اقتصادیعمومی

کدام بروکر حساب سنتی دارد؟

به زبان ساده، حساب سنت به حسابی گفته میشود که ارز پایه آن سنت است، یعنی واحد کوچکتر از دلار و همین امر سبب میشود که برای مثال اگر 10 دلار در آن واریز کنید، 1000 سنت داشته باشید. این کار کمک می‌کند هم پول کمی را در ابتدای شروع معامله‌گری وارد بازار کنید و هم عدد آن‌قدر بالا باشد که دستتان برای ترید کردن باز باشد. در حساب‌های عادی شما با 10 دلار نمی‌توانید تریدی باز کنید زیرا مارجین شما کافی نخواهد بود. دقت کنید که در برخی بروکرها به حساب سنت، حساب نانو نیز گفته میشود.

بروکرهایی که حساب سنتی دارند

ما برای اینکه شما بدانید کدام بروکرها حساب سنت دارند که بتوانید برای شروع معامله‌گری خود در آن‌ها ثبت نام کنید، فهرستی آماده کرده‌ایم که مهم‌ترین کارگزاری‌های دارای حساب سنت را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. بروکر آلپاری
  2. بروکر آی اف سی مارکتس
  3. بروکر دلتا اف ایکس
  4. بروکر فیبوگروپ
  5. بروکر کلایمکس پرایم
  6. بروکر لایت فایننس
  7. بروکر نیکس
  8. بروکر فارکس چیف

لیست بروکرهای دارای حساب سنتی

حساب سنتی در فارکس یک حساب معاملاتی است که موجودی را به جای دلار، به سنت محاسبه می‌کند. حساب‌های سنتی امکان معامله با اندازه‌های لات بسیار کوچک‌تر از یک جفت ارز را فراهم می‌کند. یک حساب سنتی بسیار شبیه به حساب معمولی فارکس است. محبوبیت حساب‌های سنتی بیشتر بین معامله‌گرانی است که به دنبال راه‌های کم ریسک‌تر برای معامله هستند. معامله‌گران حرفه‌ای نیز از این حساب‌ها برای تست و آزمایش استراتژی‌های جدید استفاده می‌کنند.

معمولاً حداقل سپرده در بروکرهای دارای حساب سنتی بسیار ناچیز است و ممکن است برای شروع فقط به 10 دلار یا بسیار کمتر نیاز داشته باشند. هنگامی که با استفاده از یک حساب سنتی معامله می‌کنید، موجودی حساب شما به سنت نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر 10 دلار به حساب خود واریز کنید، به صورت 1000 سنت در حساب معاملاتی شما منعکس می‌شود. در نتیجه، اگر یک تراکنش 100 واحدی انجام دهید (که معمولاً در یک حساب استاندارد 100 دلار است)، تنها 1 دلار در یک حساب سنتی خواهد بود.

حساب‌های سنتی به شما این امکان را می‌دهد تا محیط واقعی معامله را با حداقل میزان ریسک درک کرده و تجربه کنید. این شرایط فرصتی را برای یادگیری معاملات، توسعه استراتژی‌ها و کسب تجربه بدون ترس از ضرر مالی فراهم می‌کند. علاوه بر این، معامله‌گران را قادر می‌سازد تا ریسک خود را به طور مؤثرتری، با انجام معاملات کوچک‌تر، مدیریت کنند. در ادامه برخی بروکرهای محبوب میان ایرانیان را بررسی می‌کنیم و به این موضوع می‌پردازیم که آیا این بروکرها حساب سنتی دارند یا خیر.

حساب سنتی آلپاری

آلپاری اولین بار در سال 1998 تأسیس شد و شهرت خوبی در بازار فارکس به دست آورد و امروزه بیش از دو میلیون معامله‌گر را تامین می‌کند. این کارگزار با ارائه ویژگی‌ها و خدمات معاملاتی کاربرپسند و متنوع که به طیف گسترده‌ای از سبک‌های معاملاتی، اهداف و سطوح سرمایه‌گذاری پاسخ می‌دهد، خود را متمایز کرده است. بروکر آلپاری دسترسی به طیف وسیعی از ابزارهای بالقوه را برای معامله، از جمله بیش از 60 جفت فارکس، با پورسانت‌ها و اسپردهای رقابتی فراهم می کند که بسته به نوع حساب شما از 0.4 پیپ شروع می‌شود.

طبق اطلاعات سایت آلپاری حساب‌های معاملاتی تحت نظارت و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند. این حساب‌ها شامل حساب استاندارد، مایکرو، پرو و ECN هستند. هدف این حساب‌ها ارائه یک تجربه معاملاتی پویا به معامله‌گران است که با نیازها، اهداف، ریسک و سبک‌های معاملاتی آنها مطابقت داشته باشد.

حساب سنتی یا مایکرو برای معامله‌گران تازه‌کار مناسب است. حداقل سپرده پنج دلار، پوند یا یورو تمام چیزی است که برای افتتاح یک حساب میکرو و شروع معامله در بازارهای زنده لازم است. تازه‌کارها می‌توانند مهارت‌های معامله فارکس خود را، بدون خطرات بالای سایر حساب‌ها، امتحان کنند. حساب نانو یا مایکرو در بروکر آلپاری با ارز پایه یورو و دلار به صورت سنتی در دسترس است. لوریج این حساب تا 1:500 بوده و توسط پلتفرم متاتریدر 4 به کاربران ارائه می‌شود.

تفاوت حساب سنتی و استاندارد چیست

به عنوان مثال برای معاملات یک لات استاندارد در جفت ارز EUR/USD (با در نظر گرفتن لوریج یک به یک) معامله گر می بایست 100 هزار دلار سرمایه در حساب داشته باشد.

در صورتی که یک لات در حساب سنت فارکس نیاز به هزار دلار سرمایه دارد.

معامله گرانی که در ابتدا قصد آشنایی با نحوه انجام ترید در بازار فارکس را دارند بهتر است با حساب سنت فارکس معاملات را با سرمایه کمتر شروع کرده و بعد از کسب تجربه اقدام به تغییر به حساب های استاندارد و ای سی ان کنند.

در این بین بسیاری از معامله گران حرفه ای و با تجربه در بازارهای مالی مانند فارکس برای تست کردن استراتژی های معاملاتی خود اقدام به افتتاح حساب بروکر با حساب سنتی می کنند.

تست کردن استراتژی های معاملاتی در حساب دمو فارکس نیز قابل انجام بوده و اما زمانی که بحث سرمایه در میان باشد، فاکتورهایی مانند احساسات Sentiment کمرنگ تر خواهد شد.

حساب سنتی فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ در میان انواع حساب های معاملاتی، حساب سنت با امکان واریز حداقل 0 سنت را به معامله گران عرضه کرده است.

در انواع حساب فیبوگروپ بسته به اینکه کمیسیون از معامله گران دریافت شود، حساب ها دسته بندی شده است.

در حساب سنتی فیبو گروپ معامله گران می توانند در پلتفرم متاتریدر 4 با لوریج حداکثر 1:1000، بدون کمیسیون و اسپرد شناور از 0.6 پیپ افتتاح حساب را انجام دهند.

نوع اجرای سفارش بصورت No dealing desk یا NDD می باشد.

بروکر آ مارکتس (AMarkets)

یکی دیگر از نمونه‌های بروکر فارکس برای ایرانیان، کارگزاری آ مارکتس (AMarkets.com) است. این بروکر فارکس که با نام‌های ای مارکتس یا ای مارکت نیز شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را شروع کرد. دفتر مرکزی این کارگزاری در مونته نگرو بوده و به دنبال آن در کشورهایی مثل ترکیه، قبرس، روسیه، اوکراین، ارمنستان، انگلستان، آفریقای جنوبی، تایلند و… نیز نمایندگی دارد. ضمن اینکه تریدرهای ایرانی نیز برای استفاده از آمارکتس هیچ محدودیتی ندارند.

کارگزاری AMarkets دارایی همه مشتریان خود را در حساب‌هایی جدا از حساب‌های عملیاتی خود نگهداری می‌کند و به طور کلی در حفاظت از سرمایه مشتریان بسیار سختگیر است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارگزاری محبوب در ایران می‌توان به اسپرد پایین و سرعت انجام معامله بالا اشاره کرد. ویژگی جالب دیگر این بروکر، امکان افتتاح حساب اسلامی روی اکانت خود است. کاربران متقاضی کافیست از طریق پنل کاربری خود درخواست حساب اسلامی دهند.

لذا ثبت نام الپاری و داشتن حساب کاربری در یک صرافی خارجی به منظور انجام معاملات فارکس و کالاهای مالی خارجی لازم و ضروری است. بروکر یا کارگزاری به عنوان یک واسطه بین سرمایه‌گذاران و بازارهای مالی عمل می‌کند. خدمات مالی و گزینه‌های معاملاتی که هر بروکر ارائه می‌دهد متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا