عمومیکسب و کار ویژه

نقش بکلینک ها در سئو

بک لینک یکی از پرکاربردترین کلماتی است که در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به کار می‌رود. در این مقاله تعریف بک‌ لینک‌ ها و اینکه چرا آنها در سئو ضروری هستند را بیان خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که موضوع بک لینک همواره یکی از بحث های داغ در زمینه سئو بوده است، گوگل از سال 2011 به بعد با ارائه الگوریتم پنگوئن سعی کرد تا با سایت هایی که از طریق خریداری لینک های اسپم سعی دارند رتبه خود را در گوگل بهبود دهند را شناسایی و جریمه کند.خدمات سئو در تهران معمولاً به خاطر چالش های جدی و فضای تنگاتنگ رقابتی، معمولاً نیازمند مهارت ها و تخصص ویژه تری است. طبیعتاً این کیفیت بالا و تخصص، خروجی و نتیجه بهتری هم خواهد داشت.

بک‌ لینک چیست؟

بک لینک یا لینک ورودی، لینک هایی است که از صفحاتی خارج از دامنه شما، به صفحه شما اشاره دارند و از دامنه خود به شما پیوند می دهند. هنگامی که لینک (آدرس) صفحه شما در صفحات دیگران گذاشته شود به نحوی که با کلیک روی آن، کاربر مستقیما به صفحه شما هدایت شود، به آن لینک، بک لینک گفته می شود. تعداد بک لینک ها به دو صورت محاسبه می شود ممکن است آدرس صفحه شما در یک سایت پربازدید درج شده باشد و تعداد کاربران زیادی از آن سایت به صفحه شما راهنمایی شوند، و یا سایت های متعددی آدرس شما را لینک کرده باشند، در هر صورت هر یک بار بازدید از صفحه شما، یک بک لینک شمرده می شود.

مزایای بک‌ لینک‌ها در سئو

بک‌لینک‌هایی با کیفیت بالا بخش اصلی الگوریتم گوگل هستند و آنها می‌توانند فاکتور تصمیم‌گیری باشند که یک وبسایت را به بالاترین نتایج جستجو هل دهند. در حالی‌که لینک بیلدینگ تنها برای اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو به کار برده می‌شود آنها به چند دلیل دیگر مفید هستند. موتورهای جستجو کیفیت بک‌لینک‌ها را در زمان ایندکس کردن و رتبه‌بندی یک وبسایت در نظر می‌گیرند. یک بک‌لینک خوب بیشتر یا همه ویژگی‌های خوب را خواهد داشت، به این دلیل که می‌توانند بک‌لینک‌ها از یک منبع معتبر بیایند.

یک وبسایت بسیار محبوب بسیار مرتبط با کلمه کلیدی آن جستجو می‌شود و به طور کلی قابل اعتماد و اطمینان است، بنابراین لینک‌های ارائه شده توسط سایت به طور قطعی توسط بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو مشاهده خواهند شد. لینک‌های اضافه شده به صفحات که غیر مرتبط با محتوای وبسایت شما هستند به عنوان اسپم توسط موتورهای جستجو مشاهده خواهند شد و در رتبه‌بندی جریمه می‌شوند. بنابراین افرادی که سعی می‌کنند با تقلب لینک های زیادی را برای به دست آوردن بازدیدکنندگان بالا به دست آورند نوعی از سئوی سیاه و سفید است.
در ادامه مزیت‌هایی که لینک‌های با کیفیت ایجاد می‌کنند را بیان می‌کنیم:

1- ایجاد اعتبار برای برند شما

گرفتن لینک از سایت‌های محبوب، مهم برای سئو است، همچنین آنها کمک به ایجاد اعتبار برند شما می‌کنند. به نظر می‌رسد این لینکها به عنوان نشانه خوبی هستند که اطلاعات مفیدی را برای وبسایت ارائه می‌کنند و بازدیدکنندگان آن را می‌توانند به عنوان نشانه‌ای ببینند که نام تجاری شما یکی از محبوب ترین هاست. بنابراین لینکهایی با کیفیت بالا از وبسایتهای مشهور اثرات زیادی را بر سئوی شما دارد، همچنین آنها کمک خواهند که منبعی از اطلاعات ارائه شوند و می‌تواند حتی نتیجه آن در لینک دادن به محتوای شما شود و بنابراین شما لینک‌های طبیعی می‌دهید که گوگل دوست دارد.

همه منشا ترافیک یک وبسایت از جستجوی گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجو نیست. ترافیک ارجاعی هم درصد زیادی از ترافیک را ایجاد می‌کند بدین معنی که افراد با کلیک بر روی لینک‌های درون محتوا و مطالب مرتبط لینک شده وارد سایت شما می‌شوند.
لینکهایی با کیفیت بالا در سایتها با مقدار بالای ترافیک نه تنها کمک به سئو می‌کند، بلکه آنها می‌توانند ترافیک هدفمندی را به وبسایت شما هدایت کنند. یک لینک تنها بر روی وبسایت محبوب می‌تواند باعث ایجاد ترافیک زیادی به وبسایت شما برای سالها شود. یک مورد زیبا در مورد ترافیک ارجاعی این است که آنها بسیار هدفمند هستند.

3- دایرکتوری بلند مدت و منابع لینک‌ها

اینترنت یک منبع بزرگی از اطلاعات است که مداوم در حال بروزرسانی است و همیشه دسترسی به اطلاعات از طریق آن وجود دارد. اگر شما لینکهایی با کیفیت بالا از دایرکتوری‌های معتبر و دیگر منابع وبسایت بگیرید می‌تواند کمک به هدایت ترافیک به وبسایت خود برای سال‌های آینده شوید.

4- ایجاد ارتباطات جدید

هنگامی‌که شخصی محتوای خوب شما را می‌خواند و می‌بیند یک بک‌لینک به منبع یا تولید کننده داده شده یک فرصت بسیار خوبی است که آنها روی لینک برای یادگیری بیشتر در مطلب خوانده شده توسط آنها کلیک خواهند کرد.

تکامل الگوریتم های گوگل در تاثیر لینک ها بر سئو

همانطور که می دانید مت کاتس کارمند سابق گوگل در ویدئویی اعلام کرده بود که اهمیت بک لینک ها در موتور های جستجو کمتر خواهد شد. در این ویدئو اشاره شده است، که به این سمت حرکت می کنند، که تنها به بک لینک هایی امتیاز بدهند، که کاربر واقعی به سایت ها هدایت می کنند.

عدم عملکرد این سیستم تاکنون بدلیل اینکه گوگل برای عملکرد درست این سیستم نیاز به ثبت کوکی در مرورگر کاربران دارد و تضمینی برای اینکه کاربر این کوکی ها را حذف نکند وجود ندارد، باعث شده است، که برخی از سایت ها برای گرفتن بک لینک تکیه و تمرکز خود را بر تعداد بگذارند و نه کیفیت، ولی خوشبختانه امروز میتوان با اطمینان گفت که گوگل برای سایت هایی که با این روش رتبه ای در گوگل گرفته اند، به هیچ عنوان ارزشی قائل نیست و به محض اینکه رقیبی با چند بک لینک معتبر از راه برسد رتبه ها جابجا خواهند شد.

نتیجه گیری

بالا بردن بازدید وب سایت ها و جذب کاربرهای بیشتر، از اهداف اولیه مدیران سایت ها است. بک لینک ها علاوه بر آنکه پل ارتباطی وب سایت ها به حساب می آیند، عامل اصلی بالا بردن اعتبار و رتبه سایت در موتورهای جستجو هستند. رتبه بالا  شما را در ابتدای لیست جستجو قرار داده و ترافیک و بازدید بیشتری را به سمت سایت شما هدایت خواهد کرد. لینک سازی بخش مهمی از بسیاری از استراتژی های موتورهای جستجو است و مکانیزم آن بسیار دقیق است. اگر شما از تکنیک های مناسب استفاده کنید، می توانید به مخاطبینی دست  دسترسی داشته باشید که به طور بالقوه به مشتریان تبدیل می شود. بنابراین تولید لینک های ورودی و توجه به کیفیت آنها از اهمیت بالایی برخوردار است فاکتورهایی وجود دارد که شما باید تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید رتبه بندی خود را بهبود ببخشید.

دکمه بازگشت به بالا