اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

نحوه انتخاب کرم پودر مناسب برای تمام سبک‌های آرایشی

یک کرم پودر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بافت سبک

یکی از ویژگی‌های  کرم پودر لاکچری کوین خوب بافت سبک و نرم آن است. اکثر خانم‌ها به طور روزانه از کرم پودر استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند که کرم پودر بافت نرم و مخملی داشته باشد تا به راحتی جذب پوست شود از طرف دیگر، این نوع کرم پودر آرایش را طبیعی تر و با زیبایی بیشتری نشان می‌دهد.

پوشانندگی

بدون شک یکی از معیارهای مهم در انتخاب کرم پودر به این مورد مربوط می‌شود. یک کرم پودر خوب با قدرت پوشانندگی بالا این امکان را برایتان فراهم می‌کند که تمام عیوب پوست مانند جای زخم، لک و جوش را به راحتی بپوشانید.

ضد حساسیت

چون  کرم روز و شب لاکچری کوین با پوست تماس مستقیم دارد در صورت انتخاب کرم پودر نامناسب و بی کیفیت، ممکن است مشکلات و حساسیت‌هایی بر روی پوست ایجاد شود که حتی گاهی اوقات می‌تواند جبران ناپذیر باشند. پس علاوه بر توجه به مرغوبیت و اصل بودن کرم پودر، هنگام خرید این مورد را نیز در نظر بگیرید.

محافظت کننده

در ترکیبات برخی از  کرم لاکچری کوین مرغوب و باکیفیت از ضد آفتاب استفاده می‌شود. این نوع کرم پودرها از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کنند بنابراین می‌توانند انتخاب مناسب تری باشند چون نیاز به استفاده از ضد آفتاب را کاهش می‌دهند.

حتما بخوانید:

نحوه انتخاب رنگ کرم پودر بر اساس رنگ پوست

هر کرم پودری که در بازار وجود دارد، نمی‌تواند برای پوست شما مناسب باشد. اولین قدم برای خرید کرم پودر مناسب، تشخیص رنگ پوست و انتخاب کرم پودر متناسب با آن است اما چگونه باید رنگ پوست خود را تشخیص دهیم؟

یکی از ساده ‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ پوست، نگاه کردن به رگ‌هایتان است.

اگر رگ شما مایل به سبز است، شما دارای رنگ پوست گرم هستید.

  1. اگر رگ مایل به بنفش یا آبی است، رنگ پوست شما سرد است.
  2. اگر نمی‌توانید رنگ رگ خود را تشخیص دهید یا فکر می‌کنید که به هردو رنگ ( آبی و سبز) تمایل دارد، رنگ پوست خنثی و طبیعی دارید.

کرم پودر مناسب پوست سبزه

اگر گزینه اول درباره شما صدق می‌کند، در این گروه قرار می‌گیرید. شما می‌توانید از کرم پودرهایی با رنگ‌های مایل به زرد استفاده کنید.

کرم پودر مناسب پوست روشن

برای افرادی که رنگ پوست شان سرد است، کرم‌هایی با ته رنگ صورتی انتخاب‌های مناسب تری هستند.

کرم پودر مناسب پوست گندمی

اگر در این گروه قرار می‌گیرید، فرد خوش شانسی هستید چون گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت و می‌توانید از هر دو رنگ ( صورتی و آبی) استفاده کنید.

شاید این مقاله برایتان مفید باشد:

بهترین برندهای کرم پودر از نظر پوشانندگی

کرم پودر لی لی نایت LiLi Night 113

کرم پودر رومئو Romeo L201

کرم پودر لی لی نایت LiLi Night 110

 راهنمای خرید کرم پودر مناسب پوست تان

قدم دوم برای انتخاب کرم پودر مناسب، تعیین نوع پوست تان است. به طور کلی پوست به 4 نوع تقسیم می‌شود: پوست چرب، خشک، معمولی ( نرمال) و مختلط. برای تشخیص نوع پوست روش‌های مختلفی وجود دارند که در ادامه یکی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید و سپس خشک کنید. 15 تا 20 دقیقه پس از خشک شدن صورت، یک دستمال کاغذی را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را بر نقاطی مانند بینی، گونه، پیشانی و چانه قرار دهید یا بر روی این نقاط بکشید.

به دستمال نگاه کنید؛ اگر هیچ گونه چربی مشاهده نکردید پوست شما خشک است و در غیر این صورت، پوست چربی دارید.
اگر برخی نقاط چرب و برخی دیگر خشک بود نشان می‌دهد که پوست صورت شما از نوع مختلط است و در نهایت اگر چربی جزئی بر روی دستمال مشاهده کردید، پوست معمولی یا نرمال دارید.

حالا که با نوع پوست خود آشنا شدید، کرم پودرهای مناسب با هر کدام را معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:

بهترین کرم پودر برای پوست چرب

پوست شما چرب و براق است و منافذ متعددی دارد. اگر از کرم پودر نامناسب با نوع پوست خود استفاده کنید به دلیل بسته شدن منافذ، پوست دچار جوش و آکنه خواهد شد. پس هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید و از کرم پودرهای فاقد چربی و مخصوص پوست خود استفاده کنید. بر روی لیبل برخی از این کرم پودرها کلمه oil free یا matt نوشته شده است.

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

برخلاف مورد قبلی اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از کرم پودرهایی که پایه روغنی دارند استفاده کنید. کرم پودرهای مخصوص پوست خشک، چهره شما را شاداب تر و زیباتر نشان می‌دهند و کمبود پوست تان را جبران می‌کنند.

بهترین کرم پودر برای پوست مختلط

افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند معمولا در ناحیه پیشانی و بینی پوست چرب و در سایر نقاط پوست خشکی دارند. اگر شما هم پوست مختلط دارید، لازم است در فصل‌های مختلف از کرم پودرهای متفاوتی استفاده کنید. برای مثال، در فصل تابستان که پوست چربی بیشتری دارد باید از کرم پودر مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید.

بهترین کرم پودر برای پوست معمولی

ایده آل ترین نوع پوست به این گروه تعلق دارد. اگر شما فرد خوش شانسی هستید و در این دسته قرار می‌گیرید می‌توانید از انواع کرم پودرهای مخصوص پوست معمولی یا نرمال استفاده کنید.

نکات طلایی

  • اگر از اسفنج برای پخش کرم پودر استفاده می‌کنید آن را بر روی صورت نکشید بلکه به صورت ضربه ای این کار را انجام دهید تا کرم به خوبی جذب پوست شود.
  • قسمت فک صورت، بهترین نقطه برای تست کرم پودر است. وقتی کرم را بر روی دست تان تست می‌کنید چون رنگ پوست دست با پوست صورت متفاوت است، ممکن است رنگ نامناسبی را انتخاب کنید.
  • همیشه از مقدار کمی کرم پودر استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه صورت شما را غیر طبیعی و مصنوعی نشان می‌دهد.
  • از کرم پودر بر روی گردن تان هم استفاده کنید تا با صورت یک رنگ شود.

ممنون که ما این مقاله همراه بودید امیدواریم اطلاعات مفیدی در زمینه در اختیارتان قرار داده باشیم. فروشگاه اینترنتی پیلتن شاپ دارنده بهترین و باکیفیت ترین می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول مورد نظرتان با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا