علم و سلامت

چه گروه‌هایی باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

شیوع مجدد ویروس کرونا در چین و مصادف شدن آن با تعطیلات سال نو و افزایش سفرهای خارجی نگرانی‌هایی را در مورد شیوع مجدد این ویروس و بیماری کشنده در این کشور ایجاد کرده است که دومین مورد از ابتلا به این بیماری است. آخرین بیماری آمار وزیر بهداشت در کشورهای مبتلا به بیش از 7.5 میلیون نفر، 144675 نفر مبتلا شده است.

به گزارش تی تی آنلاین، بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 65 میلیون و 150 هزار و 423 نفر نوبت اول، 58 میلیون و 561 هزار و 735 نفر نوبت دوم و 31 میلیون و 398 هزار و 563 نفر نوبت سوم فوق را دریافت کردند. تعداد واکسن های تزریقی در کشور در حالی به ۱۵۵ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۲۱ دوز رسید که وزارت بهداشت در ابلاغیه ای به معاونت های علوم پزشکی دانشگاه های بهداشتی کشور اجرای مصوبه کمیته ملی واکسن را مورد تاکید قرار داد.

دکتر. مختاری آزاد، دکتر و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران وی همچنین با بیان اینکه این ویروس با موفقیت به اپیدمی تبدیل نمی شود، افزود: درصد ابتلا به این ویروس همزمان با دوره سرماخوردگی کووید است.

بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، تمامی افرادی که آخرین دوز واکسن را در شش ماه گذشته دریافت کرده اند یا افرادی که در گروه حساس قرار دارند و بیماری زمینه ای دارند، باید دوز دیگری از واکسن دریافت کنند.

این پزشک با انتقاد از خطر سهل انگاری در استفاده از ماسک به ویژه توسط بیماران، بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اعضای خود تاکید کرد.

بر اساس ابلاغیه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و با توجه به تایید کمیته ملی واکسن، افراد بالای 18 سال مبتلا به بیماری زمینه ای و حداقل شش ماه از آخرین دوره واکسیناسیون گذشته باشد. یک رکورد باید دوز واکسن کووید-19 را دریافت کند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا