عمومیکسب و کار ویژه

از بین بردن چربی قهوه ای بدن

از دست دادن وزن به معنای ایجاد برخی تغییرات مهم در رژیم غذایی است. یکی از گزینه‌های مناسب و سالم برای کاهش وزن هم گنجاندن برخی غذاهای منحصر به فرد به برنامه غذایی است که نوع خاصی از چربی بدن به نام “چربی قهوه ای” را هدف قرار داده و به این ترتیب به کاهش وزن کمک می‌کند.  برای از بین بردن چربی قهوه ای مواد غذایی قید شده در این نوشتار را به برنامه غذایی‌تان اضافه کنید.

مناسب ترین قیمت قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی را از ما بخواهید.

کپسایسین، عصاره فلفل قرمز

تحقیقات نشان داده است که کپسایسین، ترکیب فعال در فلفل تند، چربی سوزی و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند به سوزاندن چربی شکم هم کمک کند. به نظر می‌رسد کپسایسین با تحریک چربی قهوه‌ای، یک نوع چربی فعال متابولیک مرتبط است که باعث چربی سوزی می‌شود. اگر به دنبال گزینه‌ای برای گنجاندن کپسایسین در رژیم غذایی‌تان هستید، فلفل چیلی یا فلفل تند را در ترکیب ماکارانی، برنج و تخم مرغ مصرف کنید.

چای سبز

بر اساس تحقیقات انجام شده چای سبز به لطف کاتچین، -گالات (EGCG) و همچنین کافئین برای سوزاندن چربی و کالری بیشتر فوق العاده است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که EGCG و کافئین به طور همزمان برای تحریک چربی سوزی موثر است.

برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز به فعال شدن و افزایش چربی قهوه ای کمک می‌کند. همچنین چای سبز حاوی انتی اکسیدان های است که می‌توانند به شما در جلوگیری از آسیب اکسیداتیو، کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری کمک کنند.

کورکومین (عصاره زردچوبه)

کورکومین در عصاره ریشه زردچوبه یافت می‌شود و عاملی برای کاهش وزن شناخته می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این عصاره زردچوبه می‌تواند به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند و حتی با کاهش چربی دور کمر و لگن هم مرتبط است.

از طرفی کورکومین مصرف کالری، ترموژنز و چربی قهوه ای را افزایش می‌دهد. همچنین فراموش نکنید که اگر از کورکومین استفاده می‌کنید، دوز بیشتری مصرف کنید، زیرا کورکومین معمولا خوب جذب نمی‌شود.

اگر می‌خواهید مکمل این عصاره را مصرف کنید، مکملی را انتخاب کنید که دارای فراهمی زیستی بالا باشد، به این ترتیب می‌توانید از دوز پایین‌تر آن هم بهره‌مند شوید. این عصاره را به سوپ‌ها، غذاهای حاوی لوبیا، خورش، تخم مرغ و برنج اضافه کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که شما می‌توانید فراهمی زیستی زردچوبه را با ترکیب فلفل سیاه افزایش دهید. زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است، بنابراین حتما آن را به رژیم غذایی‌تان بگنجانید، زیرا در جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب نیز مفید خواهد بود، و باعث تسریع روند کاهش وزن می‌شود. همچنین می‌توانید ترکیب شیر، زردچوبه و زنجبیل هم میل کنید.

منتول (جوهر نعناع)

استفاده طولانی مدت از منتول، بافت چربی قهوه ای و مصرف کالری را افزایش می‌دهد. همچنین از افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا جلوگیری می‌کند و حتی حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، منتول می‌تواند با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن هم مبارزه کند. برای جذب و مصرف منتول می‌توانید نعناع را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. نعناع را با ماست یا انواع اسموتی‌ها و دمنوش‌ها میل کنید.

از بین بردن چربی قهوه ای؛ اسیدهای چرب امگا 3

مصرف باعث جلوگیری و درمان التهاب بدن می‌شود، و همین امر هم به شما در از بین رفتن وزن اضافی‌تان کمک می‌کند. برای این که بدنتان بتواند اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری جذب کند، بهتر است ماهی‌‌های چرب مانند قزل الا، آزاد، ساردین، خال مخالی و ماهی تن را به رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

عوارض قهوه سوپریم دکتر بیز تقریبا صفر است و به طور کلی ترکیب شدن قارچ گانودرما با قهوه علاوه بر اینکه اثربخشی آن را افزایش می دهد، می تواند تمام عوارض احتمالی قارچ گانودرمای خام را نیز از بین ببرد پس می توان گفت که قهوه های گانودرما هیچگونه عوارضی نداشته و به طور کلی یک نوشیدنی فاقد هرگونه عوارض جانبی یه حساب می آیند.

علم ورزش | چربی قهوه ای چیست؟ چگونه چربی قهوه ای را افزایش دهید؟

در بدن انسان دو نوع چربی وجود دارد، چربی سفید و چربی قهوه ای. محققان به تازگی دریافته اند که بر خلاف چربی سفید که مضر است و باعث و انواع بیماری ها می شود چربی قهوه ای کاملا مفید است و باعث و افزایش متابولیسم بدن می شود. در واقع چربی قهوه ای چربی سفید را از بین می برد.

وقتی که وزن کم می کنید و چربی می سوزانید، همه چیز در هاله ای از ابهام است. اما تحقیقی جدید نشان می دهد که ممکن است فوایدی در چربی قهوه ای وجود داشته باشد. محققان مدت هاست متوجه شده اند که بسیاری از ما مقدار زیادی چربی سفید داریم:نوعی از چربی که خطر بیماری قلبی، و سایر مشکلات مرتبط با سلامت را افزایش می دهد. اما اکنون، در تحقیقی که اخیرا منتشر شده ثابت شد که افزایش مقدار چربی قهوه ای بدن امکان پذیر است، بافتی از چربی که سالم به نظر می رسد و حتی به سوزاندن کالری و چربی سفید اضافی بدن کمک می کند. خوشبختانه، راه های ساده ای برای افزایش چربی قهوه ای وجود دارد که عبارتند از:

چربی قهوه ای باعث شدن می شود

نه گرسنگی بکشید و نه بیش از اندازه بخورید

عصب های تنظیم گرسنگی در مغز وظیفه بسیار مهمی به عهده دارند؛ وقتی هنوز به میزان کافی نخورده باشیم مدام پیام می فرستند که همچنان باید بخوریم و هرگاه هم که به اندازه کافی خورده باشیم به ما اعلام می کنند وقت آن است که از خوردن دست بکشیم. اما همین عصب ها می توانند وظایف مهم دیگری را نیز به عهده بگیرند.

 پژوهشی که در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل انجام شد نشان می دهد این عصب ها در بدن موش ها ممکن است باعث تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای شوند. این مطالعه که در نشریه سل (سلول) منتشر شده، نشان داده است اگر خیلی کمتر از آن چیزی که مورد نیاز معمول بدن مان است بخوریم، بدن مان نمی تواند چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل کند؛ در حالی که اگر به اندازه کافی بخوریم، یعنی به میزانی که گرسنگی را رفع کند، این عصب ها وارد عمل خواهند شد و چربی های سفید را به چربی قهوه ای تبدیل خواهند کرد.

 پژوهش دیگری در این زمینه نشان می دهد که پرخوری نه تنها چربی سفید را در بدن ما افزایش می دهد، بلکه برای چربی قهوه ای مزاحمت ایجاد می کند و نمی گذارد این چربی کالری های اضافی و چربی های سفید مازاد را بسوزاند.

افزایش چربی قهوه ای با مصرف سیب

سیب بخورید، البته با پوست

یک مثل قدیمی هست که می گوید خوردن یک عدد سیب در روز ما را از پزشک بی نیاز می کند. خیلی هم بیراه نمی گوید. اخیرا دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که همین یک عدد در روز ما را از شر چربی های مضر خلاص می کند.

 محققان دانشگاه آیوا آزمایشی روی موش ها انجام داده اند که در آن اسید اورسولیک به رژیم غذایی شان اضافه شد که پس از مدتی میزان چربی قهوه ای در بدن این موش ها افزایش یافت. این افزایش حتی در بدن موش هایی که رژیم غذایی پرچربی برای آنها تدارک دیده شده بود نیز رخ داد، اما این آزمایش چه ربطی به سیب دارد؟ اسید اورسولیک به میزان فراوان در پوست سیب یافت می شود و علت اصلی درخشندگی پوست سیب نیز همین اسید است. به همین دلیل فقط خوردن سیب (با پوست) این فایده را در پی خواهد داشت. البته مراقب باشید سیب را با پارافین براق نکرده باشند که در آن صورت خوردن بسیار خطرناک خواهد بود.

ورزش کنید

اثرات مفید تحرک و فعالیت جسمانی بویژه در سوزاندن چربی و کالری های اضافی آن قدر روشن و بدیهی به نظر می رسد که انگار هیچ نیازی به دلیل و مدرک ندارد. همه به نوعی این تجربه را از سر گذرانده یا در اطراف خود دیده اند که تحرک به تعرق منجر می شود.

تحقیقی جدیدتر که در نشست سالانه انجمن دیابت امریکا در سال 2013 ارائه شد حاکی از آن است که ورزش موجب تسریع شکل گیری چربی قهوه ای در بدن مردان می شود، فواید آن حتی 12 هفته پس از ورزش همچنان ادامه دار خواهد بود، حتی اگر این ورزش باشد.

دمای اتاق تان را پایین بیاورید

 آنها در این دمای سرد در مقایسه با دمای معمولی داخل اتاق، یعنی دمای حدود 22 درجه سانتیگراد، 108 کالری بیشتر سوزاندند. نتایج حتی امیدوارکننده تر نیز بوده است؛ طی این شش هفته بدن این افراد توان بیشتری در سوزاندن چربی به دست آورده و در روزهای آخر توانسته بود در این دمای سرد 289 کالری بیشتر از حالت معمول بسوزاند. به این ترتیب پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که احتمالا دماهای محیطی پایین تر، ژنی که در بدن ما چربی سفید را به قهوه ای تبدیل می کند فعال تر می سازد.

به دلیل افزایش جریان خون در بدن پس از صرف قهوه فوری سوپریم، مصرف آن برای کسانی که انواع مختلف مشکلات قلبی عروقی از جمله گرفتگی عروق، نارسایی قلبی، فشار خون بالا و … را دارند به هیچ وجه توصیه نمیشود و ممنوعیت دارد.

ملاتونین و افزایش چربی قهوه ای

تولید ملاتونین بدنتان را تحریک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا