عمومیکسب و کار ویژه

چگونه در کنکور موفق شویم؟ (بهترین راه حل های تجربه شده)

با نزدیک شدن به زمان امتحان، همه داوطلبان امتحان سعی می کنند بهترین راه ها و روش ها را برای مطالعه مطالب درسی بیاموزند. شاید راه های عجیبی را امتحان کرده باشند. شما در کتابخانه قفل شده اید تا خودتان مطالعه کنید و نتیجه بگیرید، اما حداقل 22 راه خوب وجود دارد! پس با استفاده از این روش های علمی اثبات شده می توانید بدون ترس با هر امتحانی روبرو شوید و در امتحان موفق شوید.

1. قبل از خواب مطالعه کنید

برای موفقیت در کنکور قبل از خواب مطالعه کنید

داستان های شبانه برای کودکان. به جای خواندن کتاب داستان، چند دقیقه قبل از خواب مطالعه کنید. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تثبیت می کند، به طوری که همه چیزهایی را که قبل از خواب مرور کرده ایم به خاطر می آوریم. اما سعی نکنید تمام کارهای خود را به تخت خود منتقل کنید، زیرا خواب راحت شبانه سخت خواهد بود.

2. در فواصل منظم مطالعه کنید

برای گذراندن موفقیت آمیز کنکور با فاصله زمانی برنامه ریزی شده مطالعه کنید

یک روش یادگیری جدید به نام تکرار فاصله دار وجود دارد که در آن اطلاعات به تکه های کوچک تقسیم می شوند و به طور مکرر در یک دوره زمانی طولانی مرور می شوند. بنابراین سعی نکنید تمام جدول تناوبی را به یکباره حفظ کنید تا امتحان ACE داشته باشید. در عوض، هر روز چند خط یاد بگیرید و روز بعد قبل از خواندن یک خط جدید، سطرهای قدیمی را مرور کنید.

3. داستان را بگویید

برای قبولی در کنکور داستان بگویید

برای موفقیت در کنکور مطالب حفظ شده خود را به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات آن مطالب برای شما معنادارتر شود. به عنوان مثال، برای به خاطر سپردن ردیف شانزدهم جدول تناوبی حاوی عناصر O، S، Se، Te و Po، به ترتیب، می توان کارهایی را انجام داد: رئیس سینه را می زند، فشردن.

4. تغییر مکان

برای موفقیت در امتحان موقعیت خود را تغییر دهید.

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر هر روز موضوعی را در مکانی متفاوت مطالعه کنیم، امکان فراموشی موضوع مورد نظر را کاهش می دهد. هر بار که محل مطالعه خود را تغییر می دهیم (مثلاً از کتابخانه به کافی شاپ یا از کافی شاپ به شهربازی)، مغز خود را مجبور می کنیم تا ارتباط جدیدی با مطالب برقرار کند و در نتیجه هر بار حافظه قوی تری خواهد داشت. برای انتخاب رشته موفق می توانید از مشاوره انتخاب رشته پوردستمالچی استفاده کنید.

5. زمینه یادگیری را تغییر دهید

برای قبولی در کنکور رشته تحصیلی خود را تغییر دهید

به یک موضوع پایبند نباشید، هر بار چیزهای مختلف را بررسی کنید. این تکنیک ما را آماده می کند تا از یک استراتژی مناسب برای یافتن راه حلی برای مشکل خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، برای تمرین ریاضی، اگر فقط مسائل تقسیم را به طور مداوم حل کنیم، بدون فکر می دانیم که فقط باید این کار را انجام دهیم. اما اگر مجموعه ای از مسائل مستلزم ضرب، تقسیم و جمع و سایر عملیات های ریاضی باشد، باید لحظه ای صبر کنیم و فکر کنیم که کدام روش به ما پاسخ درست می دهد.

6. خودتان را امتحان کنید

برای قبولی در آزمون ورودی خود را امتحان کنید

خودآزمایی روشی عالی برای آمادگی برای کنکور است. اگر به یاد دارید پنجمین پادشاه قاجار چه کسی بود، نگران نباشید. هرچه به خاطر سپردن چیزی در عمل سخت تر باشد، در آینده در زندگی واقعی آسان تر خواهد بود.

7. بنویسید

برای قبولی در کنکور بنویسید

از مهارت های نوشتاری خود برای موفقیت در کنکور نهایت استفاده را ببرید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی چیزی می نویسیم، نسبت به زمانی که آن را تایپ می کنیم، در ذهن ما امن تر می ماند. مهم ترین قسمت های برنامه خود را روی کاغذ دیگری بازنویسی کنید.

8. زیاد بخوانید

برای قبولی در کنکور سخت مطالعه کنید

خواندن کلمات با صدای بلند به شما کمک می کند تا آنها را از دو طریق حفظ کنید: دیدن کلمات و شنیدن کلمات. البته در این شرایط هیچ تضمینی وجود ندارد که از کتابخانه اخراج نشوید.

برای حفظ تمرکز

9. نوشیدنی بنوشید

برای قبولی در آزمون آب بنوشید

به یک کافه بروید و یک نوشیدنی کافئین دار سفارش دهید. چندین مطالعه نشان داده است که قهوه و چای سطح هوشیاری را بالا نگه می دارند، به خصوص در محیط خواب آلود کتابخانه، حتی کمترین ضایعات رزینی نیز می تواند توجه ما را جلب کند.

10. خودتان را بردارید

خود را برای موفقیت در امتحان آماده کنید

خودتان را فراموش نکنید که کنکور را ترک کنید یک کلوچه سالم بخورید، از خانه خود در خیابان راه بروید، پنج دقیقه در اینترنت گشت و گذار کنید. چی با عث خوشحالی شما میگردد دانستن اینکه خواندن چند صفحه اضافی می تواند تفاوت زیادی در نمره آزمون شما ایجاد کند، جلوگیری از به تعویق انداختن روز قبل از آزمون را آسان تر می کند.

11. به صورت گروهی مطالعه کنید

مطالعه برای موفقیت در آزمون گروهی

در حالی که کار گروهی برای همه مطلوب نیست، یادگیری گروهی می تواند برای کسانی که سود کمی از کار گروهی دارند مفید باشد. هر چند روز یک‌بار با دوستان خود دور هم جمع شوید تا دروس خود را مرور کنید. برای یک کار خاص، مانند تهیه تنقلات، انتخاب موسیقی، یا رهبری گروه برای رسیدن به هدف، مسئولیت یک نفر را محول کنید.

منبع: وب سایت محمدرضا پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا