علم و سلامت

هشدارهای یک چشم‌پزشک درباره استفاده از لنزهای زیبایی و کاشت مژه

این چشم پزشک با اشاره به عوارض لنزهای تماسی و کاشت پلک گفت: توصیه اکید ما به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، استفاده بهداشتی و رعایت پروتکل های لازم در استفاده از این لنزها است.

ژاله رجوی در گفت وگو با تی تی آنلاین. دکتروی در خصوص تاثیر لنزهای رنگی و لوازم آرایشی در بروز مشکلات چشمی گفت: اگر از این لنزها به صورت کاملا بهداشتی استفاده شود و خود لنز از مراکز معتبر و معتبر تهیه شود، مشکلات کمتری ایجاد می شود. حال باید از محلول های صحیح لنز استفاده کند و به هیچ وجه نباید از آب شهر برای شستن لنز استفاده کرد. زیرا می تواند باعث عفونت قرنیه شود که منجر به عوارضی مانند تیرگی قرنیه تا سوراخ شدن قرنیه یا کوری می شود.

ادامه می دهد: توصیه اکید ما به مردم این است که هنگام استفاده از لنزهای تماسی از نکات بهداشتی و رعایت پروتکل های لازم استفاده کنند.

وی با تایید صریح عدم خرید لنز از داروخانه یا آرایشگاه تصریح کرد: چشم پزشکان معتقدند فروش و تحویل لنزهای تماسی در نواحی بالا که به عوارض پاسخ نمی دهد غیرقانونی و غیراخلاقی است و باید متوقف شود. توسط سازمان های مربوطه اقدامات ممنوع است.

این چشم پزشک در پایان تاکید کرد: علاوه بر آن انجام اقداماتی مانند اکستنشن پلک (پیوند سرب) و استفاده از چسب های مخصوص این کار در صورت ورود توجه به چشم می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا