اقتصادی

پیگیری اجرای ۱۶ سند همکاری بین ایران و سوریه

در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیئت همراه به سوریه ۱۶ سند همکاری بین ایران و سوریه به امضا رسید که امروز در کمیسیون پیگیری با حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ایران و محمدسامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، نشستی برای پیگیری اجرای این سندها برگزار شد.

به گزارش تی تی آنلاین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه، امروز در جلسه افتتاحیه کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به سوریه گفت: در این سفر ۱۶ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید و یکی از اصلی‌ترین وظایف ما در کمیسیون پیگیری برای اجرایی شدن این سندهاست.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: طبق تاکیدات روسای جمهور دو کشور باید هرچه سریع‌تر این تفاهمات را به مرحله اجرا برسانیم.

بذرپاش ضمن قدردانی از سفیران دو کشور گفت: تحول قابل توجهی در پیگیری‌ها و به سرانجام رسیدن پروژه‌ها رخ داده است.

وی به جلسه روز گذشته خود با وزیر حمل‌ونقل سوریه اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها حاکی از پیشرفت مناسب در امور و پروژه‌های مشترک بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و سوریه ادامه داد: دیدارهای متعدد و موثری نیز برای هیات سوری با مقامات و مسئولان ایرانی تدارک دیده شده تا مذاکرات درباره تفاهمات انجام شده، ادامه یابد.

ایجاد تحولات جدید در منطقه پس از سفر تاریخی رئیس جمهور ایران به سوریه

محمد سامر الخلیل وزیر اقتصادی و تجارت خارجی سوریه نیز در این نشست ضمن تشکر از دعوت وزیر راه و شهرسازی و میزبانی شایسته وی، بر تکلیف نهاده شده از سوی رئیس جمهور سوریه برای اجرایی شدن تفاهمات انجام شده در سفر تاریخی رئیس جمهور ایران تاکید کرد.

وی افزود: در این سفر و ملاقات تاریخی میان روسای جمهور ایران و سوریه نقطه تحول جدیدی در روابط اقتصادی و تجاری ایجاد شده است.

وزیر اقتصادی و تجارت خارجی سوریه گفت: شاهد تحولات جدیدی در منطقه هستیم و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه ملموس برسد.

سامرالخلیل اظهار کرد: تشکیل جلسه پیگیری بعد از تنها دو ماه از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه نشان دهنده جدیت ایران در اجرای توافقات مهم میان دو کشور دارد.

وی افزود: شب گذشته جلسه مهمی با وزیر داشتیم و موضوعات مهمی در بسیاری از حوزه‌ها مطرح شد که در حاشیه این جلسات برخی از جزئیات این توافقات اعلام خواهد شد.

گفتنی است، جلسه‌ افتتاحیه کمیته پیگیری اسناد و تفاهمات سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و محمدسامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه به عنوان رؤسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی دو کشور صبح امروز دوشنبه نهم مردادماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا