برگزاری شورای آموزش عالی استان با حضور استاندار در دانشگاه لرستان

برگزاری شورای آموزش عالی استان با حضور استاندار در دانشگاه لرستان

از جمله موضوعات مرتبط با نظام مسائل نظام آموزش عالی استان لرستان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، ارتقای راهکارهای تقویت سیستم ایاب و ذهاب دانشجویان بود.

بخشی از سخنان رئیس دانشگاه لرستان به این نکته اختصاص یافت که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان بایستی تمهیدات حداکثری برای آغاز فعالیت‌های آموزشی سال تحصیلی جدید داشته باشند.

پس از سخنان رئیس دانشگاه لرستان، استاندار از سایر رؤسای دانشگاه های استان نیز خواست دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و مشکلات مرتبط با دانشگاه خود در رابطه با سال تحصیلی جدید را بیان کنند.

در این نشست که بیش از دو ساعت ادامه یافت مهم‌ترین موضوعات نظام مسائل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان مطرح شد و استاندار لرستان قول مساعد داد در چارچوب اختیارات مدیریتی، تلاش خواهد کرد مشکلات موجود رفع شوند یا کاهش یابند.

استاندار لرستان در این نشست درباره برخی مشکلات مطرح شده توسط رؤسای دانشگاه‌ها، به صورت تلفنی در نشست، تماس برقرار کرد و دستورات لازم را صادر نمود.

استاندار لرستان در جمع‌بندی سخنانش در این نشست به این موضوع اشاره کرد که براساس رهنمودهای امامین انقلاب، دانشگاه بایستی مبداء همه تحولات باشد.

وی تصریح کرد دانشگاه مطلوب دانشگاهی است که مسئله‌محور باشد؛ یعنی بتواند با رویکرد علمی و کاربردی، در رفع یا کاهش مشکلات و چالش‌های جامعه، نقش‌آفرین باشد.

وی از دانشگاهیان خواست نقش تحول گرایانه برای ارائه راهکارهای علمی و کاربردی رفع نظام مسائل جامعه، ایفاء نمایند.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن‌کبود، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان نیز حضور داشت و در سخنانی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و ایام ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان خواست آغاز سال تحصیلی جدید همراه با تقویت فضای امید و نشاط در سطح دانشگاه‌ها باشد و به‌ویژه تدابیر مناسب استقبال از دانشجویان نوورود و خانواده‌های ایشان، اتخاذ شود

دکمه بازگشت به بالا