علم و سلامت

دستگاه های ایرانی در فیلیپین آب شیرین می کنند

وی گفت: این امر به توسعه صنعتی منجر خواهد شد.

ستاری یکی از تاثیرات کاربردی خورشید خورشیدی را در این نمایشگاه در نظر گرفته است که با فناوری نانو توسعه یافته و نمونه ای از آن در دنیا نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور توسعه این فناوری را یکی از مهمترین اولویت های کشور در حوزه فناوری های نوین و تولید مواد عنوان کرد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز در جمع خبرنگاران گفت: تمامی محصولات ما با حمایت مستقیم رئیس جمهور علم و فناوری تولید شده است.

وی تاکید کرد: این محصولات پروژه های زائدی هستند که ویکار برای توسعه فناوری نانو و ایجاد محصولات جدید و مهم از آنها حمایت کرده است.

سرکار افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نفوذ فناوری نانو به صنایع مختلف و رفع مشکلات و چالش های صنعتی است. در این زمینه او میوه های زیادی را وارد می کند که برای نمایش چالش برانگیز هستند. زیرا این محصولات به دلیل قیمت نامناسب یا تحریم ها امکان واردات به کشور را نداشتند.

دبیر ستاد فناوری نانو خاطرنشان کرد: مدل های ایرانی این محصولات آماده عرضه به بازار هستند و می توانند کارایی و رقابت بازار محصولات ایرانی را بهبود بخشند.

سرکار با درک اینکه بخشی از این محصولات قبل از ورود به بازار داخلی به کشورهای دیگر صادر شده است، گفت: هفته آینده سه تجارت آب شیرین خورشیدی به فیلیپین صادر می شود. این محصول در آفریقا که شبکه برق گسترده و توسعه یافته ای ندارند می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

وی افزود: امکانات روی زمین بسیار بالاست و این منطقه نیاز به توجه بیشتری دارد.

دبیر ستاد فناوری نانو در ادامه روند پیشرفت خود بیان کرد: معتقدم بودجه درآمد علمی رئیس جمهور 20 هزار تن در سال است.

سرکار افزود: در صورت کمک های لازم، اقتصاد رهبر انقلاب مقاومت می شود.

46

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا