علم و سلامت

هشدار دانشمند آمریکایی درباره بمب های اتمی جدید : 70 برابر کشنده تر از قتل عام هیروشیما و ناکازاکی!

به گزارش خبر اخبار آنلایناین مأموریت پیتر کوزنیک، استاد تاریخ و مدیر مؤسسه مطالعات هسته‌ای در دانشگاه آمریکایی است که دهه‌ها اثرات بمب‌های هسته‌ای پرتاب شده توسط ایالات متحده آمریکا بر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را مطالعه کرده است. – دو ویرانی حمله ای که 110 کشته برجای گذاشت. 000 نفر – در نظر گرفته شده برای رسیدگی به اثرات بمب های هسته ای.

بیشتر بخوانید:

تصاویر جایگزین مدرن و ارزان ژاپنی هندی پراید و پژو 206!

توئیت ایلان ماسک جنجال در مورد اینترنت ماهواره ای در ایران

این استاد دانشگاه در این باره گفت: اکنون تخمین می زنیم که بمب اورانیومی هیروشیما قدرت تخریبی 16 کیلو تنی و بمب ناکازاکی حدود 21 کیلوتنی دارد. اکثر سلاح های هسته ای مدرن امروزی بین 7 تا 70 برابر قدرت تخریبی دارند. قدرت.”

حتی با آن بمب های نسبتاً کوچک، ویرانی بزرگی ایجاد شد. او گفت که مردم نزدیک مرکز کوزنیک ذغال شده بودند، در حالی که آنهایی که جان سالم به در بردند تا آخر عمر اثرات آن را احساس کردند.

وی افزود: “آنها از سرطان و سایر بیماری ها رنج می برند. برخی از آنها جراحی های زیادی انجام داده اند.” اغلب گفته می شود که پس از یک جنگ هسته ای، بازماندگان به مردگان حسادت می کنند.

اولین اثرات مخرب یک بمب هسته ای جرقه گرما و به دنبال آن یک موج ضربه ای ویرانگر است که سریعتر از سرعت صوت حرکت می کند. میزان آسیب به اندازه بمب بستگی دارد که می تواند بسیار متفاوت باشد و اینکه فرد یا ساختمان چقدر از مرکز انفجار فاصله دارد. و بر این اساس بقا شانس است.

پل هازل، استاد دینامیک گفت: «بمب 15 کیلوتنی، که یک بمب تاکتیکی نسبتاً کوچک است، شعاع حدود 100 متر دارد و می تواند تا 1.6 کیلومتر اطراف را تخریب کند.

هیزل ادامه داد: «بمب‌های مدرن و قوی‌تر شهرها را با خاک یکسان می‌کنند، اما هنوز مواردی از بازماندگان در مکان‌هایی وجود دارد که به طور کامل تخریب نشده‌اند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ماندن در ساختمان هایی مانند پناهگاه های بتنی یا فونداسیون قبل از انفجار می تواند شانس بقا را افزایش دهد، بسیاری از ساختمان های مدرن شیشه زیادی دارند اما این می تواند خطرناک باشد.

کولورنوس ادامه داد: “ساختمان هایی با نمای شیشه ای کشنده خواهند بود، و اگرچه سازه های شیشه ای می توانند در برابر بادها و بارهای انفجاری کوچک مقاومت کنند، اما در برابر انفجار هسته ای شانسی ندارند و تکه های شیشه کشنده حاصله میلیون ها نفر کاهش می یابد.” چاقوی کوچک با سرعت صدا در هوا که 343 متر در ثانیه است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، خودروها محافظت خوبی در برابر مواد رادیواکتیو ارائه نمی دهند.

بمب‌های هسته‌ای فعلی ۷ تا ۷۰ برابر قوی‌تر از بمب‌هایی هستند که هیروشیما و ناکازاکی را نابود کردند.

قاتل نامرئی

یکی دیگر از جنبه های مرگبار بمب اتمی، علاوه بر انفجار گرما و هوا، تشعشعات است. باز هم، این چیزی است که هرچه دورتر از انفجار باشد، شدت کمتری دارد، اما اندازه و تنوع بمب‌ها بسیار زیاد است.

مطالعات نشان داده است که افرادی که در معرض تشعشع کافی قرار می گیرند بلافاصله کشته می شوند، در حالی که دیگران ممکن است بعداً بیمار شوند.

توصیه می شود در چنین شرایطی افراد در داخل ساختمان بمانند یا سریع وارد ساختمان شوند و به خصوص روی هسته خود تمرکز کنند و قبل از ورود به ساختمان لباس خود را عوض کنند زیرا تشعشعات روی لباس می نشیند اما نکته مثبتی است. که تشعشعات هسته ای به سرعت از بین می روند و برای مدت طولانی در فضا باقی نمی مانند.

آب یکی دیگر از مسائل حیاتی در برخورد با بمب های هسته ای است، زیرا طبق مطالعات، فقط آب آشامیدنی و سپس آب پخش می شود و آب جوش کمکی نمی کند!

منبع: نیوزویک

227227

دکمه بازگشت به بالا