بین الملل

کاخ سفید : ایران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند

به گزارش تی تی آنلاین، کاخ سفید به توقیف کشتی MSC AIRES وابسته به رژیم صهیونیستی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش تی تی آنلاین، «آدرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز شنبه گفت که واشنگتن فوری خواستار آزادی این کشتی و خدمه بین‌الملی آن است.

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید درحالیکه آمریکا هرگز حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق را محکوم نکرده، مدعی شد که توقیف یک کشتی غیرنظامی که دست به اقدام تحریک آمیز نزده، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

واتسون در حساب ایکس خود مدعی شد که خدمه این کشتی شامل تبعه‌هایی از هند، فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی بودند.

وی اینطور مطرح کرد که این باید محکوم شود و آمریکا با شرکای خودایران را برای اقدام‌هایش پاسخگو می‌کند.

رزمندگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز، شنبه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد، با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسرائیلی به‌نام «ایال عوفر» است.

شرکت کشتیرانی زودیاک که در بانک‌های داده عمومی به‌عنوان مالک کامپو اسکوئر آمده، متعلق به ایال عوفر، میلیارد اسرائیلی است.

نشر بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا