علم و سلامت

چند نکته در مورد سوختگی

سوختگی درجه یک بسیار رایج است و اغلب پس از لمس تصادفی موی داغ، فر یا حتی صاف رخ می دهد. آفتاب سوختگی را نیز می توان اولین قدم برای سوختگی دانست. برخلاف سوختگی های درجه دو یا سه که شدیدتر از سوختگی های درجه یک هستند، فقط لایه سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند.

به گزارش تی تی آنلاین، اکثر سوختگی های درجه یک جدی نیستند، اکثر آنها در خانه قابل دانلود هستند. اما اگر این سوختگی ها به درستی درمان نشده باشند، باعث ایجاد درد و زخم های زیادی روی پوست می شوند.

او در سلسله مقالات مستقل به درماتولوژیک اشاره کرد.

1- محل آتش سوزی را خنک کنید. بلافاصله محل سوختگی را در آب سرد فرو می برم. این کار را حدود 10 دقیقه یا تا زمانی که درد کاهش یابد انجام دهید.

دو تا سه بار در روز از وازلین برای سوختن استفاده کنید. مالیدن پماد، خمیر دندان یا کره در حین احتراق ممکن است باعث عفونت شود. از آنتی بیوتیک یا موضعی استفاده نکنید.

3- محل سوختگی را با نه چوب و یک باند استریل بپوشانید. اگر باعث ایجاد پوسچول شوند با سوزاندن پوشش خود بهبود می یابند. تاول ها نمی شکند

داروهایی که برای تسکین درد و کاهش التهاب نیازی به تجویز پزشکی ندارند.

5. از محل سوختگی در برابر نور خورشید محافظت کنید. پس از درمان سوختگی، از ناحیه در برابر آفتاب در سایه محافظت کنید، لباس محافظ بپوشید یا از طیف وسیعی از ضدآفتاب های ضدآب استفاده کنید. این کمک خواهد کرد که جای زخم کمتر از به خصوص زمانی که قرمزی ناشی از سوزش باشد، به خصوص در افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، گاهی تا هفته‌ها ادامه می‌یابد.

سوختگی های درجه یک معمولا نیاز به درمان مناسب دارند. اما در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنید تا ببینید که آیا اولین مرحله روی پوست شما تأثیر زیادی می گذارد، آیا در نوزادی یا پیری می سوزد یا یک بیماری زمینه ای یا دیابت وجود دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا