عمومیکسب و کار ویژه

نحوه بسته بندی آب معدنی

تولید و بسته بندی آب معدنی نیاز به تجهیزات متفاوت و استانداردی دارد تا این فرآیند به صورت کاملا اتوماتیک انجام شود، بسته بندی آب معدنی یکی از مراحل اصلی خط تولید این محصول است که بسیار حائز اهمیت است. بسته بندی آخرین مرحله در خط تولید آب معدنی است و عموماً توسط دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود. یکی از مشکلات اساسی که می توان به آن اشاره کرد کمبود احتمالی منابع در میدان و خط تولید آب معدنی است.

افزایش کیفیت نهایی کار از طریق حذف نیروی انسانی و عملکرد ویژه انواع تجهیزات تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک بسیار به چشم می خورد. شرکت دانش بنیان برزین صنعت را می توان به عنوان اولین تولید کننده تجهیزات پت بادی در کشور قرار داد. طراحی و تولید انواع خطوط اتوماتیک تولید آب معدنی و تجهیزات بسته بندی در کارخانه دانش بنیان برزین بر اساس روش های روز دنیا انجام می شود. خرید آب معدنی بخصوص خرید آب معدنی در تهران برای شهروندان مهم است و ترجیح می دهند آب سالم تری مصرف کنند.

یکی از دستگاه های تولید شده در کارخانه برزین دستگاه ساده اتوماتیک بطری پت است که می تواند روزانه 14000 بطری آب معدنی تولید کند.این دستگاه به عنوان یکی از کاربردی ترین دستگاه ها در تمامی خطوط تولید آب معدنی شناخته می شود.

خط تولید و بسته بندی آب معدنی

✔️در خط تولید و پرکن آب معدنی پس از اولین مرحله تصفیه و آماده سازی آب معدنی به مرحله بسته بندی می رسد. در این مرحله بطری های استریل شده در یک خط به نسبت 2*3 قرار می گیرند.

✔️ یعنی بطری ها در دو ردیف و در هر ردیف 3 عدد پر می شوند. یکی از نکات مهمی که می توان به آن اشاره کرد مکانیسم و ​​عملکرد دستگاه های بسته بندی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است.

✔️در مرحله آخر فیلم کاهش یافته بسته نهایی را می سازد. خط تولید آب معدنی به عنوان یکی از پردرآمدترین خطوط شناخته می شود و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است.

✔️ فیلمی که از پلاستیک ساخته شده است معمولا 10 درصد بزرگتر از ظرف برای بسته بندی انتخاب می شود. فیلم شرینک به شکل یک لوله می آید و فرآیند پر کردن آب معدنی را با مکانیزمی انجام می دهد.

نحوه بسته بندی آب معدنی

آخرین مرحله در بسته بندی آب معدنی

مرحله نهایی بسته بندی آب معدنی توسط دستگاه های شیرینگ پک اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می شود. این تجهیزات را با توجه به مزایای فراوان باید یکی از کاربردی ترین تجهیزات مورد استفاده در خط تولید آب معدنی دانست. افزایش سرعت کار خط پرکن آب معدنی با استفاده از تجهیزات شرینک پک یکی از برندهای مهمی است که می توان به آن توجه کرد. این دستگاه در ساعت 400 آب معدنی به ارمغان می آورد و این یکی از نکات مهمی است که مطمئنا تولیدکنندگان را شگفت زده خواهد کرد.

افزایش سرعت کار بسته بندی با استفاده از ماشین آلات تمام اتوماتیک، علاوه بر کاهش هزینه های اولیه، مزایای قابل توجهی نیز در پی خواهد داشت. شرکت دانش بنیان برزین یکی از شرکت های فعال در ایران است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کاملا کاربردی فعالیت می کند.

ویژگی های آب معدنی سالم چیست؟

بسته بندی آب معدنی آخرین مرحله در تولید این محصول می باشد. اما برای انتخاب آب معدنی سالم و باکیفیت باید ویژگی های مهم را در نظر بگیرید، ویژگی هایی که محصولات باکیفیت را از محصولات بی کیفیت متمایز می کند.

نوشیدن آب معدنی باعث افزایش متابولیسم در بدن می شود.

آب معدنی طبیعی باعث افزایش پتاسیم در مغز می شود.

آب معدنی منبع طبیعی منیزیم است.

نوشیدن آب معدنی طبیعی باعث کاهش کالری در بدن می شود.

آب معدنی حاوی مواد معدنی زیادی است.

آب معدنی سالم و دلپذیر باعث بهبود و درمان مشکلات مفاصل می شود.

اما تمام این نکات به پرکردن آب معدنی به صورت عادی و سالم بستگی دارد. جداسازی خطوط تولید و بسته بندی آب معدنی در کارخانه یکی از مهمترین اولویت های تولید کننده می باشد. حداکثر ph که برای آب معدنی می توان به دست آورد 9 است بنابراین افزودن هر ماده ای اعم از شیرین کننده ها، گازهای مختلف و … به آب معدنی بطری شده از یک طرف از کیفیت آن کاسته و از طرف دیگر آن را از بین می برد.

ویژگی های آب معدنی سالم چیست؟

پس از صحبت در مورد فرآیند بسته بندی آب معدنی، نوبت به ارزیابی ویژگی های آب معدنی بهداشتی می رسد. آب معدنی سالم باعث افزایش قدرت بدنی و بهبود متابولیسم در بدن می شود. همچنین باعث افزایش پتاسیم در مغز می شود. افرادی که عملکرد ذهنی بالایی دارند یا در معرض تست هایی مانند کنکور قرار می گیرند، نوشیدن آب معدنی را هر روز فراموش نکنند. توجه داشته باشید که منظور آب معدنی است که مستقیماً از چشمه گرفته می شود. متاسفانه اکثر برندهای فعال در کشورمان آب آشامیدنی را جمع آوری و به عنوان آب معدنی به فروش می رسانند که این امر می تواند باعث اشتباه در انتخاب خریداران شود.

آب معدنی حاوی TDS است. TDS مخفف عبارت جامد در محلول است که نشان دهنده اهمیت آب است. برخی از آب های معدنی سنگین و برخی سبک هستند. افراد باید آب معدنی مورد نظر را با توجه به شرایط جسمانی خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به سنگ کلیه نباید به سراغ آب معدنی سنگین بروند. زیرا نمک موجود در آن باعث رسوب در کلیه ها و افزایش بیماری می شود.اگر بیماری خاصی دارید، توصیه می کنیم ابتدا با پزشک مشورت کنید تا بهترین نوشیدنی را به شما اطلاع دهد. مطالعه مشخصات روی بسته آب معدنی مطمئنا به شما در انتخاب کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا