علم و سلامت

۵دقیقه‌ای گریه نوزادتان را بند آورید!

به گزارش خبر اخبار آنلاینکومی کورودا، مدیر ارشد مرکز علوم مغز RIKEN در ژاپن، در یک ارائه ویدئویی گفت: “من چهار فرزند را بزرگ کردم.”

وی افزود: «اما تا زمانی که داده‌های آماری به دست نیامد، نمی‌توانم نتیجه اصلی این مطالعه را پیش‌بینی کنم.

این تیم قبلاً “پاسخ به آغوش” را در پستاندارانی که نوزادان به دنیا می آورند، مانند موش، سگ، میمون و انسان مطالعه کرده بودند.

وقتی این حیوانات بچه هایشان را برمی دارند و شروع به راه رفتن می کنند، بچه ها ساکت و مطیع می شوند و قلبشان کند می شود.

کورودا و همکارانش می خواستند این موضوع را بیشتر در انسان بررسی کنند و اثرات آن را با سایر رفتارهای آرامش بخش مانند راه رفتن در یک مکان مقایسه کنند.

آنها نوزادان مادرشوهر بین سنین هفت تا هفت ماهگی را ایجاد کردند و آنها را تحت چهار شرایط آزمایش کردند: حرکت دادن تخت در حالی که مادران ثابت نگه داشته می شدند، در گهواره های ثابت دراز کشیده بودند یا در رختخواب دراز می کشیدند.

گریه نوزادان در عرض 30 ثانیه پس از در آغوش گرفتن و راه رفتن کاهش یافت و ضربان قلب کاهش یافت. هنگامی که آنها شوکه می شدند تأثیر مشابهی وجود داشت، اما زمانی که آنها را لمس می کردند نه.

این بدان معناست که برخلاف تصور رایج، مادر برای آرام کردن کودک ناکافی است و حرکات از اهمیت بالایی برخوردار است.

سپس محققان تأثیر در آغوش گرفتن و راه رفتن نوزادان را به مدت پنج دقیقه بررسی کردند و دریافتند که این عمل باعث به خواب رفتن 46 درصد از آنها و 18 درصد دیگر در دقیقه بعد به خواب رفتند.

این آزمایش ها نشان داد که نوزاد نه تنها گریه می کند، بلکه در هنگام خواب هم در آغوش می گیرد و حرکت می کند.

اما زمانی که نوزادان را در رختخواب گذاشتند، بیش از یک سوم آنها در عرض 20 ثانیه از خواب بیدار شدند.

مطالعات نشان داده است که قلب نوزادان با جدا شدن از بدن مادر افزایش می یابد.

اما زمانی که نوزادان زودتر از موعد مقرر می خوابیدند، احتمال بیدار شدن آنها کمتر بود.

کورودا گفت که این موضوع برای او عجیب بود زیرا به چیزهای دیگری فکر کرده بود، مانند نحوه دراز کشیدن آنها در رختخواب یا وضعیت آنها، که می توانست نقشی داشته باشد، اما آنها این کار را نکردند.

بر اساس یافته‌های ترکیبی، آنها پروتکلی را برای تسکین و بهبود خواب توصیه کردند: کودک را به مدت پنج دقیقه در آغوش بگیرید و راه بروید، سپس بنشینید و کودک دیگر را به مدت پنج تا هشت دقیقه قبل از خواباندن در آغوش بگیرید.

این روش بر خلاف روش‌های دیگر برای قطع خواب نوزاد، یک درمان فوری ارائه می‌کند، اما برای درک اینکه آیا می‌تواند به خواب طولانی‌مدت نوزادان کمک کند، کار بیشتری لازم است.

منبع: هر صبح

227227

دکمه بازگشت به بالا