اقتصادی

مسکن آنلاین از حوصله جمع خارج شده است!

رئیس جمهور در سفر به شهر جدید پردیس و تاکید وی بر تکمیل واحدهای مسکن آنلاین نشان می دهد که طرح مسکن آنلاین 14 سال بیشتر دوام نخواهد داشت و این در حالی است که دولت امسال پروژه جدیدی به نام نهضت ملی مسکن در دست اجرا دارد. شتاب تقریبا از اواسط سال آینده شروع شد.

به گزارش تی تی آنلاین، بنا به دلایل مختلف که شاید مهمترین آنها نبود اطلاعات دقیق باشد، تعداد واحدهای باقی مانده در طرح مسکن آنلاین 2 میلیون و 380 هزار نفری که از سال 1386 آغاز شد، مشخص نیست. شهریور 1400 رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی از وجود 200 هزار مسکن آنلاین باقی مانده صحبت کرد. این تا 18 خرداد 1400 وزارت راه و شهرسازی است تعداد واحدهای غیر مسکن تحویل داده شده 110000. محمد اسلامی – وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: تنها 20 هزار واحد مسکن آنلاین باقی مانده است.

تعداد واحدهای ترمز نیز پوشش داده شده است. برخی 200 میلیون می گویند، برخی دیگر 2 میلیون و 300 هزار. این در حالی است که مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل سابق و فقید بانک مسکن در پایان سال 1398 تعداد مسکن های آنلاین را بیش از 2 میلیون و 380 هزار واحد عنوان کرده بود.

برخی آمار منتشر شده در تیرماه 1400 حاکی از آن بود که در مجموع 273 هزار واحد مسکن آنلاین به صورت اقساطی به فروش نرسیده و در واقع هنوز تکمیل نشده است. از این تعداد 32000 آنلاین روستایی، 240000 آنلاین شهری و 414 طبقه بوده است.

رئیس جمهور دیروز در بازدید از پردیس جدید در شهر آنلاین تاکید کرد که اسکان کانتون های باقی مانده به پایان رسیده است. سید ابراهیم رییسی در این بازدید با ابراز ناراحتی پس از چندین سال گذراندن صدای واحدهای مسکن آنلاین، متوجه دغدغه ها و بارها شد و اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در دست تصمیم گیری است. جدی بودن مشکلات کسانی که علیرغم پرداخت هزینه سال‌ها در انتظار بازپس‌گیری مسکن خود به دلیل تعویق مسئولیت‌های نهادی در گذشته هستند، باید دلیلی برای پرداخت اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی فوق‌الذکر ارائه کنند.

رییسی تلاش های وزارت راه و شهرسازی، عمران پلنگ و سایر نهادها و حمایت و همدلی مردم و مردم منطقه را برای رفع مشکلات محرومان برگزید. حقوق آنها سالها آزاد خواهد شد و مراقبت از آنها آزاد خواهد شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گزارشی از وضعیت و الحاقات زلزله سراسری حاضر و همچنین مشکلات موجود در واحدهای مسکن آنلاین عملیاتی و برنامه های آماده سازی زیرساخت ها و سازه ها ارائه کرد. شبکه پلنگ های منطقه

اما موضوع بهسازی واحدهای مسکن آنلاین باقی مانده در این مورد به معضلی تبدیل شده است که اکثریت جمعیت این واحدها از کمبود خدمات کالایی و زیرساخت شهری رنج می برند. این در حالی است که در پایان سال 1395 هزینه پروژه مسکن آنلاین 100000 مایل برآورد شده است. با توجه به تورم شدید اقتصاد ایران که از سال 1396 در ماه‌های اخیر آغاز شد، هزینه‌های مسکن برای زیرساخت‌های مسکن آنلاین سر به فلک کشیده است و این امر دست دولت‌ها را برای ارائه خدمات گسترده عام المنفعه، پزشکی، ورزشی و آموزشی به مسکن آنلاین بسته است. بقیه

دولت همچنان با پروژه آنلاین و فرسایش مسکن دست و پنجه نرم می کند و وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در چهار سال آینده به عنوان بخشی از برنامه افزایش تولید و عرضه مسکن داده است. به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، حدود 860 هزار واحد به مرحله اجرای پروژه رسیده است و با توجه به اینکه این پروژه از امتیاز عبور از کنار رودخانه برخوردار است، آنلاین باید بین مسکنی که نداشت یکی را انتخاب کند. اجازه این ویژگی را نخواهد داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا