اقتصادی

واحدهای نیمه تمام مسکن آنلاین جدی پیگیری شود

اگرچه رژیم مسکن آنلاین وعده تکمیل تا پایان سال 1399 را داده است، اما بر اساس آمارهای اخیر، 273000 واحد به نصف باقی مانده و بخش قابل توجهی از آن در شهرهای جدید اطراف تهران است. در همین راستا، مدیرعامل نیویورک سیتی به پیمانکاران دستور داد تا تاخیر در طرح مسکن آنلاین را به طور جدی بررسی کنند.

به گزارش تی تی آنلاین در سال 1399 وعده مسکن آنلاین توسط وزیر سابق راه و شهرسازی او داد. البته پردن ها و پرند در پنج سال گذشته هر سال این وعده را شنیده اند. اما آنچه واقعاً ما را نگران می کند، تکمیل نشدن حدود 10 درصد از 2 میلیون و 380 هزار واحد پیشنهادی است که بسیاری از آنها در شهرهای جدید واقع شده اند.

اگرچه اخیراً قضات کمتر در مورد وضعیت سکونت در بنگاه‌های نیمه کامل آنلاین صحبت کرده‌اند، شکایت‌ها و انتقادات همچنان ادامه دارد. متقاضیانی که گاهی بیش از 10 یا حتی 14 سال برای ارائه دوره های خود صبر می کنند.

تیرماه 1395 محمد اسلامی، وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام کرد که علاوه بر چندین زمینه و مسایل قضایی، پرونده مسکن آنلاین در سال جاری بسته می شود. در پایان امپراتوری دوازدهم، گفته شد که تعداد خانه های باقی مانده حدود 20000 آنلاین است. در ماه جولای، پس از 1400 سال، اعلام شد که 273000 واحد تکمیل خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر واحدهای مسکن آنلاین باقی‌مانده در شهرهای جدید تهران و البرز و محدود به پردیس، پرند و هشتگرد واقع شده‌اند که مشکلاتی از قبیل نرسیدن پیمانکاران به واحدهای خود، نبود زیرساخت‌های شهری، کمبود انشعاب و ارائه دهندگان خدمات. ناتوانی در انجام وظایف خود به این حوزه نگاه می کنند. بر اساس برآوردهای انجام شده در اردیبهشت ماه سال گذشته، حدود 30000 واحد نیمه وقت در سه شهر ساخته و پخش شد.

اگرچه مدیرعامل شهر نیویورک گفت: وکلای دادگستری باید به طور جدی به تأخیر در مسکن آنلاین فکر کنند، اما طی 15 سال گذشته که از آغاز پروژه مسکن آنلاین می گذرد، توجه مخاطبان به این دستورالعمل ها و پیگیری ها محقق شده است.

در ادامه مرحوم علیرضا جعفری مدیرعامل عمران شهر جدید در نشستی با عنوان نظارت بر سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس که با همراهی اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل شهرستان‌های معتبر و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، تاکید کرد. مسکن آنلاین نیازمند تعیین هر چه سریع‌تر پروژه‌ها است و تاکید کرد: همه دولت‌ها به‌ویژه سه کشور فوق باید کارت، آخرین وضعیت باقی‌مانده پروژه‌های مسکن آنلاین را با دقت ارائه کنند و شرایط به‌روز برای هر کدام را فهرست کنند. از پروژه ها در زمینه های مختلف

وی افزود: همه کشورها باید پروژه های عمرانی با بیش از 90 درصد آنها را برای افتتاح و تعطیلی تا پایان شهریور ماه در اولویت قرار دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت به مدیران عامل ابلاغ کرده است که کلیه کارهای ساختمانی که هنوز توسط دستگاه های نهادی و اجرایی به بهره برداری نرسیده است در حوزه مسکن ویژه پیگیری و بررسی پلمب شوند. .

مدیرعامل گروه توسعه شهر نیویورک در این دیدارها بر بسته آنلاین تامین مالی مسکن پاک در ابعاد زمین، ملک و شهرهایی که مشکل مذکور را دارند تاکید کرد و گفت: پیمانکاران باید آمادگی لازم را داشته باشند و مبلغ مناسب را پرداخت کنند. بلافاصله در دستور کار.

ایفاری همچنین به ترسیم و نیازهای منطقه ای هر ایالت و کمبود فضاهای اداری خاص خود اشاره کرد و گفت: مدیران عامل این اقدام را بلافاصله و با حوزه های مختلف شهری در راه اندازی پروژه هایی برای تکمیل مسکن آنلاین FUT خود انجام داده اند.

آنلاین در شهرهای جدید تا حدودی از کار افتاده خارج شد. از سوی دیگر در طراحی نهضت ملی مسکن، ساخت 700 هزار واحد از چهار میلیون واحد بر عهده دولت های جدید است. 9 ماه پس از ابلاغ این قانون، اقدام خاصی در خصوص توسعه شهرهای جدید پیشنهادی صورت نگرفت. تعداد زیادی از مخاطبان واجد شرایط در انتظار معرفی پیامک در شرکت هستند. با این وضعیت، مشخص نیست شرکت ساختمانی با حجم انبوه کار باقی مانده در رقابت پروژه های زیربنایی و روبنایی، بزرگراه ها، ارتباطات و واحدهای نیمه تمام در پروژه های مسکن آنلاین، مسکن ملی و پروژه های مسکن ملی چه می خواهد بکند. . .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا