علم و سلامت

داروهای رایجی که مانع درمان سرطان ریه می‌شوند

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه فلیندرا در استرالیا، داروهای رایجی که برای رفلاکس، سوزش سر دل و زخم استفاده می‌شوند، می‌توانند اثربخشی درمان‌های ایمنی سرطان ریه را کاهش دهند.

این مطالعه به بررسی اثرات مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPIs) بر روی بیماران تحت درمان سرطان سلول‌های غیرکوچک، به‌ویژه سرطان رایج ریه، که 85 درصد موارد را شامل می‌شود، پرداخت. بیماران با شیمی درمانی یا ترکیبی از شیمی درمانی و آتزولیزوماب، یک داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای از بین بردن سیستم ایمنی سلول های سرطانی طراحی شده است، تحت درمان قرار گرفتند.

محققان دریافتند که استفاده از مهارکننده‌های پمپ پروتونی پایین‌تر با شیمی‌درمانی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته تحت درمان با آتزولیزوماب همراه است، اما در بیمارانی که به تنهایی شیمی‌درمانی دریافت می‌کنند، ارتباطی ندارد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از مهارکننده‌های پمپ پروتونومیال با کاهش زیادی در مزایای ایمنی درمانی همراه است.

محقق دکتر دکتر می گوید: درک تأثیر مهارکننده های پمپ پروتون بسیار مهم است موسسه تحقیقات بهداشتی و پزشکی اش هاپکینز فلیندرز.

مشکلات معده و ریفلاکس در بیماران سرطانی شایع است، بنابراین استفاده از آنتی اسیدها و مهارکننده های پمپ پروتونی رایج است.

دکتر می گوید: «حدود 30 درصد از بیماران سرطانی معمولاً برای مدت طولانی از آنها استفاده می کنند. هاپکینز محقق در شورای ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی و رئیس آزمایشگاه اپیدمیولوژی سرطان قهوه ای در دانشگاه فلیندرز است.

وی افزود: نگرانی این است که این دارو اغلب مورد استفاده نادرست یا سوء استفاده قرار می گیرد که به نظر می رسد آسیب چندانی ندارد، اما تحقیقات ما می تواند لزوم تغییر این رویکرد را نشان دهد.

مهارکننده های پمپ پروتون با کاهش تولید اسید در دیواره معده، با انواع و مارک هایی مانند اسموپرازول (Nexium، Dexilant)، لانسوپرازول (Zoton، Zopral)، امپرازول (Losec، Maxor)، پانتوپرازول (Somac.، Ozpan) بسیاری از مشکلات معده را کاهش می دهند. و رابپرازول (Parbezol، Pariet)

تحقیقات اخیر نشان داده است که این دارو می تواند تغییرات قابل توجهی در میکروبیوتای ریه (میکرو ارگانیسم ها) ایجاد کند و ایمونوتراپی سرطان را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر می‌گوید: «داروهای سرکوب‌کننده ایمنی (ICI) با تحریک سلول‌های T به سیستم ایمنی کمک می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تومورهای سرطانی را بکشند یا سرکوب کنند، اما همچنین میکروبیوتای حیاتی نقش مهمی در تنظیم عملکرد ایمنی بدن دارد. هاپکینز .

از آنجایی که این روی میکروبیوتای روده تاثیر می گذارد، توانایی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (ICIs) برای تحریک سیستم ایمنی می تواند مهار شود، که نشان می دهد داروهای ضد سرطان به خوبی کار نمی کنند.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، محققان می گویند زمان آن رسیده است که انکولوژیست ها استفاده نامناسب از مهارکننده های پمپ پروتونیس را برای بیماران خود بررسی کنند.

دکتر می گوید: “با افزایش شواهد، این اثر در انواع سرطان مشاهده می شود. با افزایش استفاده از مهارکننده های پمپ پروتونیا در سراسر جهان، نیاز فوری به تعیین قطعی چگونگی تاثیر مهارکننده های پمپ پروتون بر درمان سرطان وجود دارد.” هاپکینز

این یافته ها در مجله Nature Cancer منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا