اقتصادی

کشور سالانه به بیش از ۶۰۰ هزار مسکن نیاز دارد

تی تی آنلاین/ خراسان رضوی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیاز سالانه بیش از 600 هزار واحد مسکونی در کشور را مورد نیاز دانست و گفت: در تامین نیازهای مسکن یکم در طرح نهضت ملی مسکن تمرکز ما بر 4 میلیون واحد مسکونی است. واحدهای زمینی که تاکنون یک میلیون صد هزار و 400 مایل زمین با تراکم 70 واحد در هکتار ساماندهی شده است.

علیرضا فخاری در نشست خبری امروز 9 شهریور ماه در اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: اگرچه هفته های دولت به پایان رسیده است اما برنامه های دولت تنها هفته های دولت نیست، بلکه تمام سنین تعهد دفتر.”

وی افزود: موضوع مسکن یک موضوع ضروری و بدیهی است و گسترده ترین و ضروری ترین موضوع زندگی بشر به ویژه در این زمانه است. از سوی دیگر راهکارهای مختلفی برای تامین مسکن در دنیا وجود دارد که شامل طرح مداخله دولت و طرح صددرصدی دولت می شود.

فخاری ادامه داد: در جایی که دولت ها با امکانات و منابعی که در اختیار متقاضیان قرار می دهند مداخله نمی کنند، مسئولیت مسکن مناسب را برمی دارند و به سیاست ها و رویه های مشترک واگذار می کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در برخی کشورها که دولت ها در ساخت 100 درصد مسکن مشارکت دارند، امکان استفاده از مسکن را برای متقاضیان فراهم می کنند.

وی ادامه می دهد: در این زمینه یک جریان میانه وجود دارد و منطقه ما نیز در این تراکت است. در این روند رویایی، دولت خدمات و منابع خود را در اختیار مردم قرار می دهد و مردم نیز در این زمینه مشارکت می کنند.

فخاری گفت: سالانه بیش از 600 هزار واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است که در حال پاسخگویی به این نیازها هستیم. كافي است اين نهاد در دوران مديريت يا فراموش شده و مغفول بماند و يا دولت كنوني از وظايف خود در قبال اين تعهد غفلت كند. بنابراین، این نیازها انباشته شده و به عنوان یک خواسته مشترک و یک نیاز مشترک، تامین آن مشکل است.

معاون وزیر راه ادامه داد: می دانیم که در دولت قبل بی دلیل این کار سخت تر شد و در این مقطع کار افزایش می یابد. به همین ترتیب، این قانون اساسی تعهداتی را برای آیندگان ایجاد کرد. بنابراین به این نتیجه رسیده ایم که اگر 600 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته نشود، نیاز به بیش از چهار میلیون واحد مسکونی در سال را حمایت می کنیم.

وی گفت: اگر می خواهیم با این اعداد پیش برویم باید در حوزه مسکن گامی شتاب زده و هدفمند برداریم اما با تلاش مسئولان و همکاری مردم امیدواریم. که این کار باید در زمان بازدید انجام شود. اگرچه دولت تلاش زیادی برای تحقق برنامه‌ها در حوزه مسکن دارد، اما در صورت عدم همکاری مردم، این طرح ناقص می‌ماند، بنابراین تلاش دو سویه و دوجانبه ضروری است.

فخاری افزود: در این راستا رویکرد مسئولان می تواند تولید انبوه باشد، از یک سو تولیدکنندگان عمده ای که در دنیا تولید انبوه دارند و از سوی دیگر انبوه سازان داخلی تمایل به تولید انبوه دارند. شرکت کردن. این قسمت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در تامین نیازهای مسکن یکم در طرح ملی مسکن، تمرکز ما روی 4 میلیون واحد زمین بود که از این تعداد یک میلیون و 400 هزار واحد با تراکم 70 واحد در هکتار پیش بینی شد. در برخی از شهرها به دلیل مازاد زمین این اتفاق می افتد، اما در برخی ایالت ها به دلیل کمبود زمین مجبور به افزایش تراکم هستیم، بنابراین به طور متوسط ​​70 واحد در هکتار در نظر گرفته شده است و در برخی ایالت ها این عدد . 100 تا 120 واحد در هکتار است.

وی افزود: امکان توسعه شهرها وجود ندارد بنابراین باید در برخی استان ها تراکم را افزایش دهیم. امروز در زمینه مشکلات زمین برای اجرای پروژه ها در کل کشور با مشکل مواجه نیستیم، یعنی زمین برای ساخت مسکن داریم. در مراحل تکمیلی اجرای طرح، طبق بندهای قانون اقتصادی ۱۴۰۱، در بند «کاف» تبصره ۱۱، اراضی تصرف شده با نقشه مشخص شده و امید است مشکلات این گونه اراضی برطرف شود. از اعلام این بودجه در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر راه گفت: همچنین ضوابط زمین شهرک های مسکونی بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان تصویب شد که در آن مقرر شد افرادی که با واگذاری زمین یا اکیپ های مسکونی فرزند سوم به دنیا می آورند. و مشکلات مسکن حل شود.

وی گفت: در اجرای قانون به ویژه قانون نهضت ملی مسکن با برخی مدیریت های دولتی غیرضروری و بیهوده مواجه هستیم. طبق قانون این زمین های مزدا باید برای مسکن ملی استفاده شود. با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شناسایی اراضی مازاد و اراضی که اسناد مالکیت آنها به نام دولت ثبت نشده بود در دستور کار قرار گرفت.

فخاری تصریح کرد: حدود یک میلیون و 500 هزار تابلو زمین را در دستور کار شورای استان داریم که با همکاری سرمایه گذاران و انبوه سازان و دست اندرکاران این موضوع تصمیم گرفت تا پایان شهریور ماه تعیین تکلیف این واحدها را اعلام کند. ساخت واحدهای مسکونی ضروری است. .

پیام پایانی

دکمه بازگشت به بالا