علم و سلامت

ذخیره ۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان

تی تی آنلاین/ لرستان نمایندگان بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان گفتند: نماینده بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان بر اساس نیاز استانی توانست حدود 1200 نمونه خون بند ناف نوزاد را ذخیره کند.

زهرا صالحی نژاد به مناسبت روز جهانی خون قلب در گفت وگو با تی تی آنلاین، اظهار کرد: نماینده بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی لرست با توجه به نیاز استان های خود و در این زمان 11 سال است که مشغول به کار است. کانون توانسته است نمونه ای از حدود 1200 نوزاد را حفظ کند و این خدمات را در ایالت های استان نیز در جهت رفاه حال آموزش و پرورش خونخوار بومی استان ارائه می کند.

وی ادامه می دهد: خون نواری خونی است که در هنگام زایمان در مواد زائد بیولوژیکی رسوب می کند، زیرا این خون حاوی سلول های بنیادی بسیاری است که قابلیت تمایز و تکثیر را دارند تا جایگزین این سلول ها در بافت شوند. آنها می توانند به بهبود بافت های آسیب دیده و بهبود بافت های آسیب دیده کمک کنند.

صالحی نژاد افزود: با استفاده از این سلول ها توانایی درمان بیش از 100 نوع بیماری از جمله سرطان خون، تالاسمی، فلج مغزی، کم خونی، سیستم ایمنی و بیماری های ژنتیکی و غیره را دارد.

نماینده بانک خون جهاد دانشگاهی رویان لرستان تصریح کرد: با توجه به عدم آگاهی بسیاری از شهروندان استان از این دستاورد علمی، جامعه پزشکی به ویژه ماماها و جراحان چشم انتظار ارائه این خدمات درمانی به استان ما هستند. کمک.

وی افزود: خانواده ها می توانند تنها یک بار و در زمان زایمان از این فرصت استفاده کنند تا یک ماه قبل از تولد به عنوان نماینده بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی لرستان مستقر در خوابگاه جهادگران ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا