عمومیکسب و کار ویژه

مزایای استفاده از پرچم های تبلیغاتی

انواع پرچم تبلیغاتی

پرچم‌ها در انواع مختلفی مانند رومیزی، اهتزاز و تشریفات تولید می‌شوند. برای ساخت پرچم‌های تبلیغاتی از پرچم رومیزی و اهتزاز در سایز‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع پرچم‌ها به صورت دیجیتال، سیلک، گلدوزی و لیزری به دو شکل ریشه دار و بدون ریشه چاپ می‌شوند. پرچم‌های لیزری نمونه‌ای از پرچم‌های تبلیغاتی هستند که در آن طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه لیزر چاپ و برش می‌شود. این پرچم‌ها ایستادگی خوبی دارند و به دلیل برش لیزری، نخ‌کش نمی‌شوند. پرچم‌های تبلیغاتی قابل سفارش در ابعاد و طرح‌های مختلف هستند. طراحی پرچم تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت است و باید توسط طراح‌های حرفه‌ای انجام شود.

جنس پرچم تبلیغاتی

پارچه‌ها از تنوع ویژه‌ای در طرح، رنگ و جنس برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده است تا بتوان از پارچه‌های متنوعی برای دوخت پرچم استفاده کرد. پارچه‌هایی از جنس ساتن و جیر برای ساخت پرچم تبلیغاتی مناسب هستند. پارچه ساتن در رنگ‌های مختلف و به صورت مات و براق در ساخت پرچم استفاده می‌شود. البته از کاغذ و پارچه بنری هم برای تولید پرچم‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود که تمامی جنس‌ها به سلیقه مشتری انتخاب می‌شود. پایه‌هایی که برای پرچم تبلیغاتی استفاده می‌شود از جنس استیل، برنج و سنگی است و معمولا از پایه خورشیدی و پنجه شیری که نوعی پایه برنج هستند، برای ایستادگی پرچم اهتزاز استفاده می‌شوند.

 

سایز پرچم تبلیغاتی

پرچم تبلیغاتی در سایز‌های متنوعی مطابق با سلیقه مشتری برای شرکت‌های تجاری تولید می‌شود. سایز پرچم‌ تبلیغاتی معمولا متناسب با محیطی که قرار است در آن استفاده شود و کاربردی که دارد انتخاب می‌شود. پرچم‌‌های تبلیغاتی به دو صورت رومیزی و اهتزاز تولید می‌شوند که دارای سایز استاندارد هستند. پرچم‌های رومیزی به دو شکل معمولی و ال‌. وی.‌تی تولید‌می‌شوند. سایز استاندارد برای پرچم تبلیغاتی رومیزی معمولی ۲۰×۳۰ و برای پرچم تبلیغاتی رومیزی ال‌. وی.‌تی ۱۰×۲۶ است که به دلیل کوچک بودن، روی میز‌های کارمندان شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سایز مناسب برای پرچم‌های اهتزاز معمولا ۱۵۰×۹۰ سانتی متر یا ۷۰×۱۰۰ و ۱۰۰×۲۰۰ سانتی متر‌ است.

برای طراحی پرچم تبلیغاتی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

بسیاری به اشتباه تصور می‌کنند که پرچم مربوط به کسب و کار آنها باید دارای طراحی پیچیده و خیره کننده باشد که در یک لحظه چشم مشتریان را جذب خود کند. البته بهتر است چنین تصور اشتباهی را کنار بگذارید چرا که روند طراحی رنگ و طرح روی پرچم باید به گونه‌ ای باشد که کاملاً استاندارد و ساده پیامی را به مخاطب انتقال دهد.

در غیر این صورت شاهد آن خواهیم بود که بیننده هیچ چیزی از پرچم شما متوجه نخواهد شد و صرفاً مخلوطی از طرح رنگ را کنار هم می‌ بیند. طراحان حرفه‌ ای پرچم ابتدا برای کسب و کار مورد نظر شما یک پالت رنگی مشخص استفاده می‌ کنند که تعیین کننده رنگ‌ های روی پرچم خواهد بود.

از سوی دیگر نوع پرچم مورد نظرتان بر روی نحوه طراحی و رنگ بندی آن تاثیر زیادی خواهد داشت. انواع مختلف پرچم تبلیغاتی، پرچم رومیزی، پرچم تشریفات و پرچم ایستاده دارای شکل ظاهری متفاوتی هستند و بهتر است در زمان طراحی آنها خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

پس برای اینکه پرچم مورد نظر شما تاثیرگذاری بیشتری روی مشتریان داشته باشد باید از سادگی استفاده کنید و پیام یا طرح مورد نظر خود را به شکلی واضح روی پرچم قرار دهید که مخاطبان برای درک آن گمراه نشوند.

سخن نهایی

در پایان باید این نکته را به شما یادآور شویم که به هیچ عنوان خود را بر سر این دوراهی نگذارید که مجبور هستید بین پرچم و لوگو یکی از آنها را انتخاب کنید. لوگو در اصل مانند هویت شماست و باعث می‌ شود که در یک نگاه به چشم مخاطب یا مشتریان خود بیایید.

اما پرچم ابزاری است که با استفاده از آن می‌ توانید خود را بهتر و موثرتر به مخاطبان نشان دهید یا به عبارتی در معرض دید آنها باشید.

همچنین قبل از انتخاب پرچم نیز بهتر است با افرادی که در این زمینه اطلاعات و تجربه کافی دارند مشورت کنید. متخصصین ما در سایت جهان پرچم نشان آماده ارائه مشاوره‌های لازم به شما هستند و می‌توانید با ما تماس بگیرید.

چاپ پرچم ساحلی ریشه دار جز پر طرفدار ترین و پرمصرف ترین پرچم های قابل چاپ در این مجموعه و بازار می باشد

دکمه بازگشت به بالا