عمومیکسب و کار ویژه

چرا کرم روی پوستم میماسه؟

چرا کرم پودر روی پوست صورتم میماسه ؟ من متخصص کرم پودر نیستم، اما اصول اولیه را می دانم – مانند اطمینان از اینکه آيا پرایمر صورتم با کرم پودر من سازگار است و لايه هاى زيادى از كرم پودر را روى پوستم قرار ندهم. ولی شاید ندانم که چرا کرم پودر روی صورتم دون دون میشه و یا اینکه چرا کرم پودر روی صورت نمی خوابد.

علیرغم پیروی از این قوانین اساسی، کرم پودر من تقریباً همیشه در امتداد خط مو، به ویژه در نزدیکی شقیقه هایم، جمع ميشود و روی صورتم پوسته پوسته یا صطلاحا” دون دون میشه و میماسه ! برای اینکه بفهمم چرا این اتفاق می‌افتد و یاد بگیرم چگونه از پوسته پوسته شدن و ماسیدن! آن روی پوست صورتم جلوگیری کنم، برای کمک با چند متخصص تماس گرفتم. پیشنهاد متخصصین به من استفاده از یک مرطوب کننده مثل کرم دست و صورت جوانه گندم ویتابلا قبل از زدن کرم پودر بود.

چرا کرم پودر روی صورتم میماسه ؟

به گفته پترسون، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا کرم پودر روی صورت نمی خوابد اما خبر خوب این است که قابل پیشگیری است. او می‌گوید: «متاسفانه ممکن است برای یافتن راه‌حل به آزمون و خطا نیاز باشد. یکی از رایج‌ترین دلایل، مخلوط کردن محصولاتی است که باهم سازگار نیستند – مانند استفاده از بر پايه سیلیکون با كرم پودر بر پايه آب.

پترسون می‌گوید: «سیلیکون‌ها در محبوب هستند زیرا به عنوان یک مانع برای گرما عمل می‌کنند. سعی کنید قبل از کرم پودر زدن، از یک برای از بین بردن هر گونه محصول موی باقیمانده در امتداد خط رويش موى خود استفاده کنید. بررسی کنید که آیا هر یک از محصولات موی شما حاوی سیلیکون است یا خیر. زیرا اگر ترجیح می دهید از محصولات آرایشی مبتنی بر آب استفاده کنید، ممکن است ایراد کار از کرم پودر شما باشد.

مهم است که اجازه دهید هر محصول پوستی قبل از کرم پودر زدن بر روی پوست صورت کاملا جذب شود – به خصوص اگر حاوی باشند. پترسون می‌گوید: «هیالورونیک اسید مانند یک آهن‌ربای رطوبت عمل می‌کند، با این حال، تمایل به نشستن روی لایه‌های بالایی پوست دارد. «اگر كرم پودر با محصولی که نرم‌ کننده‌ است، مانند صورت، در پوست قفل نشود، وقتی كرم پودر روی آن قرار می‌گیرد، می‌تواند پوسته پوسته یا دون دون شود.» مطمئن شوید که به محصولات مراقبتى خود زمان کافی برای جذب شدن کامل در پوست می دهید. بهتر است قبل از شروع آرایش و کرم پودر زدن، پنج تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.

در آخر، به یاد داشته باشید که از آرایش و زدن زیاد کرم پودر اجتناب كنيد تا روی صورت نماسه! لایه‌ هاى زياد كرم پودر یکی از مهمترین دلایلی است که باعث كيكى شدن؛ پوسته پوسته شدن و دون دون شدن؛ نه تنها در نزدیکی خط مو، بلکه در سراسر پوست صورت نیز وجود داشته باشد. آن وقت است که بمن مراجعه میکنید و میگویید: چرا کرم پودر رو پوستم نمیخوابه. پترسون توصیه می کند که به پوشش دهى كرمپودر خود توجه کنید. او می‌گوید: «بهتر است از یک لايه كم با پوشش کامل استفاده کنید تا چندین لایه!»

چگونه از پوسته پوسته شدن کرم پودر در خط موی خود جلوگیری کنیم؟

درک اینکه چرا کرم پودر رو پوستم نمیخوابه و چرا كيكى شدن آرایش شما نزدیک خط موی شماست، اولین قدم است. هنگامی که مقصر را شناسایی کردید، و ابزار آرايشى را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که دوباره کاری نمی‌شود.

برایانت می‌گوید: «اگرچه وقتی صورت‌مان را می‌شويیم و موهایمان را شامپو می‌زنيم، خط موی ما آبکشی می‌شود، اما به ندرت در مرکز توجه قرار می‌گیرد. “هنگام شستن صورت، موهای خود را به عقب بکشید تا خط مو مشخص شود و هرگونه تجمع در آن ناحیه را بشوييد. همچنین می‌توانید با يك ماساژ ملایم پوست سر را بشوييد تا رسوب‌هایی را که اغلب در اثر تجمع محصولات مو ایجاد می‌شود، از بین ببرید. توصیه می کنیم محصولات پوستی ویتابلا را امتحان کنید زیرا بدون اینکه رطوبت ضروری را از بین ببرد صورت شما را تمیز می کند.

همچنین می تواند اين مشكل را به حداقل برساند. پترسون اشاره میکند که: « به از بین بردن سلول‌های خشک و مرده پوست که ممکن است جلوى كرم پودر شما را گرفته و آن را پوسته پوسته و دون دون كند، کمک می‌کند. “مطمئن باشید که خط موی

یکی از دغدغه های خانم ها این است که چگونه خود را در طولانی مدت و بدون آنکه بر روی پوست بماسد، صاف و طبیعی نگاه دارند. ماسیدن کرم پودر می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد؛ از جمله نوع پوست، عدم انتخاب کرم پودر متناسب با نوع پوست، تمیز نبودن سطح پوست و یا نوع استفاده از کرم پودر. در این مقاله قصد داریم تا با مرور نکاتی مهم در این خصوص، به شما در جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی کمک کنیم.

جلوگیری از ماسیدن کرم پودر با شناخت پوست

پیش از هر چیز، نخست باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید بر اساس آن کرم پودری مناسب تهیه کنید. همانطور که می دانید کرم پودرهای مخصوص پوست خشک، دارای چربی بالایی هستند و برعکس کرم پودرهای مخصوص پوست چرب فاقد چربی هستند. بنابراین در صورتی که از کرم پودر مناسب پوست خود استفاده نکنید، علاوه بر ماسیدن کرم پودر بر روی پوست، به مشکلات دیگری نیز دچار می شوید.

از آنجایی که کرم پودر پایه اصلی آرایش یک خانم را تشکیل می دهد و تمام صورت را در بر می گیرد،  یکی از مهم ترین محصولات به شمار می آید. از اینرو، در صورتی که کرم پودر شما باکیفیت نباشد یا به خوبی بر روی پوست صورت زده نشود، آرایش شما نیز جلوه زیبایی نخواهد داشت. در مقابل، در صورتی که کرم پودر خود را به درستی و متناسب با پوست خود انتخاب کنید و از آن به خوبی استفاده کنید، این محصول آرایشی می تواند تمامی نقص های پوست شما را بپوشاند و سطحی صاف و یکدست را برای آرایش شما ایجاد کند.

تمیز بودن پوست

یکی از نکاتی که رعایت آن بسیار اهمیت دارد، تمیز بودن پوست پیش از استفاده از کرم پودر است. تمیز نبودن پوست صورت پیش از استفاده کرم پودر نه تنها نتایج مخربی برای پوست به همراه دارد، بلکه یکی از دلایل اصلی خراب شدن یا ماسیدن کرم پودر نیز است. استفاده از عطر و بادی اسپلش روی استخوان فک نیز سبب ایجاد آلودگی می شود. بهتر است یک خوشبو کننده بدن بجای ادکلن استفاده کنید. قیمت اسپری خوشبو کننده بدن ویتابلا بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

بنابراین پیش از استفاده از کرم پودر، حتما صورت خود را با پاک کننده مخصوص صورت شستشو دهید تا تمامی  باکتری ها و چربی های اضافه از سطح پوست پاک شود. سپس صورت خود را خشک کنید و از کرم پودر بر روی آن استفاده کنید. این کار مانع نفوذ باکتری ها به منافذ پوست می شود و در عین حال نیز از ترکیب شدن چربی پوست با چربی کرم پودر جلوگیری می کند. بنابراین کرم پودر به راحتی روی پوست می خوابد و شکل ماسیدگی به خود نمی گیرد.

نقش آبرسانی در کنترل ماسیدن کرم پودر

آبرسانی به پوست یکی از اقداماتی است که نه تنها به سلامت پوست و بهتر قرار گرفتن کرم پودر بر روی سطح پوست کمک می کند، بلکه دوام و ماندگاری آرایش را نیز افزایش می دهد. بنابراین پس از پاک کردن صورت خود، حتما از یک مخصوص پوست و سپس بر روی آن از کرم پودر استفاده کنید. این کار باعث مخملی شدن کرم پودر بر روی سطح پوست می شود و از جذب چربی کرم پودر در پوست جلوگیری می کند. دلیل آن این است که پس از استفاده از آبرسان، پوست شما از رطوبت کافی برخوردار است و در نتیجه چربی کرم پودر شما را جذب خود نمی کند و موجب می شود تا کرم پودر شما در طولانی مدت ظاهر مخملی خود را حفظ کند.

استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر

داشتن در مجموعه صورت واجب است؛ چرا که پرایمرها بسیار بااهمیت است زیرا منافذ پوست را پر می کنند، سطح آن را یکدست می سازند و در نهایت به افزایش ماندگاری آرایش می کنند. به همین دلیل خانم هایی که از پرایمر استفاده نمی کنند پس از آرایش نیز سطح پوستشان کاملا هموار و یکدست نیست.

علاوه بر آن، حتما دقت داشته باشید که از کرم پودر به میزان کافی بر روی صورت خود استفاده کنید زیرا کرم پودر بیش از اندازه، موجب ضخیم شدن پوست می شود و جلوه ای غیر طبیعی به پوست می دهد. به همین دلیل با هر حرکت بر روی پوست، خطوطی ظاهر می شود. همچنین کرم پودر زیاد به هیچ وجه به پوشاندن معایب کمک نمی کند و با میزان کمی از این محصول می توانید تمامی عیوب و ایرادات پوستی خود را پوشانید.

از کرم پودر درست استفاده کنید تا نماسد

نکته ای که ممکن است به آن توجه کمتری شود، اهمیت بسیار زیاد نوع زدن کرم پودر است. بسیاری از خانم ها از  براشی بزرگ برای این کار استفاده می کنند زیرا معتقدند که با استفاده از یک بزرگ کرم پودر به صورت یکنواخت در تمام سطح پوست صورت قرار می گیرد. در مقابل خانم های زیادی نیز از اسفنج آرایشی یا دست برای زدن کرم پودر استفاده می کنند.

نکته بسیاری مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشت، پخش کردن کرم پودر از مرکز صورت است چه این کار با براش انجام شود و چه با دست. پس از زدن کرم پودر نیز باید برای پوشاندن حلقه های سیاه زیر چشم از استفاده شود و در نهایت نیز می توان با استفاده از پنکیک تمام سطح پوست را یکدست و مات نمود. در پایان اگر از کرم پودر زیاد یا به صورت روزانه استفاده می کنید، حتما حداقل هر ماه، پوست صورت خود را لایه برداری کنید تا در طولانی مدت پوست تان زرد و ضخیم نشود. لایه برداری پوست موجب جذب راحت تر کرم پودر در پوست می شود و از ماسیدن آن جلوگیری می کند.

دکمه بازگشت به بالا