علم و سلامت

واکسنی با صد در صد کارآمدی علیه تاثیر شدید ویروس کرونا ساخته شد

این شرکت ها یک تحقیق واکسن تهیه کرده اند که به مدیران داده شده است. طبق گفته‌های Sanofi (فرانسوی) و GlaxoSmithKline (به انگلیسی)، داده‌های حاصل از آزمایش‌های بالینی واکسن نشان می‌دهد که افراد 2 دوز واکسن Sanofi-GSK را تزریق می‌کنند که از 19 درصد از نوع بستری جدی کووید در بیمارستان جلوگیری می‌کند. به گفته آنها ایمنی برای یک واکسن نیز مناسب است.

یک مطالعه جداگانه نشان داد که وقتی واکسن به عنوان یک تقویت کننده برای افرادی که قبلا دوز واکسن دیگری را دریافت کرده اند استفاده می شود، سطح آنتی بادی های برنامه ریزی شده آنتی بادی در بدن دریافت کننده 18 تا 30 برابر افزایش می یابد.

اگرچه به نظر می رسد Sanofi-Glaxo در پیشگیری از کووید 19 شدید و بستری شدن در بیمارستان با واکسن های مختلف مؤثر باشد، اما برای جلوگیری از علائم پس از عفونت کووید 19 مؤثر نیست. دو شرکت ادعا کرده اند که این واکسن 58 درصد در پیشگیری از شروع علائم کووید 19 موثر است.

اکنون بیش از 10 میلیارد دوز واکسن کووید 19 در سراسر جهان تزریق می شود. این نشان می دهد که تقاضا برای واکسن های جدید برای این بیماری در کشورهای فقیرتر و همچنین طرح های واکسن بهبود یافته وجود خواهد داشت.

واکسن Sanofi-Glaxo دارای چندین مزیت نسبت به مدل های فعلی است. اول از همه، واکسن را می توان در یخچالی نگهداری کرد که حمل و نقل و نگهداری آن راحت تر از واکسن های DNA فعلی است. این محصول همچنین مبتنی بر فناوری پروتئین نوترکیب است.

46

دکمه بازگشت به بالا