علم و سلامت

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به امیکرون گفت: در شرایطی، هر بیماری که در زمان سرما وارد می شود، ابتدا بیماری عروق ویروس کرونا قلب دارد و در دوران قرنطینه در خانه است.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به تاج ندارند. تمام لرزهای omicron باید درمان شوند و به مدت یک فرلنگ مصرف شوند.

کیت های برندینگ Omicron هیچ تفاوتی با دلتا شکوهی ندارد و افزود: تست تاج برای بیماران مبتلا به omicron با سایر کروناها تفاوتی ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین اینکه گفته شود omicron نیاز به آزمایش خاصی دارد اشتباه است.

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالاست.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و همین تغییرات ساده تعداد بیماران را در یک روز از 3000 به 9000 افزایش داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون بر روی تاج تا حد زیادی مرگ و میر را کاهش می دهد اما مرگ و میر را کاهش می دهد و احتمال بروز مشکل را کاهش می دهد که نتیجه آن را می بینیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید مانند قالب های رویی با آن رفتار کرد و کمتر کشنده است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

Omicron در ایالات متحده تعداد قرنطینه ها را برجسته کرد: “در ایالات متحده، به دلیل اینکه بیش از یک میلیون نفر در روز مبتلا می شوند، تعداد قرنطینه مورد نیاز پنج روز در روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم شدید گزارش شده است، اما می تواند در ایران روزانه نمی‌توانیم قرنطینه کافی داشته باشیم، بنابراین مردم باید مانند گذشته تا بهبودی کامل در خانه‌های خود بمانند تا از شیوع این بیماری جلوگیری کرده و زنجیره انتقال را قطع کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: درصد کمی از مبتلایان به ویروس امیکرون نمی توانند به سرماخوردگی مبتلا شوند، اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه آنها حداقل سرمای هوا را داشته باشند و نیاز به آزمایش قرنطینه داشته باشند. او ندارد.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب قطعا چندین بار گزارش شده است، زیرا این آمار تنها مربوط به افرادی است که آزمایش مثبت داده اند و پس از در نظر گرفتن 50 درصد خطای اثبات شده می توان گفت که این آمار بسیار بالاتر از آن.”

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بیمارستان ها مواجه خواهیم شد و تا پایان بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی ها در این استان کمتر از دلتا است، اما تعداد مبتلایان به دلتا چندین برابر خواهد شد و به همین دلیل تعداد بیماران و بیمارستان ها به شدت افزایش می یابد.

نیاز به محدودیت

شکوهی درباره کودکان گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اینکه به دانش آموزان می گویند حضوری به مدرسه بروند بد نیست. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از مجازی است، اما در این شرایط انتخاب های بدی در بین بدترین ها وجود دارد.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به فرزندان خود واکسینه شوند زیرا آنها نسبت به سایرین آسیب پذیرتر هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه فردی در آمریکا و اروپا واکسینه شده باشد! آنها نیز واکسینه می شوند، اما تعداد بیماران Omicron در این کشورها بسیار زیاد است و به احتمال زیاد با اقدامات لازم، پیشگیری و محدودیت هایی که سیستم بهداشت و درمان متضرر نمی شود، این اتفاق بیفتد. ما نمی توانیم از تعداد بیماران جلوگیری کنیم، اما می توان صعود را کاهش داد.

شکوهی خطاب به پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 همه این موارد را قبل از اینکه پیک نزد ما بیاید گفتیم و گزارش های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان زودتر به درستی از محدودیت ها مطلع شوند. ، زیرا در غیر این صورت به اشتراک گذاشتن همین موضوع با ساده ما ماه های قبل بد خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا