علم و سلامت

پشت پرده نایاب شدن دستمال کاغذی در بازار / اقتصاد دستوری حتی حریف دستمال کاغذی هم نیست!

نیما بصیری تهرانی از اعضای هیئت اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در شرایط کنونی رشد مواد سلولزی برای تولیدکنندگان گران تمام می شود، گفت: امروز سازمان حمایت قیمتی از مواد سلولزی دارد. او نظم ثابتی داشت و بنابراین تولیدکنندگان توجیه اقتصادی برای تولید ندارند.

پیگیری: مدیران محصول با سود برای به دست آوردن. اگر تولید توجیه اقتصادی تولیدکننده را نداشته باشد، دلیل تولید را از دست می دهد و اگر تولیدکننده سودی به دست آورد، می توانند هزینه های اضافی مانند دستمزد کارگران و حمل و نقل را بپردازند.

این فعال اقتصادی کمبود دستمال کاغذی و پوشاک در بازار را ناشی از تولید غیراقتصادی این محصولات در روستاها عنوان کرد و افزود: کارگران در تامین مواد اولیه با چالش جدی مواجه هستند و خریداران پس از فروش کالاها را پرداخت نمی کنند. “

پشت صحنه کمیاب بودن دستمال کاغذی در بازار/اقتصاد متشکل حتی مخالف دستمال کاغذی نیست!

بصیری با انتقاد از سیاست کنترل قیمت تصریح کرد: تجربه نشان داده است که کنترل اقتصادی در کوتاه مدت سودآور بوده و در بلندمدت به شکست منجر می شود.

اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان می توانند در شرایط آرام مواد اولیه را تهیه کنند و پس از تولید کالاهای تولیدی را با حاشیه سود معین عرضه کنند، گفت: تولیدکنندگان خواهان نوسانات در بازار نیستند، نوسانات قیمت می تواند سود لحظه ای به آنها بدهد. و حاشیه می خواهند: سود مطمئن و یکنواخت است و سود حاصل از حاشیه خرید مواد اولیه چندان جذاب نیست.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران از مادران خواست لباس های مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای برای فرزندان خود تهیه کنند زیرا این فروشگاه ها به مشتریان تخفیف می دهند و همچنین مادران هر چه زودتر برای فرزندان خود لباس بخرند. هزینه ها

با توجه به عدم برنامه ریزی و سیاست گذاری در تامین مواد اولیه نشان می دهد: در طرح خرید مواد اولیه ثبات نداریم و این بی برنامگی در شرایط تحریم بیشتر نمایان بود. مثلا جاذب گرد و غبار و خمیر باید از شیلی وارد شود، این محصول سه ماه در دریا می ماند تا کشتی آماده حمل این محموله به ایران شود.

به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره جامعه بهداشت ایران: تحریم ها نقش خود را در زندگی مردم رها کرده و سفره مردم را کمرنگ کرده است.

بصیری با بیان اینکه در اطراف آن بیش از 50 ماده پوشاک و همچنین چسب وارد می شود، اذعان داشت: در فرآیند تولید پودر جذاب وارداتی بودن این محصول و لایه های بیرونی و اسپندکس لباس ها نقش مهمی ایفا می کند. آنها در داخل کشور متولد می شوند.

بیشتر بخوانید:

217 256

دکمه بازگشت به بالا