علم و سلامت

پیکاپ جدید چینی مهمان بازار خودرو ایران می‌شود؟/ عکس

شرکت ZTE چند سالی می‌شود که در بازار پیکاپ‌های چینی، تقریبا شناخته‌ شده و جای پای خود را سفت است. این شرکت با پیکاپ بهمن G9 در ایران حضور دارد و به نظر می‌رسد که یکی دیگر از محصولات آن‌ها یعنی ZTE 1986 هم به زودی راهی کشور ما خواهد شد؛ آن هم با اسم پیکاپ آمیگ اهورا. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، آپشن‌ها و امکانات وانت آمیگ اهورا همراه می‌شویم و نهایتا به قیمت احتمالی آن در ایران نگاه می‌اندازیم.

مشخصات فنی پیکاپ آمیگ اهورا

وانت دوکابین اهورا

این پیکاپ در کشور چین، دقیقا 40 مدل مختلف دارد! از نسخه لانگ ویل و معمولی بگیرید تا مدل‌های 2 لیتری توربو، 2.4 و 2.5 لیتری یا حتی 2.8 لیتری که هر کدام از آن‌ها، هم مدل دیزلی دارند و هم مدل بنزینی. اما تمام موارد بالا را فراموش کنید چرا که پیکاپ آمیگ اهورا در ایران، با موتور 2 لیتری توربو شارژ (با کد HY4C20B) به میدان خواهد آمد.

پیکاپ آمیگ آهورا

اسم این موتور برای شما آشنا نیست؟ شاید باشد چرا که قبلا آن را در بایک BJ40 دیار خودرو و پیکاپ مکسوس VGV VX7 دیده بودیم. پیشرانه 2.0T در پیکاپ آمیگ اهورا در بهترین روز خود می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گیربکس پیکاپ آمیگ اهورا هم یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF 8AT است که هر چهار چرخ را درگیر می‌کند و سیستم حرکت 4WD را به راننده هدیه می‌دهد. البته این پیکاپ، گیربکس دستی هم دارد که نسخه دستی احتمالا به ایران نخواهد آمد.

آپشن ها و امکانات

پیکاپ آمیگ آهورا

در ادامه به سراغ لیست کاملی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در پیکاپ آمیگ اهورا می‌رویم که برای یک پیکاپ چینی، تقریبا قابل قبول هستند اما مواردی مثل سانروف یا کلاستر دیجیتال در میان آن‌ها به چشم نمی‌آید:

  • سیستم تعلیق دوجناغی در محور جلو و تعلیق فنر تخت در محور عقب
  • فرمان هیدرولیکی یا کمک برقی (آپشنال)
  • سیستم ترمز تمام دیسک
  • رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی و لاستیک‌های ۲۶۵/۶۵
  • سیستم ترمز ABS و EBD و EBA
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • ۲ ایربگ در نسخه استاندارد و چهار عدد در مدل فول آپشن
  • کمربند پیش کشنده
  • سنسور فشار باد لاستیک
  • ایزوفیکس
  • دوربین دنده عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور پارک در سپر عقب (استاندارد) و سپر جلو (آپشنال)
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • سیستم حرکت 4WD با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته ZF و قفل دیفرانسیل عقب
  • ۳ حالت رانندگی شامل حالت‌های اسپرت، اکو و نرمال
  • مال بند
  • فرمان مولتی فانکشن با روکش طرح چرم
  • کروز کنترل معمولی
  • ایمبولایزر
  • استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • تنظیم برقی صندلی راننده با تنظیم ۶ حالته و گرمکن (آپشنال)
  • مولتی مدیای ۷ اینچی لمسی
  • یک USB C و یک USB معمولی
  • شارژر فندکی
  • ۴ اسپیکر
  • چراغ‌های هالوژنی معمولی به همراه مه شکن
  • دی لایت و اتولایت
  • آینه برقی تاشو
  • سیستم تهویه مطبوع دستی

طراحی ظاهری و ابعاد

پیکاپ آمیگ آهورا

اندازه و ابعاد پیکاپ آمیگ اهورا در نسخه وارداتی به ایران، شامل ۵۴۴۹ میلی متر طول، ۲۰۵۵ میلی متر عرض و ۲۰۲۰ میلی متر ارتفاع است و فاصله محورها هم به ۳۲۳۰ میلی متر می‌رسد. فضای قسمت بار در پیکاپ آمیگ اهورا هم به ۱۵۳۰ میلی متر طول، ۱۶۲۰ میلی متر عرض و ۵۱۵ میلی متر ارتفاع می‌رسد.

وانت دوکابین آمیگ

اگر خلاصه بگوییم، این پیکاپ از بهمن G9 تقریبا چند سانتی متری بزرگ تر است اما تفاوت آن در برابر پیکاپ‌های سایز متوسط مثل کی ام سی T8، کاملا مشهود است. البته ماشین آمیگ اهورا در نسخه لانگ ویل، دقیقا رقیب آمیکو آسنا خواهد بود که طول آن تا نزدیک ۵.۶ متر هم می‌رسد اما فعلا از واردات آن خبری نیست.

پیکاپ آمیگ آهورا

درست مثل فوتون G7 یا سایر پیکاپ‌های چینی، این محصول هم سعی دارد تا جای ممکن، از آمریکایی‌ها کپی برداری کند و اگر کلمه‌های چینی را از روی آن حذف کنیم، شاید آن را با برخی از آمریکایی‌ها مثل پیکاپ‌های رم اشتباه بگیرید (البته شاید).

وانت دوکابین اهورا

جلو پنجره و چراغ‌ها، فرم درشتی دارند و کاری بودن خود را در چشم مخاطب فرو می‌کنند. اینجا هیچ نشانه‌ای از چراغ‌های LED یا طراحی مدرن نیست و این پیکاپ دوست دارد تا بیشتر مرد عمل باشد تا عروسک آفرودی. البته پیکاپ آمیگ اهورا در نسخه وارداتی به ایران، زد تی ای 1986 فیس لیفت مدل 2023 نام دارد و فرم جلو پنجره‌ در آن، کمی متفاوت از مدل 2023 است؛ یعنی ستون‌های موازی کرومی، جایگزین ستون‌های مشکی شده‌اند.

وانت دوکابین آمیگ

در نمای کناری هم چند نکته ریز وجود دارد؛ مثل فلاپ‌های پلاستیکی، رکاب پله‌ای، ستون‌های دو رنگ، رول گیج مشکی و به سبک جک T9 و نهایتا علامت سیستم رانندگی 4WD. معمولا اکثر پیکاپ‌ها در نمای عقبی، چیز خاصی برای گفتن ندارند و وانت دو کابین آمیگ اهورا هم از همین قاعده پیروی می‌کند. اما طراحان سعی کرده‌اند تا با کمی دستکاری در کاسه‌ی چراغ‌ خطرها، چهره‌ی این وانت را از سادگی در بیاورند.

طراحی کابین و داشبورد

پیکاپ آمیگ آهورا

پیکاپ آمیگ آهورا

پیکاپ آمیگ آهورا

داشبورد پیکاپ آمیگ اهورا در ساده‌ترین حالت قرار دارد و در روی آن می‌توانید یک مولتی مدیای ۷ اینچی، دکمه‌های تنظیم سیستم تهویه مطبوع و دریچه‌های بزرگ را پیدا کنید. غربیلک فرمان هم به دکمه‌های مولتی فانکشن و روکش طرح چرم مجهز شده است.

وانت دوکابین اهورا

وانت دوکابین آمیگ

این تصاویر به مدل پیکاپ آمیگ اهورا دستی مربوط می‌شوند اما وانت دوکابین آمیگ اهورا اتوماتیک هم دقیقا همین اتاق را دارد. در کنسول وسطی هم می‌توانید دکمه‌های اتوهلد، ترمز پارک برقی، گرم کن صندلی (آپشنال)، ESP و دکمه تنظیم حالت حرکت را انتخاب کنید که روی سه حالت: دو دیفرانسیل سنگین، دو دیفرانسیل سبک و تک دیفرانسیل (محور عقبی) تنظیم شده است. سه حالت رانندگی هم برای گیربکس و موتور تعریف شده که شامل حالت‌های اکو، اسپرت و نرمال می‌شوند.

پورت شارژ USB C و USB معمولی را هم در کنار شارژر فندکی، روی داشبورد حضور دارند. 4 ایربگ و 6 اسپیکر را هم هم فراموش نکنید. صندلی راننده هم در پیکاپ آمیگ اهورا فول آپشن، برقی و با تنظیم 6 حالته است.

قیمت پیکاپ آمیگ اهورا

پیکاپ آمیگ آهورا

شرکت اهورا صنعت در حال حاضر، هیچ عددی را برای قیمت وانت آمیگ اهورا اعلام نکرده است اما اگر به سراغ سایت‌های چینی برویم، متوجه می‌شویم که قیمت پیکاپ زد تی ای ۱۹۸۶ در مدل ۲ لیتری توربو شارژ، تقریبا ۱۷ هزار دلار است. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که احتمالا قیمت پیکاپ آمیگ اهورا در بازار ایران، حول و حوش ۲ میلیارد تومان می‌چرخد.

مزایا و معایب خرید پیکاپ آمیگ اهورا

پیکاپ آمیگ آهورا

مزایا

  • موتور 2 لیتری توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک ZF
  • سیستم حرکت 4WD
  • استاندارهای ایمنی مثل ESP، کنترل کشش، حرکت در سربالایی و ..

معایب

  • سیستم تعلیق فنر تخت در محور عقب
  • کابین و داشبورد ساده و معمولی
  • صندلی‌های نیمکتی در ردیف عقب

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانیدبه صفحه لیست قیمت روز خودرو در تی تی آنلاین مراجعه کنید.

227227

نشر مطالب پزشکی

به طور خلاقانه و منسجم، مفاهیم علمی پزشکی را به زبانی ساده و قابل فهم برای همه تبدیل می‌کنم. هدفم این است که هر کسی بتواند به سرعت به دانش پزشکی دسترسی داشته باشد.
دکمه بازگشت به بالا