اجتماع و خانوادهکسب و کار ویژه

اطلاعات گوگل مپ از کجاست؟

اطلاعات گوگل مپ از کجا جمع‌آوری می‌شود؟

Google Maps یا نقشه های گوگل با بیش از یک میلیارد کاربر، یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های جهان است. در خیابان‌های شلوغ وقتی تصمیم دارید به مقصدی خاص برسید و زمان‌بندی برای شما بیشترین اهمیت را دارد، اپلیکیشن Google Maps به کمک شما می‌آید. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید ثبت لوکیشن در اسنپ را انجام دهید و یا به راحتی مسیری بدون ترافیک را برای رسیدن به مقصدتان انتخاب کرده و حرکت کنید. این سرویس این روزها در قالب اپلیکشین موبایلی Google Maps در اختیار شما قرار گرفته است. شرکت گوگل اعلام کرده است برای ارائه این سرویس به کاربران Google Maps داده‌های خود را از چندین روش مختلف به دست می‌آورد:

  • سازمان های حمل و نقل دولتی
  • اپلیکیشن Waze
  • سنسور های جاده ای و تامین کنندگان خصوصی

اپلیکیشن Waze را Google Maps در سال 2013 میلادی حدود 1میلیارد دلار خریداری کرد. این اپلیکیشن اطلاعاتی مانند تصادفات و موقعیت راه‌بندان‌ها را در اختیار کاربران Google Maps قرار می‌دهد. سنسورهای جاده‌ای و تامین کنندگان خصوصی نیز کاربران تلفن‌های همراهی هستند که موقعیت یاب دستگاه هوشمندشان فعال است و Google Maps بنا به میزان سرعتشان داده‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

گوگل مپ چگونه اطلاعات دقیق ترافیکی را به دست می آورد؟

یکی از جالب ترین قابلیت های گوگل مپ امکان مشاهده زنده وضعیت ترافیکی خیابان ها در هر نقطه جهان است. ولی گوگل چگونه این اطلاعات را که در اغلب موارد نیز دقیق و درست است، به دست می آورد؟

گوگل رسما اعلام کرده است که اطلاعات ترافیکی از منابع مختلفی مثل سازمان های حمل و نقل دولتی، تامین کنندگان خصوصی و منابعی دیگر جمع آوری می شود. ولی این تمام داستان نیست. هنگامی که از اطلاعات ترافیکی و پیش بینی های ارائه شده همراه با آن صحبت می شود، باید دانست که کاربران گوگل مپ نیز خود بدون آن که آگاهی داشته باشند در تامین اطلاعات سهیم هستند.

تا به حال شده وقتی که با استفاده از گوگل مپ قصد یافتن مقصد مورد نظر خود را دارید، این اپلیکیشن مسیر های جایگزینی را به شما پیشنهاد داده و یا به شما در مورد ترافیک غیر منتظره در مسیر هشدار دهد؟ چنین قابلیتی به لطف ارسال مرتب و زنده اطلاعات ترافیکی از اپلیکیشن Google Maps نصب شده روی دستگاه های اندروید و iOS به گوگل امکان پذیر است. در مرحله بعد داده های دریافت شده از هر گوشی هوشمند با سایر گوشی های موجود در همان منطقه مقایسه می شود. بنابر این، هر چه کاربران Google Maps در یک منطقه بیشتر باشد پیش بینی های ترافیکی دقیق تر صورت می گیرد.

یکی دیگر از منابع دریافت اطلاعات ترافیکی کاربران اپلیکیشن Waze هستند. گوگل این اپلیکیشن را در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۱ میلیارد دلار تصاحب کرد. کاربران Waze اطلاعاتی مثل تصادفات و راه بندان های موجود در مسیر خود را به این اپلیکیشن می دهند و در نتیجه گوگل می تواند با استفاده از آن ها ترافیک راه ها را پیش بینی کرده و نمایش دهد.

گوگل از زمان راه اندازی این سرویس به حدی اطلاعات جمع آوری کرده که اکنون می تواند نوع ترافیک پیش روی کاربران را در هر زمان و هر مکانی پیش بینی کند. برای مثال، گوگل می داند که ترافیک در صبح و بعد از ظهر سنگین است، ولی در روز های تعطیل نه.

با استفاده از داده های جمع آوری شده در طول سالیان گذشته و داده های دریافتی از دستگاه های موبایلی که از اپلیکیشن Google Maps استفاده می کنند، این شرکت می تواند مدل هایی ترافیکی برای پیش بینی وضعیت آمد و شد در دوره های زمانی متفاوت ایجاد کند. برای مثال، با استفاده از مدل های ایجاد شده می توان پیش بینی کرد که بعضی از جاده ها در زمان بارندگی ترافیک سنگین تری  را در طول سال تجربه می کنند. همچنین گوگل گزارش های ترافیکی را از سازمان های حمل و نقل، سنسور های جاده ای و تامین کنندگان خصوصی دریافت می کند تا اطلاعاتش را به روز نگه دارد.

آماندا لیت مور، مدیر محصول گروه Google Maps، می گوید که داده های تاریخی جمع آوری شده، به آن ها اجازه می دهند تا به کاربران گوگل مپ بگویند که وضعیت ترافیکی مسیر آن ها نسبت به روز های معمولی سبک تر است یا سنگین تر و یا این که در صورت روی دادن تصادف تا چه مقدار از سرعت حرکتشان کاسته می شود.

در صورتی که ترافیک سنگین باعث کندی حرکت کاربر شده و مسیر او نیز تنها و یا سریع ترین راه موجود برای رسیدن به مقصد باشد، گوگل مپ پیغامی را به کاربر ارسال کرده و علاوه بر ذکر دلیل وقوع ترافیک، او را از این مسئله که وی در سریع ترین مسیر موجود قرار دارد آگاه می نماید.

اما در نهایت دقت بی نظیر اطلاعات مکانی این اپلیکیشن تنها به کاربرانش وابسته است، چرا که میلیون ها کاربر Google Maps در جاده ها درست مثل سنسور هایی برای آن عمل کرده و این سرویس را تا حد ممکن دقیق می کنند. البته شما می توانید در صورت تمایل این ویژگی را غیر فعال کنید. برای انجام این کار در گوشی های آیفون کافیست در بخش Privacy گزینه Location Services for Google Maps را خاموش کرده و در اندروید نیز گزینه Google Location History را از Google Settings و از قسمت Location غیر فعال نمایید.

همه چیز درباره Google Maps و Google Earth، منبع تصاویر گوگل کجاست؟

اگر منظور شما از Google Maps این است که از چه نوع بانک اطلاعاتی استفاده می کند، جواب آن Bigtable است. Bigtable توسط گوگل ساخته شده است و پایه و اساس بسیاری از محصولات آن است. این طرح امکان ایجاد یک پایگاه داده گسترده را در سراسر جهان فراهم می کند. استفاده از همین بانک اطلاعاتی با Google Cloud Platform برای سایر راه حل ها امکان پذیر است.

 Google Bigtable یک محتوای داده  column-oriented که توسط  Google Inc ساخته شده است. که این محتوی برای اداره مقادیر بسیار زیادی از داده های ساختار یافته مرتبط با عملیات جستجوی اینترنتی و خدمات وب شرکت ایجاد شده است. Bigtable برای برنامه های پشتیبانی که نیاز به مقیاس پذیری گسترده دارند طراحی شده است. از اولین صحبت ها ،قرار بر این بود که  این فناوری از petabytes داده ها استفاده کند.

این پایگاه داده برای استقرار در سیستم های خوشه ای طراحی شده است و از یک مدل داده ساده استفاده می کند که گوگل آن را “نقشه مرتب سازی چند بعدی پراکنده ، توزیع شده و پایدار” توصیف کرده است. داده ها به ترتیب توسط کلید ردیف جمع می شوند و نمایه سازی نقشه با توجه به ردیف ، کلید های ستون و زمان سنج مرتب می شود. الگوریتم های فشرده سازی جهت دستیابی به ظرفیت بالا کمک می کند.

Google Bigtable به عنوان بانک اطلاعاتی برنامه هایی مانند Google Data Engine Datastore ، جستجوی شخصی شده Google ، Google Earth و Google Analytics عمل میکند. گوگل این نرم افزار را به عنوان یک فناوری اختصاصی در خانه حفظ کرده است. با این وجود Bigtable تأثیر زیادی در طراحی پایگاه داده NoSQL داشته است.

توسعه دهندگان نرم افزار گوگل جزئیات مقاله Bigtable را در مقاله فنی ارائه شده در سمپوزیوم USENIX در مورد سیستم عامل ها و پیاده سازی طراحی در سال 2006 منتشر کرده اند. توضیحات کامل گوگل در مورد کارکردهای داخلی Bigtable ، به سازمانها و تیم های توسعه منبع باز اجازه داده است تا مشتقات Bigtable از جمله پایگاه داده Apache HBase را ایجاد کنند که برای اجرای  Hadoop Distributed File System) HDFS) ساخته شده است.

نمونه های دیگر شامل Cassandra ، که از Facebook Inc سرچشمه گرفته است ، و Hypertable ، یک فناوری منبع باز است که در نسخه تجاری به عنوان جایگزینی برای HBase به بازار عرضه می شود.

Google از چه ساختار داده ای برای Google Maps استفاده می کند؟

برخی روش های استفاده شده در این سیستم، استفاده از  R-tree, R* tree می باشد.

گوگل چند ماهواره دارد؟

Google مستقیماً مالک هیچ ماهواره ای نیست. این سرمایه گذاری در برخی از مشاغل ماهواره ای به ویژه برای پشتیبانی از Google Maps انجام می شود اما برای تجارت اصلی خود نیازی به داشتن ماهواره ندارند. در ابتکار عمل OneWeb از Google به عنوان یک شخص علاقه مند نامگذاری شده است که هدف از آن راه اندازی بسیاری از ماهواره ها برای دسترسی به اینترنت است. سیستم GPS توسط ارتش آمریکا اداره می شود و حدود 32 ماهواره در مدار زمین متوسط ​​استفاده می کند.

سیستم های دیگری نیز وجود دارند که مایل به وابستگی به آمریکا نیستند (روسیه طولانی ترین اپراتور یک سیستم جایگزین). اما آنچه برای دانستن مردم مهم است این است که ماهواره های GPS منفعل هستند، به این معنی که تلفن یا Satnav شما با ماهواره صحبت نمی کند. دستگاه فعال شده GPS شما به ماهواره های GPS گوش می دهد و ماهواره ها سیگنالی را پخش می کنند که حاوی زمان ساعت در محل کار آنها و برخی اطلاعات در مورد موقعیت آنها است. تلفن شما با استفاده از برخی ریاضیات پیچیده در جایی که شما فقط از این اطلاعات استفاده می کنید ، کار می کند. Google نیازی به انجام کاری غیر از فعال کردن تلفن هایشان برای گوش دادن به سیگنال های GPS و محاسبه اعداد ندارد.

چه نوع بانک اطلاعاتی از نقشه گوگل استفاده می کند؟

بانکهای اطلاعاتی از نقشه های google استفاده نمی کنند ، ممکن است مختصاتی را که در نقشه های google نمایش داده می شوند، ذخیره کنند اما یک کد واسطه وجود دارد که روی سرور یا مرورگر اجرا می شود که نقشه ها را API فراخوانی می کند و مختصات را به صفحه نمایش اضافه می کند. در گذشته مختصات در MySQL ، PostgreSQLو mssql ذخیره می شدند.

نقشه های Google چگونه کار می کنند و اطلاعات را جمع می کنند؟

Google Maps تقریباً به روزرسانی های ترافیکی در زمان واقعی را به شما ارائه می دهد. Google Maps از داده های شما استفاده می کند که مسیر ، مسافت ، زمان برای تردد در نزدیکی زمان واقعی باشد. Google Maps حجم عظیمی از اطلاعات آفلاین را در اختیار شما قرار داده است. Google Maps یک سرویس Mapsping وب است که تصاویر ماهواره ای و نقشه های خیابانی ، وضعیت ترافیک در زمان واقعی را ارائه می دهد.

Google Maps (گوگل مپ) داده ها را از منابع مختلف جمع آوری می کند. این داده ها را برای کمک به حفظ و بهبود Google Maps جمع آوری می شود. میزان داده های جمع آوری شده توسط Google بسیار شگفت آور است. نقش Google در ارائه اطلاعات ذهنی نقش مهمی را ایفا می کند زیرا عکس ها و فیلم ها به نقشه ها مرتبط هستند. همچنین می توانید از راهنمای Google Maps به جهان استفاده کنید. Google Maps داده ها را از منابع زیر جمع آوری می کند.

شرکای Google Maps

با کمک برنامه شراکت، Base Maps با منابع داده جامع و معتبر همکاری دارد. تعداد زیادی آژانس داده ها را به Google ارسال می کنند. این داده ها به ، به روز بودن نقشه های پایه کمک می کند.

نمای خیابان:

براساس مختصات GPS وسایل نقلیه Google سطح تصاویر نمای خیابان را پوشش می دهد. Google می تواند مواردی مانند علائم راهنمایی و رانندگی ، علائم راهنمایی و رانندگی را بخواند.

ماهواره ها:

Google Maps (گوگل مپ) همچنین با همکاری Google Earth (گوگل ارث ) نمای ماهواره ای را اضافه می کند. این کمک می کند تا از این سیاره عکس های با وضوح بالا استفاده کنید.

خدمات موقعیت مکانی

Google به اطلاعات موقعیت مکانی جمع آوری شده توسط تلفن هوشمند شما دسترسی دارد. این داده ها می توانند در به روزرسانی در زمان واقعی ترافیک ، برآورد سرعت ترافیک فعلی مفید باشند.

سازندگان Google Maps

این راهی دیگر است که به هر کسی امکان می دهد دانش محلی خود را در Google Maps ارائه دهد. کاربران می توانند نقشه های Google را با کمک خود ویرایش کنند. در سازندگان Google Maps( گوگل مپ ) می توانید مکان ها ، جاده های جدید را اضافه کنید ، ویرایش کنید.

چگونه گوگل داده ها را برای نقشه های گوگل جمع می کند؟

جستجوها (وب ، تصاویر ، اخبار ، وبلاگ ها ، و غیره) :

همانطور که همه می دانید ، گوگل محبوب ترین موتور جستجوگر جهان با سهم تقریباً 70٪ بازار (به عنوان مثال 66٪ جستجوها در ایالات متحده است.) Google همه جستجوها را ردیابی می کند ، و اکنون با شخصی شدن جستجو بیشتر و بیشتر ، این اطلاعات باید به طور فزاینده ای با جزئیات بیشتر و خاص به کاربر افزایش یابد.

Google روی نتایج جستجو کلیک می کند :

نه تنها اطلاعاتی را که ما جستجو می کنیم ، کسب می کند ، بلکه نتایج جستجوی ما را کلیک می کند.

خزیدن وب :

Googlebot ، خزنده وب Google ، زنبور عسل شلوغی است که به طور مداوم میلیاردها صفحه وب را می خواند و فهرست می کند.

تجزیه و تحلیل وب سایت :

گوگل آنالیتیکس محبوب ترین بسته تحلیلی وب سایت موجود در آن نیست. به دلیل رایگان بودن و هنوز پشتیبانی از تعدادی از ویژگی های پیشرفته ، توسط درصد زیادی از وب سایت های جهان استفاده می شود.

سرویس تبلیغ:

 Adwords و Adsense   سنگ بنای موفقیت مالی Google هستند ، اما داده های ارزشمند زیادی را نیز به Google ارائه می دهند.

افرادی که روی آن کلیک می کنند ، کدام یک از کلمات کلیدی را تبلیغ می کنند و کدام یک از آنها بیشترین ارزش را دارند؟ همه این اطلاعات مفید است.

ایمیل :

جیمیل یکی از سه سرویس ایمیل بزرگ جهان است ، به همراه گزینه های رقیب مایکروسافت (Hotmail) و یاهو. محتوای ایمیل، ارسال شده و دریافت شده ، تجزیه و تحلیل می شود. حتی از نقطه نظر امنیتی این سرویس برای Google عالی است. سرویس امنیتی ایمیل Google ، Postini ، تعداد زیادی از داده های مربوط به روند اسپم ، بدافزار و پیامدهای امنیتی ایمیل را از انبوهی از کاربران Gmail دریافت می کند.

دکمه بازگشت به بالا