اقتصادی

کاهش تقاضا عامل کاهش پروازها و زمین‌گیرشدن هواپیماها

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: کم مسافر تقاضا کاهش عامل و حداقلی از پروازهای داخلی که البته به دلیل توجه مردم به توصیه های گرفته شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کورونا و ماه رمضان است.

رضا جعفرزاده در مصاحبه با یاهو! پژوهش: در صورتی که استانهای دیگر از محدودیت های خود را برای پذیرایی از مسافران و ارائه خدمات مختلف به آنها را به توقف و شرایط در این زمینه به حالت قبلی نرم افزار. مشکل به بازگشت به وضعیت پروازهای داخلی به حالت سابق وجود ندارد.

وی افزود: معمولا هر سال در ماه رمضان, پروازهای داخلی کمتر از فواصل زمانی دیگر است و در این سال شاهد شیوع ویروس کرونا قبل از مناسبت ماه رمضان بودند و همین مشکل بود پروازها از چند سال پیش به مراتب کمتر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در شرایط کنونی به غیر از این مسائل است که باعث شیوع ویروس کرونا وجود دارد کم است و تقاضا از مردم برای پروازهای داخلی یکی از مهم ترین دلایل پایین پرواز و فلج کننده از هواپیماهاست. البته در حال حاضر در تمام کشورهای جهان پرواز با مشکل مواجه شده و هواپیما به دلیل شیوع کرونا ویروس فلج شده اند.

جعفرزاده در مورد میزان خسارت به شرکت های هواپیمایی داخلی ناشی از شیوع ویروس کورونا و استرداد بلیت هواپیما در ماه گذشته به میزان دقیق خسارت وارده به ایرلاینهای داخلی هنوز هم نمی تواند محاسبه شده است و در ادامه به وضعیت پروازهای داخلی به روال عادی بازنگشته است و ضرر و زیان ادامه دارد و در حال حاضر بررسی و پیگیری پرداخت به شرکت ما هستند.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا