عمومیکسب و کار ویژه

چطور بازی در کامپیوتر نصب کنیم

آموزش نصب بازی کامپیوتری

  • قبل از استخراج بازی انتی ویروس را حتما غیرفعال نمایید.
  • فایل های فشرده شده با فرمت (RAR.) دارای ریکاوری 5% بوده است و تمامی فایل ها بررسی و تست شده اند واگر به هر دلیلی مانند قطع شدن و ناقص دانلود شدن فایل ها، ممکن است فایل فشرده شما در هنگام استخراج ارور هایی نظیر CRC و … بدهد. که شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Winrar از بخش Tools، گزینه ی Repair archive را بزنید تا پارتی که دارای مشکل است ترمیم شود. بعد از این مرحله فایل خراب را حذف کنید و اسم فایل ریکاوری شده را به اسم فایل مشکل دار تغییر نام دهید و سپس مجددا فایل ها را اکسترکت کنید.

نصب بازی های کامپیوتری، دیگر همانند گذشته سخت نیست و شما می توانید به راحتی با چند کلیک ساده، آن ها را نصب کرده و به راحتی به اجرای بازی مورد علاقه تان بپردازید. در این مقاله به اموزش نصب بازی در کامپیوتر پرداختیم و فهمیدیم که چگونه در کامپیوتر و لپ تاپ بازی نصب کنیم. در صورتی که هنوز هنگام نصب با مشکلاتی نظیر کرک کردن، عدم اجرا و مشکلات دیگری روبرو هستید، حتما در بخش نظرات سوالات خود را مطرح کرده تا تیم پشتیبانی پارسی گیم، در اسرع وقت به بررسی و حل مشکلات شما بپردازند.
نصب بازی‌های کامپیوتری گاهی اوقات به یک چالش بزرگ برای بسیاری از افراد تبدیل می‌شود برای همین دانستن نکات مهم در نصب بازی می‌تواند این چالش را برای شما حل کند. بازی‌های کامپیوتری محبوبیت بسیار زیادی بین همه دارند و اکثر کسانی که سیستم‌های قدرتمند دارند به دنبال بهترین بازی‌ها هستند و می‌توانند اوقات فراغت خود را با بازی کردن پر کنند. اما گاهی اوقات در هنگام نصب بازی مشکلاتی آزار دهنده پیش می‌آید که ممکن است که باعث اذیت ما در نصب بازی می‌شود. در این جا سعی بر این داشتیم تا روش‌های نصب بازی را با شما در میان بگذاریم و اگر مشکلی در هنگام نصب بازی برای شما پیش آمد آن را برطرف کنیم.

نصب بازی‌های کرک‌ دار

از نکات مهم در نصب بازی کرک کردن بازی می‌باشد. کرک کردن یعنی تغییر ساختار فایل بازی به منظور حذف کردن روش‌های حفاظتی شرکت سازنده بازی می‌باشد. شرکت‌های بازی ساز برای آن که بتوانند بازی‌های خود را به فروش برسانند به طوری که کاربران فقط از خود شرکت بازی‌ها را تهیه کنند، از انواع روش‌های حفاظتی برای محافظت از بازی استفاده می‌کردند. در این روش کافیست که ابتدا بازی را نصب کنید ولی وارد محیط بازی نشوید. در این جا معمولا کنار فایل نصبی بازی یک فایل کرک هم وجود دارد که با کپی کردن آن در محل نصب بازی، بازی کرک شده و قفل حفاظتی آن شکسته می‌شود. بعد به راحتی می‌توانید بازی را اجرا کرده و از آن لذت ببرید.

نصب بازی‌های بدون کرک

در نکات مهم در نصب بازی این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای نصب بازی تلقی می‌شود. در این روش کافیست تا سی دی یا دی وی دی مورد نظر را وارد دستگاه کرده و بعد اقدام به نصب بازی کنید. اکثر بازی‌های این مدلی دارای بسته آسان نصبی هستند و شما فقط با چند کلیک ساده و مشخص کردن محل نصب بازی اقدام به نصب بازی می‌کنید. امروزه بازی‌های بسیار زیادی منتشر شده و قطعا اکثر ما به دنبال نصب آن‌ها می‌باشیم ولی اکثر اوقات با یک مشکل نرم افزاری در نصب بازی مواجه می‌شویم که ممکن است کار ما را در نصب بازی با مشکل مواجع کنند. مشکلات سخت افزاری مربوط به سیستم عامل شما می‌شود و اکثر اوقات نیاز به ارتقاء سیستم دارید تا بتوانید بازی مورد نظر خود را نصب کنید اما مشکلات نرم افزاری این گونه نیستند و با رعایت چند نکته‌ی ساده به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را نصب کنید.

غیر فعال کردن ویندوز دیفیندر

اکثر بازی‌هایی که قصد نصب آن‌ها را داریم، به صورت کرک شده در اختیار ما قرار می‌گیرند و لازم است که بعد از نصب بازی کرک شوند. از نکات مهم در نصب بازی که باید به آن آگاه باشید این است که ویندوز دیفیندر و یا ویروس کش‌های دیگر بعد از اتمام بازی وقتی بازی را می‌خواهید کرک کنید، کرک را به عنوان یک ویروس می‌شناسد و از کرک شدن بازی جلوگیری می‌کند. به این منظور باید قبل از نصب بازی آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید تا فرایند نصب و کرک کردن بازی بدون مشکل اجرا شود. با انجام همین نکته‌ی ساده به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را نصب کنید.

خاموش کردن اینترنت

از نکات مهم در نصب بازی که گاهی اوقات و در نصب برخی از بازی‌ها باید به آن توجه داشته باشید قطع کردن اینترنت می‌باشد. برخی از بازی‌ها به وقتی شروع به نصب آن‌ها می‌کنید به طور خودکار برای دریافت آپدیت‌‌های جدید خود به سایت سازنده بازی متصل می‌شوند و وقتی بازی به سایت سازنده وصل شود، سایت مورد نظر مانع نصب بازی می‌شود. این کار به دلیل این است که ما از نسخه کرک شده بازی استفاده می‌کنیم پس لازم است تا با قطع کردن اینترنت مانع از برقراری اتصال بین بازی و شرکت سازنده شویم . میتوانید برای خرید بازی بتل نت بصورت رایگان از سایت ما اقدام کنید .

. اطمینان حاصل کردن از فضای مورد نیاز برای نصب بازی یکی دیگر از نکات مهم در نصب بازی نداشتن فضا برای نصب بازی می‌باشد. دقت داشته باشید که در نصب بازی باید فضایی که بازی برای نصب احتیاج دارد را در اختیارش قرار بدهید و درایوی را انتخاب کنید که فضای زیادی داشته باشد. همچنین سعی بر این داشته باشید که بازی را در درایو c نصب نکنید و از درایوهای دیگر برای نصب بازی استفاده کنید. سیستم مورد احتیاج برای نصب بازی از نکات مهم در نصب بازی که باعث بروز مشکل در نصب بازی می‌شود، مشخصات سخت افزاری است که بازی برای نصب شدن به آن احتیاج دارد.

در ابتدا باید با مشخصات سیستم خود آشنایی داشته باشید و بدانید که سیستم شما از چه پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و چه مقدار رم استفاده می‌کند. اگر لپ تاپ دارید و نمی‌دانید که مشخصات سخت افزاری سیستم شما چیست خیلی راحت با سرچ کردن نام لپ تاپ خود در اینترنت مشخصات لپ تاپ خود را پیدا کنید ولی اگر سیستم خانگی دارید، با مراجعه به بخش تنظیمات سیستم خود این مشخصات را به دست بیاورید. قدم بعدی و از نکات مهم در نصب بازی داشتن اطلاعات سخت افزاری است که بازی برای نصب به آن احتیاج دارد. اگر سی دی یا دی وی دی بازی را تهیه کرده‌اید معمولا در پشت جلد بازی این اطلاعات درج شده است ولی اگر بازی را دانلود کرده‌اید حتما قبل از دانلود بازی به مشخصاتی که در سایتی که قصد دانلود بازی را دارید، درج شده است توجه کنید.

انواع نسخه‌های بازی

در هنگام دانلود بازی شما با نسخه‌های متفاوتی از بازی روبرو می‌شوید که می‌تواند در نصب بازی به شما کمک کند و جزو نکات مهم در نصب بازی به شمار می‌آیند. در زیر ما تمام نسخه‌هایی که برای نصب بازی وجود دارد را برای شما آورده‌ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید نسخه مورد نظر را دانلود کرده و نسب به نصب بازی اقدام کنید.

نسخه GOG

برخی از بازی‌ها نیازی به کرک ندارند و این برای زمانی بود که سازندگان بازی، بازی‌ها را بدون قفل و اطلاعات حفاظتی منتشر می‌کردند. توجه داشته باشید که نسخه GOG جزو نسخه‌های کامل برای نصب تلقی می‌شود. از نکات مهم در نصب بازی که در مورد این نسخه باید بدانید این است که این نسخه دیگر نیازی به کرک شدن ندارد و بعد از دانلود بازی کافیست تا فایل را اکسترکت کنید و بازی را نصب کنید.

جمع بندی

به طور کلی نکات مهم در نصب بازی بسیار گسترده و شرایط بسیار زیادی را دارد. از سیستم سخت افزاری گرفته تا مراحل نصب و انتخاب نسخه مورد نیاز شما برای نصب همه می‌توانند یک چالش جدید برای شما باشند اما فقط با داشتن اطلاعات کمی از کامپیوتر به راحتی می‌توانید هر نسخه از بازی را که دوست دارید دانلود کرده و آن را نصب کنید. امیدواریم این مطلب از وبلاگ مفید و موثر بوده باشد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا