علم و سلامت

چه موقع داروهای‌ خواب‌آور کشنده می‌شوند؟

مصرف قرص های خواب آور می تواند کشنده باشد و یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده به دلیل استفاده از داروهای آرام بخش به نام آرام بخش جان خود را از دست دادند.

به گزارش تی تی آنلاین، در این مطالعه مشخص شد افرادی که به عنوان “زولپید” و “تمازپام” از خواب غارت می کنند، چهار برابر بیشتر از افرادی که از چنین داروهایی استفاده نمی کنند، در معرض خطر مرگ بر اثر حوادث و بیماری ها هستند. اینها داروها هستند. حتی مردانی که کمتر از دو قرص خواب آور در ماه مصرف می کنند سه برابر بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند.

اگر با تجویز پزشک یا بدون نسخه قرص های خواب آور مصرف می کنید یا قصد مصرف آن را دارید، آیا قبل از انجام این کار باید نکات و اقدامات احتیاطی را بدانید؟

دکتر جینگ وانگ، استادیار مراقبت های ویژه و پزشکی خواب در نیویورک، در مصاحبه ای با CNN به سوالات پاسخ داد.

* وقتی بیمار با علائم بی خوابی یا سایر اختلالات خواب به پزشک مراجعه می کند و به حل مشکل خواب کمک می کند، آیا برای تسکین فوری قرص خواب تجویز می شود؟

مطمئن نیستم. ما واقعا نمی توانیم آن را تجربه کنیم. هنگامی که بیمار بیدار می شود، سابقه پزشکی و الگوی خواب او بررسی می شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی بسیار مهم است تا بتوانیم به منبع بی خوابی تبدیل شویم. آیا این مشکل بشریت است یا ناشی از بیماری است؟

از آنها می پرسم: برنامه روزانه شما چگونه است؟ عصر ها چه کار میکنی؟ فشارهای جسمی و روحی را تعیین کنید. آیا فرد همیشه در محل کار و خانه با تجهیزات الکترونیکی کار می کند؟


سپس در مورد چگونگی آماده شدن بیمار برای خواب صحبت می کنیم: آیا زمان خواب منظمی دارید؟ بی خوابی اغلب در صورت مواجهه با ناتوانی در خواب ادامه می یابد. افراد رفتارهایی را ترکیب می کنند که می تواند مفید باشد، مانند لذت بردن از تلفن همراه، پاسخ دادن به پیام های ایمیل، کار کردن یا خوابیدن در تلویزیون. هر دوی این ها فرد را در معرض نور آبی قرار می دهند و سیگنالی را به مغز می فرستند تا بیدار بماند.

چه زمانی می توان قرص های خواب آور را توصیه کرد؟

اولین رویکرد این است که بیماران را با درمان های شناختی رفتاری CBTI آشنا کنیم که مخصوص بی خوابی است. به این ترتیب عادات خواب سالم مانند برنامه منظم خواب آلودگی، دور نگه داشتن وسایل الکترونیکی و چراغ های آبی از اتاق، استراحت قبل از خواب و غیره به بیمار آموزش داده می شود. همه چیز در مورد ارتباط مغز ما با محیط خواب و تأثیر آن بر رفتارها و اعمال ما است.

اگر بیمار با بی خوابی حاد دست و پنجه نرم می کند و در طول زندگی اش شناخته شده یا تغییر یافته است، ممکن است بتوان از قرص های خواب کوتاه مدت برای چند هفته یا یک ماه یا بیشتر برای معاینه استفاده کرد. صلاحیت قضایی ما انتظارات روشنی در مورد مصرف کوتاه مدت و کوتاه مدت این داروها داریم، که نه تنها می خواهیم داروهای خواب آور تجویز کنیم، بلکه می خواهیم علت خواب را به روش معقول تری حذف کنیم تا مشکل را ریشه کن کنیم.

چرا استفاده طولانی مدت از قرص های خواب توصیه نمی شود؟

این بستگی دارد، زیرا آنها حرکات مختلفی دارند و می توانند به روش های مختلف عمل کنند. برخی از این داروها می توانند اعتیادآور باشند، به طوری که فرد احساس می کند بدون آنها نمی تواند بخوابد. آنها همچنین در صورت ترکیب با الکل یا برخی مسکن های دیگر می توانند خطرناک باشند. برخی از آنها باعث خواب آلودگی در طول روز می شوند و می توانند از انتشار و سایر فعالیت های حرکتی جلوگیری کنند.

* قرص های خواب آور بدون نسخه مشکلی دارند؟

هر دارویی یک شمشیر دو لبه است: عوارض جانبی خاص خود را دارد، اما همیشه می تواند عوارض جانبی داشته باشد. یکی از توصیه هایی که به بیماران داده می شود این است که سعی کنند از قرص های خواب ضد کشش خودداری کنند. این داروها می توانند عوارض جانبی غیرمنتظره ای مانند بیش فعالی به جای به خواب رفتن داشته باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا