علم و سلامت

معجزه درمان سرطان؛ رویا یا واقعیت؟

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه سرطان ترسناک نیست، درباره سوالاتی که اخیرا در مورد معجزه درمان سرطان مطرح شده است، توضیح داد.

دکتر. محمد اسماعیل اکبری در گفت وگو با تی تی آنلاین. وی درباره سرطان و حوزه فعالیت خاص خود گفت: 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و 40 درصد قابل درمان هستند و تنها 20 درصد بیماران سرطانی بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. برای این کار باید تا حد امکان افراد زیادی انجام شود تا بتوانند زندگی کنند و پزشکان به خوبی می دانند که چگونه این کارها را انجام دهند. بنابراین ترس از سرطان یک ترس غیر ضروری است. من معتقدم که سرطان مخلوق باهوش خداوند است که هرگز ناپدید نمی شود، زیرا باید همیشه بداند که با روش های عاقلانه ای که می داند و ساختار پزشکی در برابر آن چه کند.

سرطان ترسناک نیست

وی با ارائه موضوع ایمنی زایی در حوزه سرطان تاکید کرد: آیا واکسنی برای کرونا پیدا شده است؟ چرا تاج هنوز آنجاست؟ اما ویروس کرونا و سرطان بسیار بسیار پیچیده تر هستند. این حرف ها به این معنی نیست که واکسن کرونا را تزریق نکنیم چون این واکسن واقعا به ما کمک کرد، اما اینکه فکر کنیم این یک راه حل 100 درصدی برای مشکل است شانسی نیست. او با وجود تزریق 4 دوز واکسن، نزدیک به یک ماه در بخش مراقبت های ویژه بستری بود، اما در آنجا دست از کار من برنداشت. سرطان بسیار پیچیده تر از ویروس کرونا است.

وی با بیان اینکه حتی ذهن ما هم می تواند باعث سرطان شود، اظهار داشت: کافی است انسان بی ادب، غیرانسانی، حسود، شیاد و … باشد. مردم نباید از سرطان بترسند. البته آخرش همه می میرند، حالا یکی از پشت بام می افتد، حتی اگر مثلا یکی از سرطان معده بمیرد، اما باید کاری کرد که حتی سرطانی هم با شیرینی و درک درست از این دنیا برود. مرگ. این امر در مورد حرفه پزشکی نیز صدق می کند.

پیشگیری از سرطان کار دولت است

اکبری تاکید می کند: تا جایی که بتوانیم باید از سرطان پیشگیری کنیم، تا جایی که می توانیم باید آن را درمان کنیم و تا جایی که بتوانیم باید به مردم زندگی سالم و مرگ بدهیم و مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهتی جایی است که به این مسائل رسیدگی می شود. . او انجام داد ما سعی می کنیم به آنها بگوییم چگونه از سرطان پیشگیری کنند، اما اغلب آنها به حرف ما گوش نمی دهند. پیشگیری کار دولت است که ما دستور می دهیم و ابزار حکومت است که معمولاً انجام نمی شود. از طرفی درمان ما باید قاعده و علم باشد. در مقالاتی که منتشر می کنیم، سرطان را بهتر از غربی ها مدیریت می کنیم، یعنی سرطان هایی که عموماً مرحله بالینی بدتری نسبت به سرطان های غربی دارند، با همان طول عمل و حتی گاهی اوقات زندگی بهتری نسبت به بیماران ما دارند. از اینجا معلوم می شود که ما خوبی ها را فهمیده ایم و به مردم توجه داریم.

تاثیر تحریم ها بر درمان بیماران سرطانی

وی درباره تجهیز امکانات ایران برای تشخیص و درمان سرطان با توجه به وجود تحریم های سنگین علیه کشور گفت: این مسائل در حوزه تشخیص چندان دخیل نیست اما در بعد درمانی تا حدودی تاثیر دارد. مرکز ما تنها مرکزی بود که یک دستگاه رادیوتراپی در جراحی داشت که یک دستگاه ایتالیایی و یک دستگاه آلمانی بود. الان هر دو دستگاه کار نمی کنند و شرکت آلمانی نمی تواند بیاید و طرح ما را با تحریم که ظلم به مردم است سرزنش کند. در حالی که منابع لازم برای ساختن نداریم. اخیرا اعلام کردند که می توانند کاری برای ما انجام دهند اما هنوز خبری نیست.

وی افزود: این تجهیزات به مراقبت بهتر کمک می کند اما اگر در دسترس نباشد به شکل دیگری خدمات ارائه می دهیم. اگر هیأت علمی خوبی داشته باشیم با روش های دیگر هم همین نتیجه را خواهیم داشت، اما وجود چنین تکنیکی کار را راحت می کند و بیمار بعد از عمل جراحی 30 روز اشعه را به بیمار می دهم. تابش – تشعشع. در مدت یک دقیقه و 30 ثانیه در عمل که هزینه و سختی بیمار را نیز کاهش می دهد.

درمانی معجزه آسا برای سرطان؛ رویا یا واقعیت؟

وی در پاسخ به صحبت هایی مبنی بر معجزه درمان سرطان و کشف واکسن که اخیرا در برخی کشورهای غربی مطرح شده است، تاکید کرد: تعریف مهم معجزه چیست. زیرا خدا از آنچه دیده می شود چیزی نمی آورد، بلکه همه چیز را به طور طبیعی انجام می دهد. سرطان نیز به طور طبیعی درمان می شود. من بیماران سرطانی دارم که بهبود یافته اند و نمی دانم چرا او بهبود یافته است؟ چرا این مرد بعد از 30 سال هنوز زنده است؟ من 35 سال پیش بیماری سرطان معده داشتم و در اصفهان کار می کردم و مدتی با شکایت از یبوست پیش من آمد و فکر نمی کردم این مردی باشد که 35 سال پیش دیدم. . سرطان معده کشنده است، اما او زنده ماند. شاید نام این اتفاق یک معجزه باشد اما این اتفاق یک راه طبیعی هم دارد و این راه اعمال می شود.

این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان گفت: هر سرطانی در افراد مختلف تعریف متفاوتی دارد، یعنی یک نوع سرطان روده بزرگ در 5 بیمار، 5 سرطان است و یک سرطان نیست. ما باید از این آنتی بادی های شخصی علیه آن استفاده کنیم و بیمار مبتلا به آن سرطان را درمان کنیم تا بعداً بتوانیم واکسن را برای خانواده همان بیمار که ممکن است بعداً به همان سرطان مبتلا شود، استفاده کنیم. به عنوان مثال، واکسن هپاتیت می تواند از سرطان بدخیم کبد جلوگیری کند و این به معنای پیشگیری از واکسن است. سرطان نیز مخلوق باهوش خداوند است و هرگز ناپدید نخواهد شد. در مدتی که با او کار می کردم، خیلی سعی کردم این را بگویم و معتقدم سرطان از بین نمی رود.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا