علم و سلامت

توصیه‌هایی برای مبتلایان به آسم و آلرژی فصلی

به گفته یکی از متخصصان، اگر به طور همزمان آسم و آلرژی دارید، دو راه برای کاهش این عوارض وجود دارد.

دکتر دکتر گفت: افراد مبتلا به آسم، بیماری مزمن ریوی باید سعی کنند آلرژی را کنترل یا از گسترش آن جلوگیری کنند. میراندا کورتیس استادیار دانشگاه آلاباما است.

وی گفت: استروئیدها و آنتی هیستامین های بینی یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای مقابله با آلرژی فصلی است. علاوه بر این، داروهای موجود بدون نسخه یا نسخه وجود دارد. واکسن آلرژی گزینه دیگری است.

کورتیس افزود که واکسن های آلرژی می تواند برای بیماران آلرژی فصلی و سالانه مفید باشد. اما این یک سرمایه گذاری بلندمدت است که برای به دست آوردن حداکثر سود، به روند درمان به مدت سه تا پنج سال نیاز دارد. بیماران آسمی که می خواهند واکسن آلرژی تزریق کنند، باید قبل از شروع تزریق، هشدار کاملی در مورد علائم آسم خود داشته باشند.

توجه داشته باشید که در شرایط گرده افشانی بالا، مهم است که پنجره های خانه یا ماشین خود را قفل نگه دارید و از شرایط هوابرد استفاده کنید. تعویض لباس در صورت امکان می تواند هنگام ورود به خانه و دوش گرفتن نیز مفید باشد.

آلرژن‌های داخلی مانند کنه‌های گرد و غبار، کپک‌ها، سوسک‌ها و حیوانات خانگی در طول سال رایج هستند، اما می‌توانند با آلرژن‌های خارجی که بر آن‌ها تأثیر می‌گذارند، نوسان داشته باشند. هنگامی که این آلرژن ها در مقایسه با آلرژن های موقت باقی می مانند، تعیین تأثیر آنها بر علائم آسم و آلرژی دشوارتر است، اما می توانند اثرات زیادی بر علائم آسم داشته باشند.

استفاده منظم از داروهای استنشاقی آسم می تواند به بیماران مبتلا به آسم کمک کند تا علائم خود را کنترل کنند. این مهمترین راه برای دفاع از خود بیماران است.

وی افزود: در صورت استفاده بیش از دو بار در روز در هفته و یا بیش از دو بار در ماه در شب، آسم از کنترل خارج شده و باید با پزشک خود مشورت کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا