علم و سلامت

چه گروه‌هایی در معرض کووید طولانی قرار دارند؟

در تلاش برای شناخت بهتر کووید در طول زمان، متخصصان پزشکی شش گروه از افراد را شناسایی کرده‌اند که ممکن است در معرض خطر بالای سندرم تکاملی پس از کووید باشند.

به گزارش تی تی آنلاین با وجود گزارش‌ها و مطالعات گسترده‌ای که در درازمدت انجام شده است، این وضعیت پزشکی همچنان یک راز باقی مانده است. کارشناسان هنوز علت اصلی کووید را در درازمدت درک نکرده‌اند، بنابراین توجه خود را معطوف به جلوگیری از افزایش احتمال ابتلا به این بیماری کرده‌اند.

کارشناسان در تحقیقات خود این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که چه افرادی پس از وقوع اولین عفونت با کروناویروس در معرض خطر ابتلا به عفونت مداوم کوویدایی هستند. مجله آمریکایی فورچون پس از مشورت با چندین متخصص، فهرستی از شرکت‌هایی را که در معرض خطر ابتلا به عوارض مزمن هستند، به کوویدا ارائه کرد.

1 توضیح چندگانه کووید: مردانی که اغلب به کووید-19 مبتلا می شوند، صرف نظر از شدت بیماری، در معرض خطر عفونت طولانی مدت کوویدای هستند. نتایج این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به عفونت مداوم کووید با هر مورد افزایش می یابد.

2. بیماران با بار ویروسی بالا: بر اساس مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است، کوویدای طولانی مدت در مردانی که در زمان عفونت حاد عفونت ویروسی بالاتری داشتند، بیشتر احتمال دارد.

3. بیماران مبتلا به آنتی بادی های خودایمنی در گردش هستند: اتوآنتی بادی ها پروتئین های ایمنی هستند که به اشتباه به اندام های انسان حمله می کنند و بر آنها اثر می گذارند. مطالعات نشان داده است که چگونه بیمارانی که آنتی بادی های خود ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرفه هستند. کارشناسان افزایش تعداد اتوآنتی بادی ها را در خون این مردان مشاهده کرده اند، اما هنوز مشخص نیست که چگونه و چرا چنین است.

4. AEGSI با ویروس Epstein-Barr: طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده (CDC)، بسیاری از مردم این کشور آگاهانه در دوران کودکی به این ویروس مبتلا نمی شوند. سندرم اپشتین بار می تواند باعث خستگی مزمن شود که علائمی شبیه به کووید طولانی مدت دارد. علاوه بر این، کارشناسان دریافتند که برخی از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت دارای سطوح بالایی از ویروس اپشتین بار واکنشی در خون خود هستند.

5. بیماران مبتلا به علائم عصبی حاد در کووید: شواهدی مبنی بر اینکه افرادی که علائم عصبی مانند سردردهای شدید در عفونت حاد کرونا را تجربه می کنند، ممکن است به کووید-19 طولانی مدت مبتلا باشند. یک نورون توسط یک ویروس کرونا آسیب می بیند که باعث علائم مزمن مانند تنگی نفس و خواب آلودگی می شود.

6. ملی Unvaccinatus: اگرچه اطلاعات متناقضی در مورد اینکه آیا واکسن های کووید-19 می توانند خطر ابتلا به کووید-19 پایدار را کاهش دهند وجود دارد، بسیاری از کارشناسان موافق هستند که واکسن های کمکی عوارض جدی ناشی از ویروس را کاهش می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا