علم و سلامت

اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران

معاون وزیر بهداشت در نامه‌ای به سفیران بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آخرین مصوبات و به‌روزرسانی‌های واکسن دور سوم و واکسن مسافری مصوب کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرد.

به گزارش تی تی آنلاین و بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است: صدور 8/11/1300 با توجه به واکسیناسیون مسافران، دستورالعمل فوق پس از تصویب تجدید می شود. کمیته ملی واکسن کووید مورخ 16/10/1400 به شرح زیر است:

– افرادی که بار اول و دوم واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، بهارات بیوتک و کوایران برکات) را ترجیح می دهند برای بار سوم از واکسن های غیرفعال استفاده کنند، اگرچه ممکن است آسترازنکا یا پاستوکوکوس پلاس را نیز دریافت کنند.

افرادی که با واکسن AstraZeneca واکسینه شده اند برای اولین بار و واکسن دوم AstraZena، اولین واکسن Pastococcus Plus یا Sputnik V (مانند Sputnik Light) واکسینه شده اند.

افرادی که با واکسن های Sputnik V واکسینه شده اند می توانند واکسن Astraznka V را در فصل اول و دوم یا فصل سوم دریافت کنند.

– برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکی در دو ایالت که واکسن را سه بار دریافت کرده اند، دوز چهارم (یادآوری) باید پس از 6 ماه پس از تزریق نوبت سوم با واکسن پاستوکوکی پلاس داده شود.

– افرادی که دو دوز واکسن غیرفعال (سینوفارم، بهارات بیوتک یا کوایران برکات) دریافت می کنند و به دلیل شرایط سفر، رضایت خود و ارائه مدارک سفر مایل به تزریق دو فنجان آسترازنکا هستند، می توانند حداقل یک مسافت آسترازنکا دریافت کنند. توسط خودشان. ماه ها بین دوره ها دریافت کنید.

– افرادی که دو فنجان واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده اند و به دلیل الزامات این روش برای تزریق دو دوز آسترازنکا استفاده می شود، با رضایت آگاهانه، ممکن است پس از بررسی دو دوز آسترازنکا دریافت کنند. این مطالعه باید برای عملکرد اخلاقی تایید شود.

افرادی که برای اولین بار و بارها پروتئین نوترکیب (اسپیکوژن) به آنها تزریق شده است، ممکن است سه بار واکسن مشابه را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا