عمومیکسب و کار ویژه

نکات مهمی که پیش از خرید در بازار آهن آلات باید مرور شوند

اگر به لیست بهترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی نگاه را بازبینی کنیم، نام کارخانه فولاد آناهیتا گیلان را خواهید دید. همچنین محصولات  آناهیتا گیلان حتی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود. به همین دلیل بسیاری از پیمانکاران و مهندسان برای تکمیل پروژه های عمرانی خود محصولاتی از این برند را انتخاب می کنند.

اگر قصد خرید میلگرد از این کارخانه را دارید، قبل از ثبت سفارش باید موارد مهم دیگری غیر از قیمت را بررسی کنید. نکاتی که ما در ادامه بررسی خواهیم کرد. البته احتمالاً با بیشتر این نکات آشنا هستید; اما به یاد آوردن آن ها قطعا خالی از لطف نیست.

آشنایی بیشتر با کارخانه آناهیتا

در حال حاضر کارخانه آناهیتا گیلان به صورت تخصصی در زمینه انواع محصولات فولادی فعالیت می کند. این کارخانه مقاطع فولادی را با استفاده از دانش متخصصان داخلی و بهترین ماشین آلات و تجهیزات تولید می کند. به علاوه تمامی محصولات را پس از تولید در آزمایشگاه های مجهز به ابزار دقیق کنترل می کند. بنابراین تضمین می کند که خواص فلزات این محصولات کاملاً با استاندارد مطابقت دارد.

این کارخانه برای تولید محصولات خود استاندارد ISIRI 3132 را انتخاب کرده است. بر اساس این استاندارد میلگرد آناهیتا گیلان در انواع مختلفی تولید می شود. قبل از خرید این محصول باید انواع فولاد را بشناسید که عبارتند از:

میلگرد 340 آج: این مقطع فولادی در ابعاد 8 و 10 تولید می شود. در استانداردهای بین المللی این نوع میلگرد با نام گرید A2 شناخته می شود.
میلگرد 400 آج: این نوع فولاد به دلیل خواص مکانیکی در بسیاری از پروژه های ساختمانی استفاده می شود. این مقطع فولادی نقش پررنگی در ایجاد استقامت در پروژه های عمرانی دارد. شرکت آناهیتا گیلان این نوع محصول که با کلاس A3 نیز شناخته می شود را در سایزهای مختلف از 12 تا 32 ارائه می دهد، باید بدانید که در ایران بیشترین استفاده سایز این محصول 12 تا 32 می باشد.

میلگرد آج 500: کارخانه آناهیتا نیز در نظر دارد میلگرد کلاس  A4 را به سبد محصولات خود اضافه کند.. این محصولات با استفاده از تکنولوژی روز تولید می شوند و خواص مکانیکی بهبود یافته ای دارند. کارخانه آناهیتا نیز این نوع محصول را در ابعاد 12 تا 32 تولید می کند.

تقابل وزن،کیفیت و استحکام

علاوه بر نوع و سایز، باید وزن محصولات سفارش داده شده را نیز قبل از ثبت سفارش بررسی کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، محصولات کارخانه آناهیتا بر اساس استانداردها تولید می شوند. به همین دلیل وزن نهایی هر شاخه با اعداد ذکر شده در جدول مطابقت دارد. این جدول حداقل و حداکثر وزن را برای هر اندازه میله فهرست می کند. دقت کنید بر اساس این جدول قطعات فلزی برند آناهیتا گیلان سبک هستند; چون طبق حد تعیین شده دارای وزن است. اگرچه این نشانه ای از محصولات بی کیفیت نیست. جهت اطلاع از وزن میلگرد و جدول اشتال و کاربرد آن ها در استحکام سازه های فلزی خواند این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید

بررسی بازار فولاد ایران و جهان

توصیه می کنیم با توجه به نوسانات بالای قیمت مقاطع فولادی و روند نوسانی قیمت مقاطع فولادی، از وب سایت های معتبر و به روز داخلی و بین المللی قیمت های بازار را بررسی کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت جهانی مقاطع فولادی در سراسر جهان می توانید به سایت www.steelorbis.com مراجعه کنید.

این سایت به عنوان یک منبع معتبر اطلاعاتی در مورد آخرین وضعیت بازار آهن و فولاد در سراسر جهان شناخته شده است. البته علاوه بر قیمت ها، آخرین اخبار صنعت فولاد نیز در این صفحه منتشر می شود. علاوه بر این، یک پلتفرم سفارش آنلاین برای محصولات فولادی در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که برای استفاده از تمامی خدمات این وب سایت باید یک اشتراک بپردازید. اگر تمایلی به این کار ندارید می توانید از این وب سایت برای اطلاع از آخرین قیمت مقاطع فولادی اقدام به بررسی نمایید.

 تشخیص اعتبار؛ نکته نهایی برای خرید

متاسفانه محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود دارد. بنابراین باید بتوانید صحت و اصالت محصولات این برند را درک کنید. کارخانه آناهیتا گیلان بر روی بدنه تمامی محصولات خود علامت اختصاری خاصی را حک می کند و در بازار عرضه می‌کند.

 

نوع میلگرد علامت اختصاری
مارپیچی آج 340 A.G.J.U
جناغی آج 400 A.G.C.T
مرکب آج  500 A.G.S.T

بعد از این علامت، اندازه نیز وارد می شود. پس با کمک این علامت و عدد به راحتی می توانید اصالت و سایز صحیح کالای خود را تایید کنید. طرح کلی مشخصات میلگرد را می توان با اثر انگشت مقایسه کرد. روی هر شاخه از دایره علامتی از اعداد و حروف حک شده است که برای شناسایی بسیاری از اطلاعات مفید و مهم استفاده می شود: برند سازنده، روش تولید، اندازه، نوع و قطر دایره. به طور طبیعی، معمولاً زمانی که کارخانه های معتبر محصولات خود را به فروش می‌رسانند، برگه مشخصات یا کارت شناسایی محصولات خود را ارائه می دهند. اما اغلب اتفاق می افتد که این کارت به هر دلیلی گم می شود و کارت شناسایی برای محصولات وجود ندارد. در این موارد علامت اختصاری حک شده بر روی بدنه سپر مفید بوده و می تواند اطلاعات مختصر و مفیدی ارائه دهد.

راحت ترین راه را برای خرید محصولات آناهیتا انتخاب کنید

در این مطلب با مشخصات محصولات کارخانه آناهیتا، روش اطلاع از قیمت و تشخیص اصالت آنها آشنا شدید. اکنون که تمامی نکات لازم برای خرید میلگرد آناهیتا را می دانید، می توانید با خبال راحت سفارش خود را ثبت کنید. برای این کار می توانید مستقیما با دفتر فروش کارخانه تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. مطمئناً در این روش میلگرد مورد نیاز خود را با کمترین قیمت خریداری می کنید. اما باید یک نکته مهم را در نظر داشته باشید. معمولاً کارخانه جات حداقل تناژ برای ثبت سفارشات مشخص می‌کنند. در واقع  کارخانه ها محصولات خود را فقط به صورت عمده عرضه می کند.

بنابراین، اگر به دنبال خرید های خرد و کوچک هستید، باید به دنبال بازرگانی های معتبر باشید. برای انتخاب یک مرکز فروش مطمئن به مواردی مانند: سابقه شرکت، داشتن مجوزهای لازم، صدور فاکتور رسمی توسط شرکت و … توجه کنید. همچنین قیمت و شرایط فروش اعلام شده توسط شرکت مورد نظر را با شرکت های مختلف دیگر مقایسه کنید. به یاد داشته باشید که قیمت ها در بازار سخت افزار نوسانات زیادی دارد و متاسفانه برخی شرکت ها از این وضعیت آشفته به نفع خود سوء استفاده می کنند. پس باید مراقب ضررهای احتمالی باشید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل با شماره 03134055 تماس بگیرید. در آن سوی خط، مشاوران فروش آراد آهن شما را برای خرید مطمئن به صورت رایگان راهنمایی می کنند.

منبع : جهت مطالعه مطالب بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا