عمومیکسب و کار ویژه

چرا از گیج فشار خشک استفاده کنیم؟

سیستم لوله کشی در موتورخانه یک ساختمان یا واحدهای نفت و گاز همیشه پر از لوله، اتصالات و آنقدر شلوغ است که جزییات کوچک هرگز دیده نمی شود و وقتی دیده نمی شوند اهمیت آنها را احساس می کنیم. موارد زیادی وجود دارد اما باید گفت که از لوله ها گرفته گیج فشار تا پیچ ها همه چیز مهم است و باید در انتخاب و نصب آنها مورد توجه قرار گیرد تا به بالاترین بازدهی دست پیدا کند.

گیج فشار چیست؟

لوله ها و اتصالات همیشه دارای سیال متحرکی هستند که در فشار و دمای معینی کار می کند و تا زمانی که این دما و فشار در محدوده طراحی مهندسی باشد مشکلی پیش نخواهد آمد اما گاهی اوقات وقفه یا وقفه ای در کار ایجاد می شود. در سیستم لوله رخ می دهد که باعث کاهش یا افزایش فشار سیستم می شود.

هر دو عامل افت یا افزایش فشار سیال می تواند باعث خرابی یا ناکارآمدی خط لوله و بخشی از خط لوله شود، بنابراین باید این سیستم ها و فشار سیال را پایش کنیم، بنابراین برای این نظارت باید از فشارسنج استفاده کرد.

گیج های فشار می توانند معنای دقیق فشار مایعی که در داخل لوله ها و اتصالات جریان دارد را به ما نشان دهند و می توانیم حرکات غیرعادی مایعات داخل لوله ها و اتصالات را تشخیص دهیم.

سیالات هنگام عبور از فشارسنج ها می توانند فشار را در گیج فشار نشان دهند و قسمت های آنها فشارها از 0 تا 10 بار (اتمسفر) یا 0 تا 16 و حتی 0 تا 40 برای فشارهای بالاتر متغیر است. سیستم.

نام دیگر گیج فشار سنج است که برای خرید این محصول می توانید از این نام استفاده کنید و حتی برخی این اقلام لوله را با نام فشار گیج تعریف می کنند.

مانومتر چگونه وصل می شود؟

گیج‌های فشار معمولاً رزوه‌دار هستند و دارای یک اتصال پیچی هستند که می‌توان آن‌ها را به لوله‌ها یا تجهیزات حاوی مایعات متصل کرد، با اندازه معمول ½ اینچ و همچنین در اندازه ¾ اینچ موجود است.

دو نوع اتصال دنده وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

لینک زیر است

در فشار سنج های متصل از پایین، رزوه در زیر فشارسنج قرار گرفته و اتصال آن به صورت عمودی خواهد بود.

اتصال از پشت

در فشار سنج هایی که از عقب متصل می شوند، رزوه زیر فشار سنج است و اتصال آن باید افقی باشد.

نوع دیگر اتصال گیج فشار فلنجی است و پیچ و مهره از طریق فلنج متصل می شود.

فشار سنج های آلیاژی

جریان های الکتریکی موجود در بازار معمولاً از مس و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند که نوع فولاد ضد زنگ گران تر است و برای مایعات خورنده و محیط های سمی مناسب است.

انواع سرعت سنج موجود در بازار

فشار سنج های موجود در بازار ایران عمدتاً در دو مدل گیج فشار روغن و گیج فشار خشک می باشد. این دو مدل متفاوت هستند، اما فشار اولیه هر دو مدل فشارسنج نشان دهنده فشار سیال است. اما دقت یا کارایی اندازه گیری بین این دو مدل متفاوت است.

کاربرد مانومتر یا مانومتر چیست؟

گیج های فشار خشک نقش مهمی در دنیای صنعت و تجارت دارند. از جمله کاربردهای رایج فشارسنج های خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسور هوا

بسیاری از ماشین آلات صنعتی

یک پمپ

مخازن تحت فشار

لوله و لوازم جانبی

مانومتر خشک چیست؟

اندازه گیری خشک پرکاربردترین اندازه گیری در پروژه های صنعتی و تاسیساتی است. داخل این مانومتر خالی است و نشانگر فشار آب را نشان می دهد که در محصولات مختلف موجود است.

گیج های فشار خشک در اثر لرزش دستگاه های مکانیکی و لوله های متصل به آن ها دائماً می لرزند و این لرزش باعث می شود فشار سنج به لرزه درآید و میزان دقیق فشار سیال را نشان ندهد. بنابراین لرزش بازوهای فشار سنج یکی از مشکلات عمده مرتبط با این نوع فشارسنج ها می باشد.

یکی دیگر از مشکلات گیج های فشار خشک، تجمع رطوبت در ناحیه نمایشگر فشار سیال است که باعث می شود اعداد داخل گیج فشار محو شوند و اپراتور نتواند فشار سیال را ببیند.

در هوای سرد و با کاهش دما، رطوبت گیج های خشک خشک می شود، یعنی نمی توانیم اعداد را در گیج بخوانیم و دیگر مفید نیست.

مزیت فشارسنج های خشک کم هزینه بودن و بازده اقتصادی آنهاست که در حجم کمتری نسبت به انواع دیگر به دست می آید.

گیج فشار روغن چیست؟

گیج فشار روغن مشابه فشارسنج خشکی است که داخل آن با مایعی مانند گلیسیرین یا سیلیکون پر شده است و دلیل آن را بررسی می کنیم:

مایعاتی مانند گلیسیرین یا سیلیکون باعث ارتعاش سوزن گیج می شود و گیج می تواند عدد فشار بسیار دقیق تری را نسبت به نمونه خشک نشان دهد زیرا مایع روغن که ویسکوزیته بالایی دارد می تواند باعث ارتعاش سوزن فشار سنج شود.

علاوه بر این، گیج فشار روغن می تواند اصطکاک حرکت دست را در منطقه کاهش دهد، در نتیجه کارایی و عمر گیج فشار را افزایش می دهد، که به استدلال اقتصادی برای خرید و تعویض فشارسنج کمک می کند.

برای سفارش فشار سنج ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع فشار سنج می خواهید، اگر فشار سنج روغن می خواهید، فروشنده محفظه گیج فشار را پر از روغن می کند که در این صورت قیمت از این هم بالاتر می رود. وقتی خشک شود می شود.

دکمه بازگشت به بالا