بین الملل

وعده «سردار سلیمانی» برای افزایش ظرفیت سالن‌های تئاتر و ساخت یک سالن در دهلران

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر سودای عشق ساعتی پیش، بیست و‌ پنجم دی ماه با حضور سردار قیاسی فرمانده سپاه امام رضا استان خراسان رضوی، سردار سلیمانی ریس سازمان بسیج مستضعفین،سردار مقواساز معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج، سردار کفیل، رییس مرکز راهبردی و اندیشه ورزی سازمان بسیج، جواد جمیری رییس سازمان بسیج هنرمندان، سعید نجفیان، دبیر جشنواره ، مهران سمیعی، مسئول خانه اکران فیلم بسیج و داوران و‌هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه با حضور میهمانان تعدادی نمایش خیابانی روبروی تئاتر شهر مشهد درباره شهدا و دفاع مقدس با اجرای موسیقیایی برگزار شد.

رونق جشنواره تئاتر بسیج پس از شش سال تعطیلی

سعید نجفیان دبیر جشنواره پشت تریبون در صحبت‌هایی گفت: نزدیک هفتصد گروه نمایشی از سراسر کشور درخواست حضور در جشنواره داشتند خداراشاکرم که مرحله نهایی جشنواره را در جوار بارگاه مهربانی امام رئوف  برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: جشنواره امسال نسبت به سال قبل پس از شش سال تعطیلی رونق چشمگیر داشت. از همه دست اندرکاران و دوستان همکار و هییت داوران در این جشنواره تشکر می کنم صمیمیت، صداقت و شرافت بچهای تیاتر برای من قابل ستایش است. 

ظرفیت سالن های تئاتر را افزایش می‌دهیم/ در کنار هنرمندان تئاتر هستیم

سپس غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در صحبت هایی با تشکر از عوامل و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره گفت: از سال گذشته بنا شد جشنواره سالانه در  مشهد مقدس این جشنواره برگزار شود و این از موفقیت های هنرمندان است.

وی در ادامه افزود: بدون تردید مولفه فرهنگ و هنر در آن برجسته‌ترین است ، واقعیت امر ملت ایران دربین ملل دنیا فرهنگی‌ترین و هنری‌ترین هستند، در هر دوره که ما تحت فشار بیشتری بودیم مولفه فرهنگ و هنر دوباره ایران را به اوج می‌رساند. 

سردار سلیمانی اظهار داشت: اگر در دوره‌هایی به موضوعات فرهنگی و هنری کم توجهی شده، می‌بایستی با توجه به منظومه فکری رهبر انقلاب که حمایت دائم از هنر و هنرمندان دارند، این مسیر را طی کنیم. بسیج خانه شماست و ما اعلام می‌کنیم در هر زمینه‌ای با شما گام برداریم تا تشکیلاتی مردم پایه داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: در سراسر استان‌ها با توجه به توانایی‌ها، تغییر کاربری‌ها و تجهیز سالن‌ها سعی می‌کنیم ظرفیت‌ها را بالا ببریم تا این هنر جذاب مقابل دیدگان مردم ایران متجلی شود.

در ادامه برترین‌ها تقدیر شدند.

نمایشنامه نویسی

رتبه پنجم: لوح سپاس و جایزه نقدی   جایزه نقدی چهار میلیون تومان برای نویسنده به وقت غروب اثر عسل عصری ملکی
رتبه چهارم: جایزه شش میلیون تومانی برای نمایشنامه سرگذشت در کشت رضا نمایشنامه مرثیه ای برای بهاره برای محمد رسائلی
رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه ده میلیون تومان برای نمایش حرا در خشکی شهرام هورعسگر
رتبه دوم: لوح سپاس و‌ جایزه ۱۵میلیون تومانی برای نویسنده رد خون اثر مهدی همتی
رتبه اول: لوح سپاس ، تندیس و جایزه نقدی با مبلغ ۲۰ میلیون نمایشنامه شرمداز کاوه مهدوی

بخش خیابانی

*اقلام تبلیغاتی، بروشور و پوستر 

شایسته تقدیر لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان: سما سیمرغی برای نمایش دوئت از شهرستان تبریز
برگزیده : طراح بابا اب داد ، لیلا صادقی مبلغ دومیلیون تومان 

*موسیقی

برای موسیقی نمایش هر شب خوابشو میبینم هنرمند جانباز مکی دهقانی از شهرستان میناب با مبلغ چهار میلیون تومان 

برگزیده نمایش عاشقانه های جنگ و رفاقت در حد تانک و ویدئوچک از علی خاتمی مبلغ پنج میلیون 

طراحی فضا

شایسته تقدیر طراح نمایش دوئت مهدی صالح نیا مبلغ دومیلیون 
شایسته تقدیر : نمایش ماهی دست بسته از پژمان شاهوردی از بروجرد
برگزیده: لوح، جایزه نقدی ادینه رحیم نژاد برای نمایش ویدویوچک مبلغ چهار میلیون 

بازیگری زن

جایزه سوم:لوح، جایزه نقدی مشترک به نمایش هر شب خوابشو میبینم از شیوا قاسمی مبلغ سه میلیون و …
و نمایش اوسنه شیرین و فرهاد از سخردست مرد از مشهد مبلغ سه میلیون تومان 

جایزه دوم: بازیگر دوئت سما سیمرغی ده میلیون تومان
جایزه اول :تندیس، دیپلم این زندگی ماست ، جایزه ۱۵میلیون تومان برای ارزو کریمی از تهران

بازیگری گروهی: لوح تقدیر و جایزه نقدی برای گروه بازیگران نمایش ویدئوچک از اصفهان  و نمایس آرزوی من از شهرستان تربت حیدریه هر گروه به مبلغ دو میلیون تومان 

بازیگری مرد

شایسته تقدیر: بازیگر نمایش هرشب خوابشو میبینم حبیب الله ناصری از میناب دو میلیون تومان
شایسته تقدیر دو : برای نمایش ویدیو چک از  پویا امامی مبلغ دومیلیون تومان
شایسته تقدیر سه: بازیگر نمایش اوسنه شیرین و فرهاد برای علی صدایی از مشهد با مبلغ دو میلیون تومان

شایسته تقدیر چهار : لوح و جایزه نقدی برای نمایش بازیگر نمایش مسافری از صفحه ۶۱ تاریخ جناب اقای محمدجواد رحمانی الاشتی از ساری با مبلغ دو‌میلیون تومان
جایزه سوم:لوح و جایزه نقدی بطور مشترک از بازیگران نمایش این زندگی ماست اقای رضا محمدیان از تهران به مبلغ سه میلیون تومان و نمایش شهر خوبان بهنام کاوه به مبلغ سه میلیون تومان از آبادان 
جایزه دوم: لوح و جایزه نقدی بطور مشترک از بازیگران نمایش رفاقت در حد تانک محمدمحسن شفیعی از تهران به مبلغ ۵میلیون تومان و نمایش عاشقانه های جنگ مصطفی کولیوندی از دهلران به مبلغ ۵ میلیون تومان
جایزه اول: تندیس، دیپلم و جایزه نقدی بازیگز نمایش آب ها مهربانتذ مالک ابسالان از دهلران به مبلغ ۱۵میلیون تومان 

سردار سلیمانی پس از تشکر مالک ابسالان قول ساخت یک سالن تئاتر را در شهرستان دهلران داد. سردار همچنین عنوان کرد کسانی که جایزه دریافتی آنها کمتر از پنج میلیون تومان است، مبلغ اضافه‌تری دریافت خواهند کرد.

طرح و ایده:
جایزه سوم:  لوح و‌جایزه هفت میلیون تومانی برلی نمایش این زندگی ماست، ارزو کریمی از تهران
جایزه دوم: لوح و جایزه  نقدی برای نمایش ویدیوچک برای مارال ایزدبخش از اصفهان به مبلغ ۱۰میلیون تومان
جایزه اول: تندیس جشنواره ، دیپلم و جایزه نقدی از نویسنده نمایشهای ابها مهربانند و ماهی دست بسته پژمان شاهوردی به مبلغ  ۱۵میلیون تومان

بخش کارگردانی
جایزه سوم: لوح و جایزه نقدی مشترک از کارگردانهای نمایشهای هرشب خوابشو میبینم حسن سبحانی به مبلغ سه میلیون تومان، دوئت به کارگردانی مهدی صالحیار 
جایزه دوم: لوح و جایزه نقدی مشترک کارگردانهای نمایشهای ویدئوچک به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان به مبلغ پنج میلیون تومان و نمایش عاشقانه های جنگ مصطفی کولیوندی از دهلران مبلغ پنج میلیون تپمان
جایزه اول: تندیس، دیپلم و جایزه نقدی از کارگردانان نمایش ابها مهربانند به کارگردانی مالک ابسالان از دهلران به مبلغ ۱۵میلیون تومان 

نمایشه معرفی شده خیابانی به تئاتر فجر:
نمایش ابها مهربانند به نوبسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی مالک ابسالان

نمایش  معرفی شده به جشنواره تئاترایثار:
 
نمایش شهر خوبان از بهنام کاوه از ابادان و ویدئوچک از مجتبی خلیلی از تهران

همچنین سردار سلیمانی ، سعید نجفیان را برای سه سال اینده به عنوان دبیر جشنواره انتخاب کرد.

بخش تئاتر صحنه‌ای

بخش بروشور:
شایسته تقدیر: هیات داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراح بروشور یادگاری عروسی ، امیر عباس صالحی از شهرستان ارومیه،  به مبلغ ۱میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.
برگزیده: لوح سپاس و جایزه نقدی برای طراحی بروشور نمایش خفگی  محسن مختاری از شهرستان اراک به مبلغ دو میلیون تومان

بخش موسیقی:
شایسته تقدیر: اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش پیکار کنار پل علی خاتمی از شهرستان تهران به مبلغ ۴میلیون

برگزیده:  اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی برای آهنگساز  نمایش‌ بدریه فرزاد رمضانی و میلاد بهداروندی از شهرستان اهواز،به مبلغ ۵ میلیون تومان.

بخش طراحی صحنه:

شایسته تقدیر:   لوح تقدیر و جایزه نقدی برای طراحی نمایش ۱۴۱۷  سید امیر حسینی از شهرستان شهر قدس به مبلغ ۳میلیون تومان
برگزیده: لوح سپاس و جایزه نقدی از  طراحی نمایش بدریه مجید اقبالی و مهدی محمد نسب از اهواز ،به مبلغ۵ میلیون تومان.

بخش بازیگری زن:

جایزه سوم: هیات داوران با اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی به طور مشترک از بازیگران نمایش بدریه زینب عندلیب از اهواز و بازیگر نمایش ثمرگل  لیلا هنرخواه از شهرستان خواف  کدام به مبلغ ۳میلیون تومان .
جایزه دوم: هیات داوران با اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی از بازیگر نمایش عروسی کارون نسرین احمد خانیاز زنجان و بازیگر نمایش ۱۴۱۷ نسیم باقریان شهر قدس هر کدام به مبلغ ۵میلیون تومان  تجلیل به عمل می‌آورد.
جایزه اول: هیات داوران با اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از بازیگر نمایش گلزخم  محدثه مهرپویان از شهرستان زاهدان به مبلغ ۱۵میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.

بخش بازیگری مرد

جایزه ویژه کار گروهی در بخش بازیگری: 
هیات داوران جشنواره جایزه ویژه بازیگری گروهی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به مجموعه بازیگران نمایش خفگی از شهرستان اراک شایان سلطانی و سعید سلطانی و شقایق احمدی و اعظم سلیمانی هر کدام مبلغ ۲میلیون تومان تقدیم مینماید.
شایسته تقدیر: هیات داوران در این بخش با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگر نمایش عروسی کارون علی رضایی و رضا یاوری هر کدام به مبلغ۲میلیون تومان تقدیر می نماید.
جایزه سوم: اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی به بازیگر نمایش پیکار کنار پل سیامک زین الدینی از تهران به مبلغ ۵میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.
جایزه دوم:  اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی به طور مشترک از بازیگران نمایش های بدریه مهدی محمد نسب و نمایش ۱۴۱۷  محمد رضا لوانی از شهرستان شهر قدس هر کدام به مبلغ ۵ میلیون تومان  تجلیل به عمل می‌آورد.
جایزه اول: اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از بازیگر نمایش‌ بدریه مجید اقبالی از شهرستان زاهدان به مبلغ ۱۵میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.
 
نویسندگی:

شایسته تقدیر: اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از نویسنده نمایش خفگی شهرام سلطانی از شهرستان اراک به مبلغ ۵میلیون تومان 
برگزیده:  اهداء لوح  سپاس و جایزه نقدی از نویسنده نمایش ثمرگل فرشید تمری از شهرستان خواف ،به مبلغ ۱۰ میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.

بخش کارگردانی:

جایزه ویژه: جایزه ویژه به خاطر سالها فعالیت در زمینه هنر تئاتر با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به کارگردان نمایش وطن و تنها محمد الهی از شهرستان مشهد به مبلغ ۵میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد
جایزه سوم:  اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی از کارگردان نمایش ۱۴۱۷  سید امیر حسینی از شهرستان قدس به مبلغ ۷میلیون تومان .
جایزه دوم:  اهداء لوح سپاس و جایزه نقدی از کارگردان نمایش ثمرگل به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهرستان زاهدان به مبلغ ۱۰ میلیون.
جایزه اول: اهداء تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از کارگردان نمایش بدریه به کارگردانی مجید اقبالی از شهرستان اهواز به مبلغ ۱۵ میلیون تومان تجلیل به عمل می‌آورد.

نمایش‌های معرفی شده به جشنواره بین المللی تئاترفجر جهت حضور در جشنواره فجر

هیئت داوران نمایش‌ ذیل معرفی می‌نماید.
1- نمایش بدریه به نویسندگی قاسم لطفی و به کارگردانی آقای مجید اقبالی و نمایش خفگی  به کارگردانی شهرام سلطانی از اراک
2- هیئت داوران جشنواره: فرهاد قائمیان، جلیل فرجاد،محمود پاک‌نیت،مهوش صبرکن ، خیرالله تقیانی

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا