علم و سلامت

پسماند تولیدی عفونی و تیز برنده لرستان روزانه بیش از ۹۰۰۰ کیلوگرم است

تی تی آنلاین/لرستان رئیس اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان کل تولید عفونی و اسیدی در منطقه تخریب شده بیش از 9000 کیلوگرم است.

ستایش دراکوند در گفت وگو با تی تی آنلاین، اظهار کرد: از سال 1381 مدیریت پسماندهای عفونی را در لرستان به شکلی منحصربفرد آغاز کردیم و در دو بیمارستان خرم آباد دستگاه های ضدعفونی نصب کردیم.

پس از این، با سرمایه گذاری از طریق سرویس، هر ساله این دستگاه را در اختیار سایر بیمارستان های منطقه قرار داده ایم.

رئیس اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اولویت ما در بحث پسماندهای عفونی این است که زباله ها را از مبدأ تفکیک کنیم به طوری که عادی، حاد و حاد، شیمیایی، دارویی و آفت، نابودی

دریکوند تصریح کرد: چهار نوع زباله در استان مدیریت می کنیم.

وی افزود: بیابان های مربوط به جنین و اعضا و اعضای پاره شده را در اینجا لحاظ نمی کنیم و تنها چهار بیابان مذکور را مدیریت می کنیم.

رئیس اداره بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان می افزاید: هر کدام از این پسماندها بنا به دلیلی که داریم با رنگ خاصی در منشا خود متمایز می شوند.

دریکوند گفت: پس از تفکیک، برای هر زباله یک ایستگاه موقت جداسازی می شود و پس از انتقال پسماندهای عفونی و حاد به محل دفع پسماندهای عفونی و حاد هر بیمارستان، عملیات بی خطرسازی انجام و پس از آن به حالت عادی تبدیل می شود. هدر؛ به همراه سایر پسماندها به شهرداری تحویل و به دفع نهایی یکی از پسماندهای هر شهر منتقل شد.

وی گفت: تمامی بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی استان به جز یکی از آنها به ماشین آلات دفع زباله مجهز هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: با تخصیص اعتبار به زودی دستگاه بی خطرسازی زباله در این دو مورد در بیمارستان نصب می شود.

درکند تصریح کرد: دو شرکت در خرم آباد و دورود داریم که اکثریت پسماندهای مشترک خصوصی مانند مطب، دندانپزشکی، آزمایشگاه و کلینیک را بر اساس مجوز و مجوز فعالیت از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان مدیریت می کنند. از علوم.

وی گفت: در مجموع تولید عفونی و حاد بیمارستان های لرستان روزانه 3156 کیلوگرم کاهش دارد.

رئیس اداره بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: روزانه 6113 کیلوگرم زباله در سایر مراکز بهداشتی درمانی، مطب ها، دندانپزشکان، آزمایشگاه ها و کلینیک ها تولید می شود که در مجموع 9269 کیلوگرم است.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا