کسب و کار ویژه

ویژگی دستمال توالت خوب چیست؟

تاریخچه جالب دستمال توالت

اگرچه کاغذ توالت رولی در دنیای مدرن تاریخچه کوتاهی دارد (از قرن نوزدهم در بین عموم مردم رایج شد)، شواهد نشان می‌دهد که در اوایل دو قرن قبل از میلاد، چینی‌ها از بسته‌بندی‌های مختلف و پدهای اولیه به عنوان دستمال توالت استفاده می‌کردند.

از قرن ششم پس از میلاد، استفاده از اولین انواع دستمال توالت در چین گسترش یافت. در واقع از نظر سابقه تاریخی اولین نمونه دستمال توالت امروزی در سال 1391 میلادی در چین برای اعضای خانواده امپراتوری چین ساخته شد. برخی از انواع این دستمال مرطوب نیز معطر بودند و به نظر می رسد که از همان زمان ایده استفاده از دستمال توالت در دنیای مدرن رایج شده است.

ویژگی های بهترین و با کیفیت ترین دستمال توالت و راه های تشخیص آنها

تفاوت بین برندهای مختلف دستمال توالت بسیار ظریف است. البته سلیقه مشتریان نیز خالی از تاثیر نیست. برخی از افراد برخی ویژگی ها را بر سایر ویژگی ها ترجیح می دهند، مثلاً قیمت دستمال توالت و جنبه اقتصادی آن برایشان مهم است و کیفیت در مرحله بعد قرار می گیرد.

این در حالی است که تمامی تولیدکنندگان و کارخانجات محصولات سلولزی به ویژه دستمال توالت، “نرم بودن” را مهمترین ویژگی محصول خود می دانند و بر آن تاکید دارند. بنابراین، اغراق نیست اگر بگوییم تاکید بر “نرم بودن” بزرگترین چالش برای تولیدکنندگان دستمال توالت در سراسر جهان، به ویژه برای دستمال توالت ساخته شده از مواد بازیافتی است.

بهترین و با کیفیت ترین انواع دستمال توالت و دستمال کاغذی از خمیر سفید یا رنگ های دیگر (رنگ های مجاز و ثابت) تهیه می شود. اما 5 ویژگی که باعث می شود دستمال توالت بهترین دستمال توالت باشد چیست؟

1- دستمال توالت باید عاری از مواد شیمیایی کلر باشد.

یکی از بزرگترین مزایای دستمال توالت خوب این است که حاوی کلر نیست. در واقع بدون کلر یکی از ویژگی های مهم دستمال توالت استاندارد و نوار بهداشتی است. بسیاری از مردم نمی دانند که مواد شیمیایی زیادی برای ساخت دستمال کاغذی استفاده می شود و یکی از مضر ترین آنها کلر است.

مواد شیمیایی که می توانند از طریق پوست وارد جریان خون شوند و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک هستند. نشانه مرغوب بودن دستمال توالت و دستمال کاغذی این است که نیم ساعت بعد از پاک کردن با دست خیس به حالت اول برمی‌گردند وگرنه مواد شیمیایی استفاده شده خوب نیستند.

اما چه “کلر” در بیشتر دستمال توالت وجود دارد؟ پنبه برای خشک کردن حوله های کاغذی در بسیاری از دستمال های توالت و دستمال کاغذی ارزان و کم کیفیت استفاده می شود. سرطان ها، عدم تعادل هورمونی، سیستم ایمنی ضعیف، قدرت باروری پایین و نقایص مادرزادی تنها برخی از راه هایی هستند که کلر از طریق دستمال توالت و دستمال کاغذی وارد بدن می شود.

2- دستمال توالت نباید به محیط زیست آسیب برساند

آیا می دانید 15 درصد از جنگل زدایی در سراسر جهان ناشی از تولید دستمال توالت و منسوجات است؟ به نظر می رسد برای کاهش تخریب محیط زیست باید فکر بزرگی کرد.

یک راه حل مناسب در این زمینه استفاده از “کاغذ سنگ” برای تولید دستمال کاغذی است. کاغذ سنگ محصولی شبیه کاغذ معمولی است که اولین بار توسط شرکت فناوری لانگ منگ (TLM) در دهه 1990 اختراع و به بازار جهانی عرضه شد.

ماده اصلی این نوع کاغذ پودر سنگ (کربنات کلسیم) است. برای تولید کاغذ سنگ نیازی به قطع درختان یا تخلیه آب نیست. بد نیست بدانید که مواد اولیه این کاغذ در ایران فراوان است و از بقایای سنگ آهک مورد استفاده در برخی صنایع به دست می آید.

3- تعداد لایه های دستمال توالت مهم است

بهترین و با کیفیت ترین دستمال توالت معمولاً باید از 1 تا 3 ورق تشکیل شود. از بهترین انواع دستمال توالت در ایران، دستمال توالت برند «ایزی پیک» به صورت سه لایه و چهار لایه تولید می شود که باعث افزایش قدرت جذب این کاغذ نسبت به سایر انواع مشابه می شود. از ویژگی های دستمال توالت Easy Peak می توان به الیاف کاغذی با کیفیت و قدرت جذب بالا اشاره کرد.

رول توالت ایزی پیک با وجود سه یا چهار لایه بودن، بسیار بزرگ و در عین حال سبک است و هیچ حساسیتی برای پوست شما ایجاد نمی کند. محتوای فیبر این رول حوله 100% پنبه است، بنابراین هیچ آسیب و حساسیتی برای پوست شما ایجاد نمی کند.

4- سفتی دستمال همزمان با نرمی و لطافت مهم است

بسیاری از انواع دستمال توالت موجود در بازار پس از جذب مقدار کمی آب به سرعت تجزیه می شوند. این یک اشکال بزرگ برای یک دستمال توالت استاندارد است. به هر حال، اکثر برندهای دستمال توالت ادعا می کنند که مقاومت ورق های کاغذ در برابر رطوبت بسیار بالا است.

در واقع دستمال توالت می تواند تک لایه، دولایه، سه لایه و حتی ضخیم تر باشد که ضخامت آن می تواند دوام، نرمی و جاذب بودن آن را بیشتر کند. دستمال توالت استاندارد نباید بعد از استفاده به پودر تبدیل شود و قبل و بعد از استفاده نباید بوی نامطبوعی داشته باشد.

5- دستمال توالت باید سوراخ دار باشد

بهترین انواع دستمال توالت آنهایی هستند که دارای سوراخ های با کیفیت هستند. به طوری که وقتی دستمال توالت و دستمال توالت را جدا می کنید، بقیه پارچه های بدنه از جای خود خارج نشوند تا آسیب نبینند و کثیف نشوند، باید دستمال توالت سوراخ خوبی داشته باشد. یکی از ویژگی های دستمال توالت Easy Peak جداسازی آسان آن بدون تماس با دست های کثیف است.

قیمت دستمال کاغذی رولی عمده چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت و خرید میتوانید به باباسلمان مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا