علم و سلامت

هدیه مرگبار کاخ سفید به اوکراین / عکس

وطن پرست اولین خط دفاعی است که قانون به مرحله اجرا در می آید. رادار این سامانه AN/MPQ-53 است که در فرکانس 4 تا 8 گیگاهرتز (باند C) با برد 170 کیلومتر عمل می کند، آسمان را برای یافتن اهداف از نزدیک به دور و از ارتفاع کم به بالا اسکن می کند. این رادار دارای 5161 ماژول گیرنده/گیرنده است که هر کدام مانند یک رادار کوچک عمل می کنند و می توانند برای 32 حالت مختلف پیکربندی شوند. ماژول ها یک پرتو بسیار چابک و باریک در فرکانس های دوم بالا منتشر می کنند. این رادار تا 125 هدف را به طور همزمان شناسایی، شناسایی، طبقه بندی و ردیابی می کند. همچنین توانایی تشخیص دوست از دشمن، تشخیص ناهنجاری الکترومغناطیسی و مقاومت در برابر جنگ الکترونیک.

هدیه مرگبار کاخ سفید به اوکراین / عکس

یکی از مزیت های سامانه کشور این است که پرتابگر آن می تواند چندین مدل موشک را همزمان دریافت کند. به این ترتیب که او دارای یک توپ با ترکیب های مختلف بسته های مختلف 2 و 3 موشکی است و برای هدف مورد نظر، سلاحی مناسب برای رهگیری شلیک می کند. لازم به ذکر است که از زمان وارد شدن به خدمت موشک MSE، مدل ERINT که در PAC-3 معرفی شده است، به مدل PAC-3 CRI تغییر یافت و اولین بار در سال 2011 آزمایش شد. CRI فراتر از ERINT اصلی است و در سال 2019، می تواند رکورد شکار اهداف هوایی دوربرد با موتور جت را بشکند، اگرچه این رقم کاملا محرمانه است و اعلام نشده است.

سیستم Patriot Pack 3 در سال 2017 موفق به راه اندازی کوادکوپتر کوچکی شد که شاهکاری در دنیای دفاع محسوب می شود. کوچکترین کوادکوپتر در ارتفاع بسیار پایین و با سرعت بسیار پایین پرواز می کند. برای یافتن و تعقیب چنین هدفی که سطح مقطع بسیار کوچکی دارد و تمایز بین آن و فضای مسیر و سایر پدیده ها مانند باد، پرندگان و درختان، در نهایت برخورد چنین موشکی با چنین هدف کوچکی است. همه مدرک هستند از توانایی و کوشش آنها در این سیستم دفاعی بسیار بالا هستند. کوادکوپترها جزو تهدیدات رزمی امروزی هستند و با وجود اینکه سلاح پاتریوت برایشان عزیز است، باید به تدریج از بین بروند.

البته مدل های دیگر موشک پاتریوت نیز در این زمان ارتقا یافت. به عنوان مثال در سال 2018 موشک های GEM+ در به روز رسانی به تراشه های فناوری نیترید گالیوم مجهز شدند که عملکرد بسیار بهتری دارد و در نتیجه دقت و کشندگی موشک را افزایش می دهد. رادارها، واحد کنترل و کنترل ECS، آنتن‌ها OE-349 سفارش داده شدند و سایر نقاط و نقاط کشور به‌روزرسانی‌ها را دریافت کردند، اگرچه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بهینه‌سازی الگوریتم‌ها برای کشف، شناسایی، طبقه‌بندی، مطالعه، مبارزه و غیره، این سیستم برای دفاع از اثربخشی خود در برابر تهدیدات جدید و نابودی اهداف کلاسیک با موفقیت بیشتر انجام می‌دهد.

همانطور که قبلا ذکر شد، پاتریو توانایی ادغام با سایر سیستم های دفاعی را برای راه اندازی یک پناهگاه دفاعی چند وجهی دارد. با گذشت زمان، این ویژگی نیز گسترش یافت. در سال 2020، MSE با دریافت اطلاعات رادار AN/TPY-2 که مربوط به سامانه THAAD است، یک موشک بالستیک را در بردی بالاتر از رادار پاتریوت رهگیری و ساقط کرد. به این ترتیب پرتابگر تاد با موشک های پاتریوت می تواند با پدافند ضد بالستیک چند لایه مقابله کند و با توجه به اینکه تمامی مراحل کشف تا شلیک توسط فرماندهی و کنترل یگان تاد انجام می شود، سرعت عمل افزایش می یابد. ، که است در بحث دفاع موشکی مهم است.

5858

دکمه بازگشت به بالا