لکه های بعد از جوش هم به همین صورت است وهر جلسه عمق چاله ها کمتر و و با ادامه جلسات لیزر کمتر و  کمتر میشود ونهایات بعد از جلسه چهارم لیزر بطور متوسط 60 درصد ( از 40 تا 80 درصد متغییر بر حسب عمق اسکارها ) عمق اسکارها کمتر و ظاهرآن بهتر میشود ، در مورد بهتر شدن چروک صورت  یا سفت تر شدن پوست های شل معمولا سه تا جهار ماه بعد از لیزر یعنی از جلسه سوم به بعد تاثیر آن مشخص میشود چرا که پروسه کلاژن سازی بعد از لیزر دیر آغاز میشود و البته وقتی کلاژن های جدید در زیر پوست ایجاد شد به مدت نسبتاً طولانی ( میانگین دوسال ) هم باقی می ماند.

بهترین دستگاه برای از بین بردن چین و چروک صورت

اگر برای رفع چین‌وچروک پوست خود به‌دنبال دستگاهی با عوارض جانبی کمی هستید، توصیه می‌شود از پلاسما فرکشنال استفاده نمایید. دستگاه پلاسما فرکشنال پروسه آب‌رسانی پوست را افزایش می‌دهد و با بالارفتن میزان آب و مواد مغذی، پوست به‌مرورزمان لیفت شده و چین‌وچروک‌ها رفع می‌شوند. پلاسما فرکشنال جزء کم عارضه‌ترین متدها برای جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. این دستگاه با یونیزاسیون سلولی بخش موردنظر پوست، ایجاد گرما بر سطح آن و در مرحله نهایی بافت جامد سطح پوست به بخار تبدیل شده و موجب متراکم شدن و لیفت صورت می‌شود. استفاده از این دستگاه در یک مدت‌زمان کوتاه موجب تأثیر مثبت در پوست می‌شود و تغییرات آن در همان جلسه اول نمایان خواهد شد.

آر اف فرکشنال با استفاده از کارتریج‌هایی که تعداد سوزن با قطری در حد میکرون دارند، بلافاصله بعد شات زدن وارد بدن می‌شوند و طبق تنظیم عمق دلخواه، امواج رادیو فرکانسی را تخلیه می‌کنند. دستگاه آر اف فرکشنال سوزن‌های بسیار ظریفی دارد که برای ممانعت از ایجاد حساسیت استفاده می‌شود. در این دستگاه، فرکانس واقعی نشان‌دهنده دقت و اثرگذاری آن بوده و جزء عوامل مهم به‌شمار می‌رود. در این مقاله سعی شد در رابطه با رفع چین و چروک با کرم روشن کننده بیکینی گاتیو بپردازیم. امروزه از لیزر برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رفع چین و چروک اشاره کرد.

دوره درمان چین و چروک پوست با لیزر

لیزر با استفاده از امواج رادیویی با طول موج 14 تا 40 نانومتر با کم‌ترین اثرات تهاجمی، این توانایی را دارد که چین‌وچروک‌های پوست را رفع کند. برای رفع چین‌وچروک‌های پوست از طریق لیزر نیاز به 4 تا 6 جلسه درمانی است. در برخی از موارد تأثیرگذاری مثبت این روش درمانی بعد از 1 تا 2 جلسه قابل نمایان است. برای رفع چین و چروک‌های پوست متدهای دیگر نیز مانند گرم‌کردن بافت پوست از طریق امواج دستگاه رادیو فرکانس و منابع نور مادون‌قرمز وجود دارد. به‌کارگیری این متد علی‌رغم بی‌خطر و غیرتهاجمی بودن در حال بهینه‌سازی و پیشرفت بوده و متخصصان پوست در سراسر دنیا از این روش استفاده می‌کنند.

بهترین زمان برای درمان چین و چروک صورت با لیزر

افرادی که تصور می‌کنند پوست آن‌ها دچار چین‌وچروک شده و ظاهر ناخوشایندی در صورتشان ایجاد شده، می‌توانند برای درمان از لیزر استفاده نمایند. اگر قصد دارید برای رفع چین و چروک صورت خود از طریق لیزر اقدام کنید، بهترین زمان فصل پاییز و زمستان است. در این فصول روزها بسیار کوتاه بوده و موجب می‌شود پوست شما کمتر در مقابل نور شدید آفتاب قرار گیرد. به‌‎طورکلی ماندگاری لیزر چین و چروک بین چند ماه تا یک سال خواهد بود. در حقیقت وقتی می‌توانید از نتیجه لیزردرمانی رضایت داشته باشید که پوست شما نسبت به درمان واکنش مثبتی نشان دهد. همچنین درمان چین و چروک از طریق لیزر به‌شدت بیماری پوستی و دیگر عوامل سبک زندگی بستگی دارد.

درمان چین‌وچروک همراه با جوان‌سازی پوست

لیزردرمانی علاوه‌بر رفع چین‌وچروک، برای مشکلات دیگری نیز استفاده می‌شود که با دیگر روش‌ها نمی‌توان به نتایج مثبت آن دست پیدا کند. استفاده از لیزردرمانی نتایج زیر را به‌دنبال دارد: لیفت یا کشیده شدن پوست نسبت به جراحی بسیار طبیعی‌تر و زیباتر است.

  1. خارج‌شدن پوست از حالت افتادگی و شلی
  2. توپرتر شدن پوست نسبت به قبل

در این صورت پوست نسبت به قبل توپرتر شده و صورت‌های باریک به میزان قابل‌ملاحظه‌ای شکیل‌تر می‌شوند و سفتی آن‌ها ماندگار است. دلیل این تغییرات، کنده شدن کلاژن‌های فرسوده و خارج‌شدن پوست از حالت شلی با کلاژن باقی‌مانده است. در این صورت پوست حالت فنری پیدا می‌کند و از همه مهم‌تر موجب افزایش تولید تارهای کلاژن و الاستیک می‌شود.

  1. روشن‌تر شدن پوست نسبت به قبل

با استفاده از ترمیم کننده جای جوش پوست نسبت به قبل روشن‌تر می‌شود و کک‌ومک‌ها و اختلالات رنگ‌دانه‌ای نیز از بین می‌رود. در حال حاضر یکی از چالش‌های بسیاری از افراد درمان چین و چروک صورت با لیزر است. لیزر با تحریک کلاژن و تولید الاستین اقدام به بازسازی سطح پوست می‌کند. برای ارتباط با ما و ثبت نظرات و پیشنهادهای خود می‌توانید از روش زیر در تماس باشید. دستگاه لیزر آر اف فرکشنال بدون تردید می‌توان گفت یکی از بهترین دستگاه‌های جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. دستگاه آر اف فرکشنال از طریق روش مکانیکی برای جوان‌سازی پوست اقدام می‌کند. این روش با امواج رادیو فرکانسی و تخلیه امواج با ایجاد گرمای تولید در بافت هدف، بهترین نتایج را به‌همراه دارد.

ض پوستی مثل لک های قهوه ای یا سفید بعد از لیزر در مقایسه با لیزر های نسل قدیمی بسیار کم است ، البته در مواردی که اسکارها عمیق است و پزشک مجبور است برای تاثیر بهتر از قدرت بالای دستگاه استفاده کند احتمال بروز لکه های قهوه ای بعد از لیزر وجود دارد ولی اگر ایجاد شد معمولا این لکه ها طی  دوماه بهبود پیدا میکند در ضمن بعضی مناطق پوست مثل چانه و بینی و گونه ( پوست روی استخوان ) پوست حساس تر است یا کسانیکه پوست تیره دارند .  عارضه ی دیگر عفونت پوستی بوده که معمولا دراثرکوتاهی کردن بیماردربهداشت مناسب شخصی یا درافرادی که دچار نقص سیستم دفاعی بدن بوده یا درحال درمان با کورتون ها وسایر داروهای کاهنده ی سیستم دفاعی بدن هستند،بیشتر دیده می شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا