علم و سلامت

نذر خون را به شب‌های قدر موکول نکنید

وی در سخنانی به نمایندگی از سازمان انتقال خون کشور به مردم هشدار داد برای محدود کردن اهدای خون در شب قدر روزه نگیرند.

به گزارش تی تی آنلاین، دکتر عباس صداقت درباره وضعیت بانک خون کشور گفت: خوشبختانه از سال گذشته شرایط ویژه ای در زمینه مدیریت یارانه خون داشته ایم.

وی افزود: اگرچه بلافاصله وارد ماه مبارک رمضان شدیم اما با کمک مردمی محترم و همیشه همزمان توانسته ایم این تعطیلات را با اندوخته ای پشت سر بگذاریم و وارد ماه مبارک رمضان شویم.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تمامی مراکز انتقال خون در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان دایر هستند، اما نگرانی این است که هر شب در قدر با مراجعات بسیار زیادی مواجه شویم، به طوری که عادت به مشاوره داریم. افرادی که روزه می گیرند. خون قدر را در شب متوقف کنید و در ماه مبارک رمضان نذر خون بدهید.

به گزارش صداقت، خون یک ماده بیولوژیک است و جایگزین ندارد و تاریخ انقضا محدودی دارد، بنابراین برای ضایع نشدن حقوق مردم کشور باید فرآورده های خونی را تجویز کنیم.

در پایان از راه اندازی سامانه کوئنچ در درگاه رسمی سازمان انتقال خون کشور خبر داد و گفت: سامانه پرطرفدار کوئنچ می توانند به صورت محلی و میانگین تاریخ و تاریخی که می خواهند انتخاب کنند حتی در مراکز اهدایی وارد شوند. و ثبت خون در زمان اهدای خون.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا