علم و سلامت

کدام غذاها بدن را از کم آبی نجات می‌دهند؟

در اواسط تابستان و زمانی که گرما به اوج خود می رسد، خطر گرمازدگی برای همه افراد به ویژه کسانی که مجبور به ترک خانه هستند جدی است. اما چگونه از احتمال گرما و خشکی جلوگیری کنیم؟

به گزارش تی تی آنلاین، غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب خوبی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. در حالی که نوشیدن آب به بهترین وجه شما را هیدراته می کند، همچنین می توانید با خوردن برخی مواد غذایی بدن خود را هیدراته کنید.

طبق اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مصرف مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

_ ماست: ماست ساده حاوی ۸۵-۸۸ درصد آب است. علاوه بر این، مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را حذف می کند. ماست بخرید، پروبیوتیک ها را برای حفظ سلامت سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انجام دهید.

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و همچنین به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می کنند.

توت فرنگی: سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سالم سلول های جدید. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک 85 درصد آب در هر فنجان است.

_ هندوانه: هندوانه حدود 92 درصد آب است. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان های آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک می کند.

اسفناج: اسفناج غنی است. همچنین 92 درصد آب دارد. اسفناج حاوی فیبر است و مصرف یک فنجان در روز 15 درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

گوجه فرنگی: در هر زمانی از سال موجود است. یک کاسه گوجه فرنگی با پنیر و رژان به دلخواه میل کنید. گوجه فرنگی 94 درصد آب دارد و برای رفع تشنگی در طول روز عالی است.

_ خیار: 95 درصد یک فنجان خیار خرد شده آب است. فیبر خیار همچنین حاوی تعدادی ویتامین از جمله ویتامین C است و مصرف یک فنجان آن 6 درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می کند.

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا