علم و سلامت

یک روان‌گردان طبیعی برای مبتلایان به افسردگی

محققان می گویند نتایج، بر اساس نظرسنجی های مغزی 60 نفر، نشان می دهد که می توان از دارو به روشی منحصر به فرد برای درمان افسردگی استفاده کرد.

داروهای روانگردان برای درمان انواع مختلف اختلالات روانی مورد مطالعه قرار می گیرند.

به بیماران مبتلا به افسردگی توصیه می شود که سیلوسیبین را به تنهایی مصرف نکنند.

در آزمایشات علمی، نوعی داروی مصنوعی در شرایط بسیار شدید پزشکی استفاده شده است. بیماران همچنین از طراحی مطالعه روانشناسان بهره مند شدند.

پروفسور دیوید کنات، نویسنده این مطالعه و رئیس مرکز تحقیقات روانگردان در دانشگاه لندن، گفت: یافته های جدید در مورد سیلوسیبین “تحریک کننده” و “عالی” است.

او می‌گوید که افسردگی می‌تواند باعث شود مغز در افکار خاص «تشخیص» شود تا بتواند از پیوند منفی جلوگیری کند.

اما با استفاده از سیلوسیبین، او گفت که دهانه مغز بیماران تا سه هفته “انعطاف پذیر و سیال” بوده است.

این در اسکن های مغز دیده می شود زیرا ارتباط بین قسمت های مختلف مغز را افزایش می دهد. این بیماران پس از چند ماه بیشتر در خلق و خوی بهتری قرار داشتند.

هیچ تغییر مشابهی در مغز داروهای ضد افسردگی معمولی مشاهده نشد.

پروفسور نات گفت: “این پیش آگهی اولیه ما را تایید می کند و تایید می کند که سیلوزیبین یک شوخی واقعی در درمان افسردگی است.”

فعالیت نورون های مغز

فعالیت مغز

روانگردان گروهی از مواد توهم زا هستند که بر تمام حواس اثر می گذارند. آنها ظاهر، حواس و احساسات خود را تغییر می دهند.

در حالی که داروهای ضد افسردگی معمولی باید روزانه مصرف شوند، فقط یک یا دو بار مصرف سیلوسیبین ممکن است برای رسیدن به همان اثر کافی باشد. البته این تایید به زمان بیشتری برای بررسی طولانی تر نیاز دارد.

نتایج این مطالعه که در مجله Nature Medicine منتشر شده است، از دو مطالعه جداگانه اقتباس شده است. در مطالعه اول، همه شرکت کنندگان سیلوسیبین دریافت کردند. در مطالعه دوم، برخی آن را دریافت کردند، برای برخی دیگر نوع دیگری از داروهای ضد افسردگی تجویز شد.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه از مشاوره حرفه ای بهره مند شدند. اسکن مغز در سه مورد قبل، یک روز بعد و سه هفته بعد انجام شد.

پروفسور رابین کارهارت هریس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: “ما هنوز نمی دانیم که تغییرات در فعالیت مغز پس از اثرات سیلوسیبین چقدر طول می کشد، و برای درک آن باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.”

ما می دانیم که این بیماری در برخی موارد عود می کند و این می تواند به این دلیل باشد که فعالیت مغز به الگوهای خشکی که در افسردگی می بینیم باز می گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا