علم و سلامت

۶۰ محصول دارویی جدید رونمایی شد/ توزیع ۱۳۵ دستگاه تجهیزات بیمارستانی

به گزارش شفاف، بهرام عین اللهی در مراسم رونمایی از 60 محصول جدید مرکز توسعه محصولات فناوری دارویی و افتتاح بخش آنژیوگرافی مغز دکتر دکتر گفت: بیمارستان شریعتی و همچنین عمل دوم. دستگاه آنژیوگرافی مرکز قلب بیمارستان بهارلو دانشگاه علوم پزشکی تهران، توقف رشد علمی کشور دشوار بوده است، اما نظام سلامت نشان می دهد که رشد علمی ایران اسلامی روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: مدیریت باید با نگاه جهادی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد. این تصمیم به دولت سیزدهم اجازه داد تا مجوز تولید پنج واکسن معلق را پس بگیرد. تا ابتدای دولت آیت الله رئیسی فقط واکسن برکات مجوز داشت و روزانه 700 مورد فوت بر اثر کرونا را شاهد بودیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از رسانه ها می خواهیم پیام امید خیر را منتشر کنند، اظهار داشت: انتظار می رود زندگی دانشمندان بزرگ کشور به عنوان الگو برای مردم و جوانان منتشر شود.

عین اللهی افزود: شاید برای رونمایی از هر یک از این داروها باید مراسمی منحصر به فرد برگزار شود که نگاهی به سال ها تلاش برای تولید آن است، اکنون می بینید که 60 داروی داخلی با فناوری های جدید و عالی در کنار هم استفاده می شود که نشان می دهد قدرت علمی و رشد بالای کشور.

لازم به ذکر است، بنا به دستور وزیر بهداشت، بخش آنژیوگرافی مغز بیمارستان شریعت و دومین دستگاه آنژیوگرافی قلب بیمارستان قلب بهارلو به بهره برداری رسید و 60 داروی جدید با فناوری پیشرفته شناسایی شد.

منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا