اقتصادیکسب و کار ویژه

پاک كردن هارد دوربين مدار بسته داهوا

پاک كردن هارد دوربين مدار بسته داهوا

حافظه دوربینهای مدار بسته انواع مختلفی دارد که می توان آن را به انواع زیر دسته بندی کرد،انواع حافظه در دوربین مداربسته،بیشترین حافظه دوربین مداربسته داهوا از نوع SSD است. با استفاده از هارد دیسک SSD ، به جای هارد دیسک های معمولی و رایج امروزه با پیشرفت تکنولوژی های مختلف ، خصوصا در سیستم های نظارت تصویری ، شاهد رشد کیفی و افزایش مشهود تصویر برداری در دوربین های مداربسته هستیم. ابعاد آنها از هاردهای معمولی کوچکتر بوده و همچنین مشکل اتصال پیچ نیز وجود دارد.

دیسک های SSDH نیز نسبت به SSD ها دارای سرعت کمتری هستند و به همین دلیل است که اکثر کاربران دوربین های مداربسته SSD را ترجیح می دهند. معمولا این حافظه ها با توجه به برند و مدل دستگاه شما متفاوت است اما معمولا میزان 8 گیگابایت ظرفیت دارند که با توجه به کیفیت تصویر باید در بازه هایی اقدام به خالی کردن حافظه آنها کنید. اگر می خواهید کارت حافظه ای مناسب برای دوربین مدار بسته خود بخرید، شرکت SanDisk برای شما انتخاب های خوبی دارد.

برای مشاهده به این قسمت مراجعه کنید.جهت اطلاع از قیمت دوربین مداربسته لطفا کلیک کنید

آیا قابلیت پاک کردن حافظه دوربین مداربسته وجود دارد؟

اگر بخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم باید بگوییم آری این امکان وجود دارد، اما برخی از دوربین های مداربسته این امکان را به کاربر نمی دهند که بخشی از تصاویر را پاک کنند و باید کل آنها را فرمت کنند. قابلیت حذف تصاویر در دوربین ‌های مداربسته به نوع آن دوربین وابسته است. دوربین‌ های مداربسته از دستگاه ‌های ضبط کنندهDVR ،NVR  و HVR جهت ذخیره ‌سازی تصاویر خود بهره می‌ برند؛ اما متأسفانه امکان پاک کردن بخشی خاص از تصاویر ذخیره شده توسط برخی از دستگاه‌ های ذخیره کننده فراهم نشده بلکه برای حذف تصاویر مجبور به پاک کردن همه تصاویری که در دوربین مداربسته وجود دارند، هستیم که در اصطلاح به این عمل فرمت کردن گفته می‌ شود.

برای حذف حافظه دوربین مدار بسته باید به مدل حافظه نگاه کنید. دوربین مدار بسته حافظه دار از کارت های حافظه SD برای ضبط تصاویر استفاده می کنند. برای اینکه بخواهید حافظه دوربین مداربسته را پاک کنید، نیاز است که اقدام به پاک کردن این حافظه ها کنید. اما آیا بعضی از دوربین ها امکان پاک کردن بخشی از تصاویر و ویدئوها را می دهند؟ یا برای پاک کردن آنها باید کل حافظه را فرمت کرد؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع سیستم مدار بسته موجود دارد. متاسفانه کلیه دستگاه های ضبط استاندارد   (HVR,DVR,NVR)  که وارد ایران می شوند، برای پاک کردن قسمت خاصی از تصاویر ضبط شده هیچ ابزاری در دست کاربر قرار نمی دهند. بنابراین برای پاک کردن بعضی دوربین های مداربسته نیاز است که کل حافظه را یکجا فرمت کنیم. اما مدل های جدیدتری که وارد بازار شده اند می توانند این کار را انجام دهند.

نحوه پاک کردن حافظه برای بخشی از تصاویر

لازم است بدانید که پاک کردن قسمتی از تصویر ضبط شده دوربین های مدار بسته فقط و فقط در سیستم های تحت شبکه که در آن ها تصاویر در کامپیوتر سرور ذخیره می شود امکان پذیر است. توجه داشته باشید که فرمت فایل های ضبط شده نیز باید به فرمت های رایج بوده و قابل پخش با پلیرهای معمولی باشد.

این کار تنها در این سیستم قابل انجام است. و حتی در سیستم آنالوگ که تحت شبکه کار می کند امکان پذیر نیست. در زیر نحوه انجام این کار در مدل هایی که به کامپیوتر متصل می شود آورده شده است.

نحوه پاک کردن حافظه دوربین مدار بسته

برای اینکه حافظه دوربین مداربسته را پاک کنید نیاز است که آن را به صورت مستقیم از نرم افزار دوربین پاک کنید. اما اگر می خواهید کلیپ های خاصی را حذف کنید، نیاز است که کارت حافظه SD را از دوربین خارج کرده و از ضبط ویدئوهای ناخواسته جلوگیری کنید. به عنوان مثال، از دوربین شما از نوع Reolink است، می توانید برای فرمت و دیلیت تاریخچه CCTV مراحل زیررا طی کنید:

  • ابتدا وارد یوزر کاربری خود شوید و روی Device Setting کلیک کنید.
  • اطلاعات میکرو اس دی را پیدا کرده و روی دکمه Format کلیک کنید تا همه فایل های رکورد شده را از کارت حافظه پاک کنید.

پاک کردن اطلاعات دوربین مداربسته از کامپیوتر

برخی ممکن است دوربین های IP خود را به رایانه یا لپ تاپ خود متصل کنند. اگر این کار را انجام داده اید برای پاک کردن فیلم CCTV مراحل زیر را انجام دهید.

  • دوربین مداربسته را به کامپیوتر خود متصل کنید.
  • پیدا کردن فایل روی کامپیوتر با توجه به مسیر ذخیره سازی آن.
  • انتخاب و حذف فایل های ضبط شده خاص

پاک کردن حافظه دوربین مدار بسته

پاک کردن حافظه دوربین مدار بسته

همان طور که همه می دانیم امروزه دوربین های مدار بسته بسیار پرطرفدار بوده و اغلب افراد در محل کار خود یا منزل, از  استفاده می کنند.

امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیر تکنولوژی بسنده کردن به روش های سنتی حفظ امنیت و بدون نظارت کافی نیست

و در عصر پیشرفت های فناوری استفاده از دوربین های مدار بسته جهت حفظ امنیت ضروری است.

در این راستا شرکت ها و کمپانی های متفاوت و معتبری دست به طراحی این مهم زده اند که نیاز های ما در این زمینه را برطرف کنند.

اگر مایل به خرید  هستید پیشنهاد می کنیم با مشاوران شرکت علم صنعت تماس بگیرید.

آیا می توان تصاویر دوربین مداربسته را پاک کرد؟

من می خواهم کلیپ های ویدیویی را که هنگام بازی با دوربین گرفته ام حذف کنم.

اتفاق شرم آوری از نظر یکی از دوربین ها افتاد و می خواهم آن را حذف کنم.

بنابراین آیا می توان تصاویر دوربین مداربسته را پاک کرد؟

اگر بجای متجاوز مالک دوربین هستید ، پاسخ کوتاه بله است.

مسئله این است که اگر می خواهید فیلم دوربین مدار بسته را حذف کنید ، چه در کارت SD ذخیره شده باشد و چه NVR / DVR ، باید به تنظیمات دوربین مراجعه کنید که به رمز عبور مدیر برای آن نیاز دارند.

آیا کسی می تواند ضبط های نظارت را با هک کردن حذف کند؟

اگر من مجبور به ورود به سیستم باشم و شخصی که وارد آن می شود دوربین من را بگیرد ، آیا آنها قادر به حذف همه فیلم های شکستن آنها هستند؟ آیا کسی می تواند بخشهایی از تصاویر دوربین مداربسته را پاک کند بدون اینکه من بدانم؟

این روزها دوربین های IP با کیفیت از مارک های برتر دوربین مداربسته با رمزگذاری SSL برای رمزگذاری خوراک و فیلم نظارت ، رمزگذاری WPA2-AES برای امنیت شبکه WiFi کاربران و SSL-TLS برای رمزگذاری داده ها و تأیید اعتبار هنگام تغذیه ویدئو ، ایمن شده اند. از طریق شبکه های ناامن ارسال می شوند.

و هک کردن دوربین ها بی فایده است!

به همین دلیل است:

اگر بخواهید دستکاری کنید ، برخی از دوربین های IP می توانند زنگ خطر را به صدا در آورند. و دارندگان دوربین می توانند هشدارهای ایمیل را تنظیم کنند که امکان ارسال عکس یا کلیپ ویدیویی به تلفن یا سرور FTP آنها را فراهم می کند. بنابراین اگر اتفاقی بیفتد بلافاصله آن را می دانند.

علاوه بر این ، برخی از دوربین های امنیتی از فضای ذخیره سازی ابری پشتیبانی می کنند. بنابراین حتی اگر فیلم دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره سازی محلی را از بین ببرید ، دارندگان دوربین همچنان یک نسخه ایمن را در ابر دریافت می کنند.

با این حال ، اگر شما از حقوق مدیر برخوردار هستید ، این یک داستان دیگر است.

چگونه کلیپ های فردی را حذف کنیم؟

چگونه می توان تمام ویدئویی را که هنگام راه اندازی ضبط شده حذف کرد؟

من از مدل NVR استفاده می کنم و نمی توانم نحوه دسترسی به پرونده های ضبط شده در NVR و حذف آنها را بفهمم. چنین گزینه ای را اصلاً نمی بینید. همه منوها / برگه ها را بررسی کنید … و غیره گزینه File DELETE را مشاهده نکنید.

من هنوز راهی برای حذف پرونده های خاص در DVR پیدا نکردم.

آیا خواسته اید و سعی در انتخاب و حذف ضبط های خاص داشته اید و به نتیجه نرسیده است؟

در حقیقت ، احتمالاً هیچ راهی برای حذف یا مدیریت پرونده های منفرد در یک بازه زمانی خاص ذخیره شده در NVR ، DVR یا PC HDD وجود ندارد.

چرا؟

حذف کلیپ ها یا روزهای فرد ضروری نیست.

در واقع عملکرد “قادر به حذف فیلم نیست” از ایمنی شما بهتر محافظت می کند – ضبط هایی که مشاهده می کنید ۱۰۰٪ کامل و صحیح است زیرا از اصلاح حتی با کلیپ های تک خودداری می کنند. و به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان دوربین به آن پایبند هستند.

همانطور که اشاره کردم دیگر نیازی به حذف سابقه دوربین مداربسته برای ضبط مداوم در صورت پر بودن HDD نیست. کلیپ های ویدیویی به طور خودکار از قدیمی ترین پاک می شوند.

اما شما همیشه می توانید همه کلیپ های ویدیویی مفید را از مشتری بارگیری کرده و سپس کارت SD ، NVR یا DVR را قالب بندی کنید تا موارد ناخواسته را به دنبال مراحل ساده فوق “حذف” کنید.

چه مدت فیلم در دوربین های امنیتی می ماند
برای شما سخت است که شواهد ویدئویی را حذف کنید؟

در این حالت ممکن است مشتاق باشید که بدانید یک دوربین امنیتی چه مدت می تواند سوابق را حفظ کند.

پاسخ به فضای ذخیره سازی ، وضوح دوربین ، فشرده سازی ، سرعت بیت و تعداد دوربین بستگی دارد ، زیرا فرمول مورد نیاز است:

روزهای ضبط = فضای ذخیره سازی (GB) * 10242 * 8 / میزان بیت (kb / s) * 3600 * 24 * دوربین

شما می توانید برای پاسخ های دقیق تر ، پست قبلی ما را بررسی کنید.

به طور کلی ، با ۱ ترابایت داخلی HDD ، سیستم های امنیتی NVR می توانند ۴ دوربین را که ضبط ۲۴/۷ ساعته با کیفیت Full HD (1080p) انجام می دهند ، به مدت ۶ روز ، قبل از پاک شدن ضبط ها ، پشتیبانی کنند. و برخی از کاربران همچنین ممکن است سیستم را به حالت تشخیص حرکت تنظیم کنند یا برای ضبط دوره های طولانی تر HDD خارجی اضافه کنند.

آیا می توان تصاویر دوربین مداربسته را بازیابی کرد
ممکن است آن لحظه های ناامیدکننده ای وجود داشته باشد که متوجه می شوید فیلم دوربین امنیتی به اشتباه حذف شده است یا قبل از اینکه فرصتی برای بررسی یا تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید ، ضبط های مهم دوباره رونویسی می شوند.

بنابراین ممکن است بپرسید: چگونه می توان ضبط های ویدئویی پاک شده DVR را بازیابی کرد؟ آیا می توان فیلم های DVR دوربین مداربسته را که رونویسی شده اند بازیابی کرد؟

پاسخ ساده:

می توانید فیلم های دوربین مداربسته را بازیابی کنید. حتی اگر هر ویدئویی شود ، به طور دائمی پاک نمی شود و داده های ویدیو همچنان روی دیسک سخت باقی می مانند ، مگر اینکه رونویسی شود.

شرکت هایی هستند که قادر به بازیابی اطلاعات قالب بندی شده ، حذف شده و بازنویسی شده روی دیسک های سخت هستند. شما می توانید به صورت آنلاین خدمات بازیابی هارد دیسک را جستجو کنید.

بسته به وضعیت از دست رفتن داده ها ، آسیب دیدن تصاویر دوربین مداربسته / DVR و ظرفیت ذخیره سازی داده ها و کاندیتی های درایو ذخیره سازی CCTV / DVR ، ممکن است هزینه ای برای آن هزینه شود.

چگونه بدون متخصص فیلم های دوربین امنیتی را به راحتی پاک کنیم

به فکر تمیز کردن دوربین خود هستید و می پرسید چگونه تصاویر دوربین امنیتی را حذف کنیم؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که حذف تصاویر دوربین امنیتی دشوار است و فکر می کنند که چگونه فیلم های دیگر با پر شدن DVR ذخیره می شوند.

وقتی DVR پر است ، به این معنی است که شما باید فضای ذخیره سازی بیشتری برای دوربین های خود پیدا کنید. در صورت استفاده از فضای ذخیره سازی ابری ، هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید ، به پول بیشتری پرداخت خواهید کرد.

اما ، اگر می دانید چگونه تصاویر دوربین های امنیتی را حذف کنید. DVR یا هر روش ذخیره سازی که استفاده می کنید نیز رایگان است. این بدان معنی است که سیستم امنیتی شما با High-Efficiency کار خواهد کرد.

در کلمات زیر

ما از طریق چهار روش برای حذف فیلم دوربین امنیتی از و محیط ذخیره سازی با شما صحبت خواهیم کرد.

چگونه فیلم دوربین امنیتی را حذف کنیم؟

روش ۱: نحوه حذف تصاویر دوربین مداربسته از کارت SD

روش ۲: چگونه تصاویر دوربین مداربسته را از DVR / NVR حذف کنیم

روش ۳: چگونه تصاویر دوربین مداربسته را از کامپیوتر پاک کنیم

روش ۴: چگونه تصاویر دوربین مداربسته را از Cloud Storage پاک کنیم

توجه: شما باید حق دسترسی به حذف تصاویر دوربین امنیتی را داشته باشید و کنترل کامل دوربین های سیستم امنیتی را داشته باشید.

آیا می توان تصاویر دوربین مداربسته را پاک کرد؟

کاملا بله ، اگر شما مالک سیستم امنیتی هستید و می توانید آن را به طور منظم انجام دهید. اگر مشغول انجام منظم این کار هستید ، با تنظیم گزینه خودکار تنظیم کنید. این گزینه در دوربین های بدون اشتراک موجود است که شما را قادر می سازد در فضای ذخیره سازی ابری یا SD رایگان ضبط کنید.

از طرف دیگر ، اگر می خواهید از شر فیلم وکیل خود خلاص شوید.

پاسخ منفی است زیرا ویدیویی که برای بیش از یک دستگاه ضبط شده است و شما می خواهید برای پاک کردن تصاویر دوربین به همه دستگاه ها دسترسی داشته باشید

منبع : ایمو

دکمه بازگشت به بالا